ایرانشهر

۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ۰۵:۰۶:۲۷
کد خبر: ۱۸۶۹۴۲

اعطای زمین مجانی به خانوارهای دارای 3 فرزند و بیشتر 

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: به خانوارهایی که سه تا چهار فرزند داشته باشند، زمین مجانی برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن داده می‌شود. به گزارش ایرنا، قاسمی در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی در شهرک دولت‌آباد شهر کرمانشاه با اشاره به مشارکت بنیاد مستضعفان در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن افزود: ۴۷ هکتار زمین مورد نیاز برای ساخت ۶ هزار واحد مسکونی در منطقه دولت آباد کرمانشاه توسط این بنیاد اهدا شده است. او همچنین گفت: ۴۸ درصد از سبد هزینه خانوارهای شهری مربوط به مسکن است و در شهرهای بزرگ این رقم به ۶۰ درصد سبد خانوار می‌رسد.

 همکاری ایران و ونزوئلا  در حوزه حمل و نقل هوایی 

سازمان هواپیمایی کشوری از همکاری ایران و ونزوئلا در زمینه‌های فنی، مهندسی و آموزشی حمل و نقل هوایی خبر داد.  به گزارش تسنیم، میراکبر رضوی مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره اظهار کرد: به دنبال سفر رییس سازمان هواپیمایی کشوری ونزوئلا به ایران، همچنین سیاست‌های متخذه بین ایران و ونزوئلا پیرامون ارتقاء و توسعه همکاری‌های حمل ونقل هوایی، نشستی دو جانبه بین روسای سازمان هواپیمایی کشوری دو کشور برگزار شد. وی افزود: در این نشست رییس سازمان هواپیمایی کشوری ونزوئلا، خواستار تبادل تجربیات و اطلاعات در زمینه‌های آموزشی، تبادل دانشجو، همکاری در زمینه‌های ایمنی هوانوردی، امنیت هوانوردی، انجام خدمات تعمیرات و نگهداری هواپیما، طراحی هواپیما و صدور گواهینامه‌های هواپیمایی شد. رضوی تصریح کرد: همکاری‌های فنی در زمینه صدور مجوزهای استاندارد پرواز، اورهال هواپیما و آموزش خلبان از دیگر تقاضاهای مسوولان هوانوردی کشور ونزوئلا به شمار می‌رود و در ادامه رییس سازمان هواپیمایی کشوری ایران نیز در ارایه همکاری در زمینه تمامی خدمات هلی کوپتری ایران نیز علاوه بر موارد فوق اعلام آمادگی کرد. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر در هفته یک پرواز از تهران به کاراکاس توسط شرکت هواپیمایی ایرانی در حال انجام است، افزود: زمینه افزایش پرواز توسط دو طرف در نشست‌های متعدد فراهم و مشکلی درخصوص افزایش پرواز با کشور مذکور وجود ندارد.

بی‌اثری وضعیت قرمز کرونا  بر سفرهای جاده‌ای 

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته تغییر محسوسی نسبت به هفته قبل از آن نداشت و این در حالی است که همه مسوولان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تاکید جدی داشتند تا هر چه سریعتر کشور از شرایط قرمز کرونایی خارج شود. به گزارش ایسنا، در شرایطی که طی هفته‌های گذشته هر روز شاهد بیشتر شدن تعداد شهرهای قرمز کرونایی و جولان ویروس امیکرون در کشور بودیم، سفرهای جاده‌ای مردم در هفته‌ای که گذشت تغییر محسوسی نسبت به هفته‌ قبل از آن نداشت و در این میان برخی اعداد و ارقام افزایش و برخی آمارهای سفر مردم کاهش ناچیز و جزئی را تجربه کردند. بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه، به صورت متوسط یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۸۳۷ وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن کاهش سه درصدی داشت و در قیاس با هفته مشابه سال گذشته رشد ۹ درصدی را تجربه کرد.

جزییات سفرهای خارجی دریایی اعلام شد

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در حال حاضر خط کشتیرانی بندر باهنر- شارجه  راه‌اندازی شده است و اگر هزینه‌های بسیار بالای سفرهای دریایی که حدود ۴۰ درصد آن به سوخت شناورها بر می‌گردد، کاهش پیدا کند قطعا می‌توان امیدوار بود تعداد سفرهای دریایی خارجی افزایش یابد.حسین عباس‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مشکلی که در زمینه سفرهای دریایی به ویژه سفرهای خارجی وجود دارد، این است که با شرایط فعلی هزینه‌ کشتی‌های مسافری بالاست. بنابراین حتی اگر شناورها به صورت کامل مسافرگیری کنند، این سفرها صرفه اقتصادی ندارد. وی افزود: گرچه قیمت بلیت یکی از مباحثی است که در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. اما قیمت بلیت سفرهای دریایی خارجی باید بسیار کمتر از پروازهای خارجی باشد و اساسا یکی از دلایل اینکه مسافر زیادی تقاضای سفر دریایی در خط بندر باهنر-شارجه و بندر لنگه-دوبی داشتند همین مساله بود. اما در این میان باید به این نکته توجه داشت که بیش از ۴۰ درصد هزینه‌ سفرهای دریایی، نرخ سوخت است که بر اساس قیمت‌های منطقه محاسبه می‌شود. این مساله به ویژه در کشتی‌های بزرگ‌تر، مهم‌تر است. او ادامه داد: برای حل این مشکلات با وزارت نفت صحبت کردیم و پیگیر این مساله بودیم. نهایتا به این نتیجه رسیدیم که باید سوخت را به قیمت ۸۰ درصد یارانه‌ای و ۲۰ درصد به نرخ بازار به شناورها - مانند سفرهای دریایی داخلی- ارایه بدهد که باعث رونق می‌شود. عباس‌نژاد ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا و با توجه به در پیش بودن مسابقات جام جهانی قطر، مذاکرات برای راه‌اندازی خط کشتیرانی دوحه در دستور کار قرار گرفت و حتی ترمینال مسافری را این بندر از سوی قطر نوسازی شد.

 

ارسال نظر