ایرانشهر

۱۴۰۰/۱۱/۱۴ - ۰۲:۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۸۶۶۰۵

تحریم واکسن نزده‌ها در حمل و نقل برون‌شهری

داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: در حال حاضر به هیچ عنوان به افراد با کارت واکسن دو دوز یا تست 72 ساعته PCR منفی، بلیت اتوبوس یا سواری کرایه فروخته نمی‌شود. باقرجوان در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره تشدید نظارت‌ها بر انجام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل و نقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: تمام مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت دقیق و محکم به اجرا می‌رسد و براساس سامانه وزارت بهداشت با بررسی وضعیت مسافران بلیت اتوبوس فروخته می‌شود. وی تاکید کرد: در حال حاضر به هیچ عنوان به افراد با کارت واکسن دو دوز یا تست 72 ساعته PCR منفی بلیت اتوبوس یا سواری کرایه فروخته نمی‌شود و افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند بدون تست PCR منفی اجازه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را ندارند.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره پروتکل‌های جابه‌جایی مسافر از مبدا شهرهای قرمز کرونایی ادامه داد: هنوز پروتکل خاص یا ممنوعیت و محدودیت جایزه جایی مسافر از شهرهای قرمز به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ نشده است. وی در پاسخ به اینکه آیا کارت واکسن مسافران باید سه دوز واکسن ثبت شده‌ باشد، گفت: فعلا در مصوبات تاکیدی بر روی تزریق دوز سوم وجود ندارد و مسافران با دو دوز واکسن امکان خرید بلیت را دارند اما به محض اینکه تاکیدی بر روی دوز سوم باشد، آماده اجرای این شرط برای فروش بلیت هم هستیم. باقرجوان افزود: فروش بلیت بر اساس استعلام از سامانه وزارت بهداشت با استفاده کد ملی افراد انجام می‌شود و در نهایت به فردی بلیت اتوبوس فروخته می‌شود که سامانه وزارت بهداشت آن فرد را تایید کرده‌ باشد. وی درباره جابه‌جایی افرادی که واکسن نزده باشند، اظهار داشت: افرادی که دو دوز واکسن دریافت نکرده باشند در صورت ارایه تست pcr منفی با مدت انقضای ٧٢ ساعت می‌توانند نسبت به خرید بلیت اقدام کنند. این مقام مسوول تاکید کرد: اگر مسافران در داخل اتوبوس با مسافرانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و از استفاده از ماسک سرباز می‌زنند، می‌توانند سریع این موضوع را به سامانه ١۴١ راهداری یا ١١٠١٢٠ پلیس اطلاع و گزارش دهد. باقرجوان با بیان اینکه برخورد با شرکت‌های حمل و نقلی متخلف از رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد، گفت: شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و مالکان وسایل نقلیه عمومی همواره از این لحاظ پایش می‌شوند و متخلفان به فراخور تخلفی که مرتکب شده‌اند، به کمسیون‌ها ارجاع و با آنها طبق قانون برخورد می‌شود.

پیشنهاد ایران درباره پروژه ایجاد «دروازه اکو»

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داد: اجرایی کردن پروژه ایجاد «دروازه اکو»  (ECO GATE) بین کشورهای عضو اکو، به منظور بهره‌مندی کشورهای محصور در خشکی از تسهیلات و تخفیفات بندری تسریع شود.  به گزارش ایلنا، قاسمی دیروز در سخنرانی مجازی خود در یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل اکو، با تاکید بر اجرایی کردن پروژه ایجاد دروازه مشترک اکو (ECO GATE) بین کشورهای عضو، اظهار کرد: تشکیل کمیته‌ای ازنمایندگان دولت، شرکت‌های کشتیرانی فعال و سازندگان کشتی به منظور افزایش خدمات کشتی‌های رو-رو در دریای خزر پیشنهاد می‌شود. وزیر راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از شرکت در یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل سازمان همکاری اقتصادی-اکو و تشکر از کشور ترکیه و تلاش‌های کشورهای عضو و مدیریت دبیرخانه اکو برای برگزاری این نشست بیان کرد: انجام تمهیدات لازم برای الحاق به معاهدات و موافقتنامه‌های بین‌المللی حمل و نقلی و گمرکی و پیگیری جدی‌تر برای تسهیل صدور ویزا و همچنین لغو ویزا بین کشورهای عضو اکو درخواست می‌شود.

وی از راه‌اندازی مجدد قطار باری اسلام‌آباد-تهران-استانبول (ITI) در ۳۰ آذر ۱۴۰۰ و وجود ظرفیت ایجاد مسیر ترانزیتی جدید در چارچوب این کریدور از چین به اروپا ابراز خرسندی کرد و گفت: مساعدت کشور ترکیه در تامین ناوگان این مسیر و ایجاد تسهیلات مرزی، تعرفه‌ای و گمرکی توسط سه کشور می‌تواند مفید باشد. قاسمی با پیشنهاد انجام اقدامات موثر توسط دبیرخانه اکو و کشور پاکستان در جذب سرمایه از بانک‌ها و نهادهای بین‌­المللی برای ساخت مسیر تفتان-کویته با خط استاندارد و خرید ناوگان مناسب برای سیر در این مسیر، تصریح کرد: رایزنی با نهادهای مالی و کشورها و شرکت‌های توانمند برای تامین مالی پروژه‌های مسیر کریدور قرقیزستان-تاجیکستان-افغانستان-ایران (KTAI) و برگزاری جلسات منظم بین ذینفعان این کریدور بزرگ و اقتصادی ضرورت دارد.

سامانه بارشی جدید از روز جمعه وارد کشور می‌شود

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش آلاینده‌های جوی تا روز جمعه در کلانشهرها، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در آدینه پیش رو و شروع مجدد بارش‌ها خبر داد. رفیعی درباره وضعیت هوا به ایرنا افزود: برای پنجشنبه جوی آرام را در سراسر کشور پیش بینی می‌شود، اما از روز جمعه در شمال غرب و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس شاهد بارندگی هستیم و آب‌های خلیج فارس تا پنجشنبه و دریای عمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود. وی اضافه‌کرد: روز شنبه بارش‌ها به شمال و مرکز کشور کشیده خواهد شد و پیش از آن در روز جمعه برای تهران، البرز و قزوین بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال نظر