ارزیابی مثبت از مذاکرات بودجه‌ای با مجلس

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۰۱:۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۸۵۴۲۹

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی دیروز این شورا درباره خروجی جلسه هیات رییسه شورا با رییس مجلس درباره بودجه شهرداری در بودجه 1401 کشور گفت: هم‌اکنون نمی‌توانم راجع به خروجی‌ها صحبت بکنم اما به نتایج مثبتی رسیده‌ایم.

به گزارش «تعادل»، تخصیص بودجه 50 میلیارد تومانی به حمل و نقل عمومی پایتخت نگرانی و اعتراض مدیریت شهری تهران را در پی داشته است. به گونه‌ای که با به نتیجه نرسیدن رایزنی‌ها و وعده‌های مقام‌های دولتی در دوره قبل از تقدیم لایحه بودجه 1401 به مجلس، اعضای شورای شهر و همچنین شهردار پایتخت در دور تازه‌ای از رایزنی‌ها به سراغ رییس مجلس و برخی از کمیسیون‌های مجلس رفته‌اند. به گفته مسوولان شهری، در شرایطی که تهران به‌شدت از ترافیک و آلودگی هوا رنج می‌برد، با 50 میلیارد تومان می‌توان تنها دو واگن مترو خرید یا حدود 48 متر خط مترو احداث کرد.

چمران اما با بیان اینکه نشست‌های مفصلی با دولت و همچنین ریاست مجلس برگزار شد، گفت: قبلا نیز به صورت کتبی این موارد را تقدیم مجلس و دولت کردیم و به علاوه با تعدادی از نمایندگان مجلس نیز گفت‌وگو کردیم. البته دوستان ما در شهرداری هم پیشنهادات خوبی برای اصلاح مواد لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت در ارتباط با شهرداری‌ها داشته‌اند. او با بیان اینکه باید موارد خود را از طریق کمیسیون‌های مجلس پیگیری کنیم، از برگزاری جلسه با فراکسیون شهری مجلس خبر داد و گفت: جلسه‌ای را با فراکسیون شهری خواهیم داشت و طی هفته آینده با سایر کمیسیون‌های مرتبط جلساتی را برگزار خواهیم کرد. علاوه بر اینکه با تشکیل کمیسیون تلفیق نیز موارد مربوط به شهرداری‌ها را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت پیگیری خواهیم کرد. چمران با ابرازی امیدواری درباره بودجه ۱۴۰۱ گفت: امیدواریم با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده است اعتبارات مربوط به شهرداری‌ها حداقل برای سال‌ آینده نسبت به سال جاری عقب‌تر نباشد. رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکان بازنگری و اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت در مجلس وجود دارد یا خیر؟ گفت: این امکان وجود دارد چرا که برخی از احکام مندرج در لایحه بودجه بر مبنای گرفتن مسوولیت از شهرداری‌ها و واگذاری به وزارت کشور است که قاعدتا این موارد را به راحتی می‌توان اصلاح کرد. چمران در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران در سال جاری به بخش مترو گفت: در جلسات قبلی شورا بودجه سال جاری شهرداری که تحقق آن قابل انجام نبود مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت و رقم بودجه سال جاری شهرداری تهران به ۳۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. بر اساس تاکید اعضای شورای شهر تهران آمده است هر چقدر بودجه بیش از رقم ۳۷ هزار میلیارد تومان محقق شد در بخش مترو هزینه شود.

 

ارسال نظر