در شهر

۱۴۰۰/۱۱/۱۴ - ۰۲:۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۶۶۰۶

تعطیلی ورزشگاه‌ها، فرهنگسراها و سراهای محله 

با توجه به روند صعودی ابتلا به سویه جدید کرونا تصمیماتی برای مقابله و کنترل شیوع این بیماری در تهران اتخاذ شد. به گزارش فارس، نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران با حضور سازمان‌ها و نهادهای عضو این ستاد در سالن مرکز فرماندهی شهر تهران برگزار شد و با توجه به روند صعودی ابتلا به سویه جدید کرونا در شهرها و لزوم رعایت بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی تصمیماتی برای مقابله و کنترل شیوع این بیماری در تهران اتخاذ شد.  در این نشست در خصوص لزوم واکسیناسیون صددرصدی کارکنان شهرداری، الزام استفاده از ماسک در محیط کار، ممانعت از ورود افراد دارای علائم بیماری به محل کار و پیگیری قرنطینه کارکنان دارای علائم بیماری توسط بالاترین مقام مسوول بحث و تبادل نظر شد.

اسماعیل سلیمی سرپرست معاونت پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران تهران در این نشست بر تهیه دستورالعمل و سازو کار اجرایی بهره‌برداری از ظرفیت نیروهای داوطلب واکنش اضطراری محله که به اختصار دوام نامیده می‌شوند به عنوان ثبات در کمک رسانی به واکسیناسیون شهروندان تاکید کرد. در این نشست همچنین مقرر شد کارگروهی با محوریت بخش برنامه‎ریزی ستاد و عضویت نمایندگان شرکت شهر سالم، اداره کل سلامت و معاونت امور مناطق تشکیل و دستورالعمل اجرایی در مورد رعایت پروتکل‎های بهداشتی و فاصله‎گذاری فیزیکی در اماکن وابسته به شهرداری تهران شامل تشریح جزییات نحوه ورود و خروج کارکنان، محدودیت‎های تردد، کنترل مراجعین، غربالگری کارکنان، تعطیلی اماکن و سایر موارد مرتبط تهیه و ابلاغ شود. همچنین مقرر شد از زمان ابلاغ دستورالعمل، اماکن مهم پرتجمع تحت اختیار شهرداری تهران، شامل سالن‎های ورزشی سرپوشیده، فرهنگسراها بخش عمومی و سراهای محلات تعطیل شوند. اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از تجمع زیاد شهروندان و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‎بار و سایر مراکز مشابه و بررسی مجدد امکان‎سنجی دورکاری یا تسهیل در مرخصی کارکنان با توجه به اسناد بالادستی نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

 مردمی‌ترین شورایی  که تشریفاتی شده است

پرویز سروری، رییس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه مردمی‌ترین شورای کشور شورای عالی استان‌هاست، گفت: فعلاً این مجموعه یک مجموعه تشریفاتی است. به گزارش مهر، دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها صبح دیروز ۱۳ بهمن ماه با حضور نمایندگان شورای عالی استان‌ها به ریاست پرویز سروری در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد. سروری با بیان اینکه مردمی‌ترین شورای کشور شورای عالی استان‌هاست، اظهار کرد: با افتخار عنوان می‌کنم که از روستاها تا استان‌ها همه به عنوان نمایندگان طبقات مختلف در این شورا حضور دارند. وی با بیان اینکه فعلاً مجموعه شورای عالی استان‌ها یک مجموعه تشریفاتی است، عنوان کرد: همه ما باید مطالبه کنیم تا حقی را که جامعه شورایی کشور بر عهده ما گذاشته محقق شود. سروری با اشاره به اینکه ما نمایندگان بیش از ۱۲۰ هزار نماینده شورایی در کشور هستیم، تصریح کرد: مهم‌ترین موضوعی که باید روی آن تاکید کنیم موضوع «مدیریت جامع یکپارچه شهری» است که متأسفانه امروز این لایحه در مجلس در حال بررسی است و ما دوست داشتیم به تعویق می‌افتاد تا بررسی بیشتری کنیم و زمینه‌های تصویب آن و اجرایی شدن آن را در دستور کار داشته باشیم. رییس شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: حتماً باید یک نگاه ملی به شورای عالی استان‌ها داشته باشیم و جامعه نخبگانی کشور را به کمک بگیریم و یک جمع‌سپاری ملی برای خواسته‌های خود انجام دهیم.  وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا سطح شورای عالی استان‌ها به سطحی برسد که قانون اساسی تعیین کرده که امروز فاصله زیادی با این موضوع داریم. سروری افزود: امروز در بحث ارزش افزوده سهمی که به مدیریت شهری داده می‌شود، منصفانه نیست؛ هر چند که توانستیم یک درصد به ارزش افزوده اضافه کنیم و موثر است؛ اما کافی نیست و باید با تشکیل کارگروه‌ها تلاش کنیم مجموعه قانون‌گذاران و تصمیم‌گیران کشور را مجاب کنیم تا زمینه‌های خدمت‌رسانی فراهم شود و یکی از آنها اصلاح نظام مالیاتی کشور است. رییس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: مساله روستاها امروز در کشور رها شده و جابه‌جایی جمعیت کشور را به نقاط خطرناکی می‌رساند و دریایی از معضلات برای مردم به وجود آمده و ما برای نظام روستایی برنامه مدونی نداریم.

وی ادامه داد: لازم است به جای اینکه وزارت جهاد سازندگی را پیگیری کنیم، سازمان جهاد سازندگی را برای نظام‌دهی روستاها پیگیری کنیم. سروری با بیان اینکه بیشترین حجم جامعه شورایی کشور در روستاها هستند، اظهار کرد: تعامل مستمر، جدی و سازنده با قوا و مراجع نظارتی به ویژه دیوان عدالت اداری مورد تاکید است. رییس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در مدت کوتاهی که مجموعه شورای عالی ششم شکل گرفته گام‌های خوبی برداشته شده است، عنوان کرد: ما می‌توانیم موضوع ردیف مستقل شورای عالی استان‌ها را به نقطه خوبی برسانیم. با ابتکاری که داشتیم و با همکاری یکی از شخصیت‌های معتبر و ملی کشور که ۱۰ سال سابقه نمایندگی تهران را در شورای شهر داشت و تعاملات خوبی با مجلس داشته توانست در اقدام اول این دستور را از رییس مجلس بگیرد تا ردیف مستقل ایجاد شود.

 

ارسال نظر