در شهر

۱۴۰۰/۱۰/۲۳ - ۰۳:۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۸۵۹۱۷

مانع امنیتی اجرای دقیق مصوبات کاهش آلودگی هوا

محمد منصوری، استاندار تهران با اشاره به اینکه بخشی از مصوبات کاهش آلودگی هوا در تهران اجرایی نمی‌شود، گفت: این موارد باید اصلاح و بازنگری شوند.

به گزارش تسنیم، منصوری با بیان اینکه بخشی از مصوبات کاهش آلودگی هوا در تهران اجرایی نمی‌شود و برخی از این مصوبات نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، اظهار کرد: مثلاً زمانی که شاخص هوا از یک میزانی بیشتر شود باید مانع ورود خودروهای سنگین به تهران بشویم اما واقعا این امر ممکن است؟ چرا که اگر از ورود این خودروها به داخل شهر تهران جلوگیری شود یک مساله اجتماعی و بعضا امنیتی ایجاد می‌شود. وی با اشاره به مشکلاتی که در فرآیند اجرای مصوبات کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا وجود دارد، خاطرنشان کرد: در همین موضوع ممنوعیت خودروهای سنگین به درون شهر بسیاری از این خودروها نیاز روزانه شهر تهران را تامین می‌کنند، لذا بسیاری از این آیین‌نامه‌ها مانعی برای اجرا دارند. استاندار تهران اضافه کرد: یک سری از برنامه‌های بلندمدت تدوین شده است که برای اجرای آنها منابع و اعتبار لازم است. وی افزود: قطعاً برنامه‌ها در کوتاه‌مدت نتیجه‌بخش نخواهد بود. همچنین در برنامه‌های کوتاه‌مدت برخی از مصوبات قابلیت اجرایی صددرصد را ندارند و این ضعف قانون و آیین‌نامه است.

16 هزار و 450 متر؛ طول دیوارهای صوتی تهران

محمدرضا شیخ بهایی، سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک از وجود ۱۶ هزار و ۴۵۰ متر دیوار صوتی در بزرگراه‌های شهر تهران خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۷۹۰ متر دیگر تا خرداد سال آینده در بزرگراه‌ها نصب می‌شود. به گزارش ایلنا، شیخ بهایی درباره وضعیت دیوارهای صوتی پایتخت بیان کرد: در مجموع ۱۶ هزار و ۴۵۰ متر طول در قالب سه قسمت ۳، ۵ و ۶ متری دیوار صوتی در شهر تهران وجود دارد. سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک با اعلام اینکه امسال، ۱۳ هزار و ۶۶۰ متر طول از دیوار صوتی‌های موجود، مرمت شده است، افزود: مرمت و مقاوم‌سازی به گونه‌ای بوده است که از سال گذشته هیچ دزدی و سرقتی از قسمت‌های بازسازی و مقاوم‌سازی شده دیوارهای صوتی انجام نشده است. شیخ بهایی یکی از چالش و مشکلات اصلی دیوارهای صوتی بزرگراه‌ها را سرقت از آنها بیان کرد و گفت: البته بخشی از دیوارهای صوتی هم به علت تصادفات و برخورد خودرو با دیوارها از بین می‌روند. به گفته سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک؛ حدود ۲ هزار و ۷۹۰ متر طول دیوار صوتی باقی مانده است که به علت برخی مشکلات مغفول مانده است. شیخ بهایی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا مقدار کار باقی مانده در خرداد ۱۴۰۱ به اتمام برسد، افزود: برای نصب ۲ هزار و ۷۹۰ متر دیوار صوتی به حدود ۱۷ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

راه‌اندازی باشگاه متخصصان مدیریت شهری

رییس انجمن مدیریت دولتی ایران با تاکید بر اینکه تقویت و توسعه شهر با حکمرانی شهری خردمندانه محقق می‌شود، گفت: مشارکت شهروندی که همراه با آگاهی باشد پایدار خواهد بود و باید به این موضوع توجه داشت. به گزارش فارس، اولین جلسه سلسله نشست‌های «باشگاه متخصصان مدیریت شهری» با موضوع چشم‌انداز «تهران کلان‌شهر الگوی جهان اسلام» با حضور علی اصغر پورعزت استاد مدیریت دانشگاه تهران و رییس انجمن علمی مدیریت دولتی ایران، جمعی از متخصصان و مدیران حوزه مدیریت شهری برگزار شد.  علی اصغر پورعزت، رییس انجمن مدیریت دولتی ایران در این جلسه، با اشاره به اینکه متخصصان در باشگاه متخصصان مدیریت شهری می‌توان راهی را انتخاب کرد که نماینده واقعی مردم باشند، گفت: امروزه نمایندگان واقعی مردم که درد آنها را کشیده باشند، کم هستند و این واقعیت امروز ماست. پورعزت عنوان کرد: شما چشم‌انداز کلانشهر الگوی جهان اسلام را مطرح کردید، من پیشنهاد دادم در کنار آن به شهر عدل هم فکر کنید. شعارها، نوشته‌ها و طرز فکر افرادی که درصدد اصلاح اجتماعی هستند، معطوف به شهری در آینده است که بهترین واژه برای آن شهر عدل در کنار “کلان‌شهر الگوی جهان اسلام است. 

تشکیل کمیته رفع نواقص پروژه‌های شرکت متروی تهران

کمیته رفع نواقص طرح‌ها و پروژه‌های شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با هدف شناسایی موارد لازم برای تکمیل صددرصدی ایستگاه‌ها و خطوط شبکه مترو و همچنین تدوین برنامه اجرایی متناظر با تکمیل نقص‌های موجود تشکیل شد. به گزارش ایلنا، علی امام، مدیرعامل شرکت مترو در این رابطه گفت: به منظور شناسایی و تهیه فهرست نواقص ایستگاه‌ها و خطوط شبکه مترو اعم از ابنیه، تجهیزات، استملاک معارضین پروژه‌ها و… اخیراً کمیته‌ای در شرکت مترو تشکیل شده است تا ضمن احصاء موارد اصلاحی و تکمیلی، نسبت به اولویت‌بندی رفع نواقص و تهیه برنامه اجرایی اقدام نماید. طبیعتاً طی چنین روندی مستلزم تخصیص بودجه و نقدینگی است تا بتوان نقص‌های موجود را به مرور زمان برطرف ساخت.  امام کنترل اسناد و بازرسی‌های میدانی برای صحه‌گذاری بر اقدامات اصلاحی را از جمله پیش نیازهای اصلی برنامه رفع نواقص ایستگاه‌ها و خطوط شبکه مترو دانست و افزود: گزارش مجریان و مدیران طرح‌ها و پروژه‌های مترو، نخستین معیار تدوین برنامه‌های اصلاحی است و در این بین از تمام ظرفیت‌های شرکت مترو برای تدقیق برنامه‌ها، اولویت‌بندی رفع نواقص، برنامه‌ریزی و نهایتاً اجرای موارد لازم استفاده خواهد شد تا بتوان تکمیل تدریجی ایستگاه‌ها و خطوط را در طول زمان شاهد بود.

 

ارسال نظر