ایرانشهر

۱۴۰۰/۱۰/۱۹ - ۰۱:۵۲:۲۳
کد خبر: ۱۸۵۷۳۵

یخبندان در ۲۱ استان

‌محمد اصغری، معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه در ۲۱ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفردرجه خواهد بود. ‌ اصغری در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: تا روز دوشنبه 20 دی ماه جوی آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور داریم که موجب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی می‌شود. وی ادامه داد: بعدازظهر دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی از غرب کشور در مناطقی از غرب و شمال غرب افزایش ابر و بارش برف و باران همراه با وزش باد خواهیم داشت. اصغری گفت: روز سه شنبه 21 دی در برخی مناطق غرب، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، جنوب البرز غربی، بارش خواهیم داشت و روز چهارشنبه بارش پراکنده در این مناطق پیش‌بینی می‌شود. معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از پنجشنبه 23 دی با شمالی شدن جریانات بارش در سواحل خزر آغاز می‌شود، ضمن آنکه اواخر وقت پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب کشور بارش خواهیم داشت و روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو در نیمه غربی کشور بارش برف و باران خواهیم داشت.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام  70 سال طول می‌کشد

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وجود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور، گفت: با اعتبارات کنونی ۷۰ سال برای اتمام این پروژه‌ها زمان لازم است. به گزارش تسنیم، یوسفی با اشاره به پروژه‌های عمرانی کشور اظهار کرد: در بخش‌های عمرانی حدود 700 هزار میلیارد تومان براساس محاسبات سال 98 پروژه نیمه تمام داریم که اینها به جز کریدورهای جدید است. نوسازی و بهسازی در حمل ونقل نیازمند برنامه‌ریزی جدی است و متاسفانه با این اعتبارات کم و قطره چکانی 50 تا 70 سال طول می‌کشد تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد. وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کریدورهای جدید در کشور افزود: حوزه حمل ونقل و به تبع آن کریدورهای جدید و لجستیک محل درآمد بسیاری از کشورهایی است که در حوزه GDP و تولید ناخالص ملی سهم بسزایی دارند. به خصوص کشورهایی که نفت ندارند و به همین دلیل باید نسبت به راه‌انداری کریدورها و لجستیک و توسعه راه‌های ارتباطی بیش از گدشته پرداخته شود. عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: باید بخشی از منابع کشور، از جمله نفت را به سمت حوزه‌های زیر ساختی ببریم. مجلس سعی خواهد کرد در برنامه هفتم توسعه حتما این موضوع را پیش بینی کند، البته پیش از این بنا بوده 10 درصد از بودجه مرتبط با نفت را در حوزه ریلی سرمایه‌گذاری کنیم که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است. باید تلاش شود که این اقدامات بزودی انجام بگیرد چراکه در غیر این صورت هم ظرفیت منطقه‌ای را از دست می‌دهیم و هم اینکه با وضع فعلی دچار مشکل خواهیم شد.

سفرهای جاده‌ای از رونق افتاد

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته روند کاهشی داشت و ترددهای جاده‌ای در اکثر استان‌های کشور کمتر از هفته نخست دی ماه شد. به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای جدید منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ دی ماه، به صورت متوسط یک میلیون و ۶۳۷ هزار و ۸۹۲ وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن کاهش پنج درصدی داشت اما در قیاس با هفته مشابه سال گذشته افزایش ۱۷ درصدی را تجربه کرد. همچنین اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان نیز نشان می‌دهد که ۹ میلیون و ۹۱۷ هزار پلاک خودرو در هفته گذشته در جاده‌های کشور مشاهده شدند که قدری کمتر از هفته قبل از این گزارش بوده است. در این بین خودروهای شخصی با پلاک تهران و البرز سهمی بیش از ۲۵ درصد داشته و در صدر سفرهای جاده‌ای قرار گرفته‌اند و پس از آن، خودروهایی با پلاک‌های فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین سفر را انجام دادند. از سوی دیگر مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته روند متفاوتی نسبت به هفته قبل از این آمار پیدا کرده است. چرا که ترددها در بازه زمانی ۱۰ آذر ماه تا ۱۶ دی ماه تنها در ۹ استان افزایش سفر یا همان ترددهای بین استانی را تجربه کردند. در حالی که ترددهای جاده‌ای استان‌های قزوین و مرکزی با صفر درصد تغییر مانند هفته گذشته بود و استان‌های بوشهر، کرمان و خراسان شمالی به ترتیب با منفی ۱۸ درصد، منفی ۱۸ درصد و منفی ۱۴ درصد افت بیشترین کاهش ترددهای بین‌ استانی را داشته‌اند.

 

ارسال نظر