ایرانشهر

۱۴۰۰/۱۱/۱۷ - ۰۲:۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۸۶۶۷۰

پروژه نهضت ملی مسکن  از برنامه عقب ماند

محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در حال حاضر متاسفانه از برنامه زمان‌بندی ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در چهار سال عقب هستیم.

رضایی کوچی در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد: تنها یک وزارتخانه راه‌وشهرسازی نمی‌تواند ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال یا همان طرح نهضت ملی مسکن را جلو ببرد باید کل حاکمیت و دولت پای کار بیایند اما متاسفانه در حال حاضر هماهنگی‌های مناسبی بین دستگاه‌ها برای اجرای این طرح وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انتظار ما این است که جلسه شورای عالی مسکن هر دو هفته یک بار با حضور رییس‌جمهوری برگزار شود تا این موضوعات از سوی عالی‌ترین مقام دولت پیگیری شود، گفت: تاکید ما بر تفکیک وزارت راه و شهرسازی است و معتقدم برای تسریع در ساخت و اجرای پروژه نهضت ملی مسکن باید یک وزارتخانه مستقل ایجاد شود و این تصمیم بسیار موثر است. در حال حاضر موضوعات حمل و نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی و با موضوعات شهرسازی و مسکن در هم تنیده شده و وظایف این وزارتخانه بسیار سنگین است و هیچ وزیری نمی‌تواند تمام امور را همزمان پیش ببرد و تمام حوزه‌ها را اداره کند.

رییس کمیسیون عمران درباره ورود شرکت‌ها و کشورهای خارجی در پروژه نهضت ملی مسکن گفت: هیچ نیازی نیست که به سمت کشورهای خارجی برویم. معتقدم دولت باید در این حوزه سیاست‌گذاری کند، قرار نیست دولت سازنده باشد باید تسهیلات و زمین ارایه دهد و بازار مصالح را کنترل کند، در این شرایط مردم خودشان خانه‌سازی کنند. بنابراین نیازی به ترکیه و چین نداریم و خودمان با ظرفیت‌هایی که در قانون پیش بینی کردیم می‌توانیم با توان داخل این پروژه را به اجرا برسانیم.

انعقاد تفاهم‌نامه‌های تهاتر  با نفت برای ساخت آزادراه

محمدرضا کدخدازاده، معاون ساخت و‌ توسعه راه‌های شرکت ساخت از هزینه ۴.۸ میلیون یورویی ساخت پل مرزی آستاراچای خبر داد و گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته میان ایران و آذربایجان، ۵۰ درصد از هزینه ساخت پل را ایران و ۵۰ درصد مابقی را کشور آذربایجان بر عهده دارد. به گزارش ایلنا، به گفته این مقام مسوول، طول پل حدود ۱۰۰ متر، عرض آن ۳۱ متر و زمانبندی اجرای پروژه ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است که پل در سه دهانه و بر روی رودخانه آستاراچای ساخته می‌شود.معاون ساخت و‌توسعه راه‌ها با اشاره به امضای تفاهمنامه و کلنگ زنی احداث پل مرزی آستاراچای در سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان گفت: از سال ۹۸ صحبت‌های اولیه در خصوص احداث این پل با مقامات کشور آذربایجان انجام شد و مواردی مثل برآورد هزینه و زمان انجام عملیات، مکان مورد نظر و سهم هر کشور در ساخت، مشخص شده بود که در نهایت به تفاهمنامه تبدیل شد.

کدخدازاده افزود: هزینه احداث پل در دو سال گذشته ۴.۸ میلیون یورو برآورد شد که شامل مواردی از جمله خدمات مشاوره، نظارت، آزمایشگاهی و پیمانکاری می‌شود.

سفر دریایی از بندرعباس

 به امارات برقرار شد

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: خط مسافری بندر شهید باهنر به شارجه پس از دو سال وقفه راه‌اندازی شد.به گزارش مهر، کشتیرانی والفجر اعلام کرد: خط کشتیرانی مسافری بندرعباس- شارجه و بالعکس پس از دو سال وقفه راه‌اندازی مجدد شد. این خط مسافری به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده است که با استفاده از کشتی نگین از جمله شناورهای مسافری کشتیرانی والفجر و از روز چهاردهم بهمن ماه جاری سفر رفت و برگشت بین بندرعباس و بندر شارجه عملیاتی شده است و پذیرای مسافران خواهد بود. بر اساس این گزارش خط مسافری یاد شده که به دلیل شرایط ناشی از کرونا متوقف شده بود از این پس به صورت هفتگی فعال خواهد بود.

جهش سفرهای جاده‌ای  در اوج امیکرون

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته با وجود اوج‌گیری ویروس کرونا در کشور و قرمز شدن اکثر شهرها روند افزایشی داشت و استان‌های کشور عمدتا شاهد افزایش تردد انواع وسایل نقلیه بودند.

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی هشتم تا ۱۴ بهمن ماه، به صورت متوسط یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۲۷۷ وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن افزایش 4 درصدی داشت و در قیاس با هفته مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی را تجربه کرد. در بازه زمانی مذکور بیش از هشت میلیون و ۹۳۰ هزار وسیله نقلیه تردد کردند که آمارها نسبت به هفته قبل از این بررسی نیز با کاهش ناچیزی همراه بود.

 

ارسال نظر