نیاز مترو به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۰۱:۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۴۲۸

سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به تخصیص اندک بودجه به حوزه حمل و نقل اظهار کرد: آقای زاکانی این اطمینان و قول را دادند که بتوانند هم بودجه مناسب برای شهرداری تهران بگیرند و هم مطالبات شهرداری را پیگیری کنند. 

این وعده برجای خود باقی است و ان‌شاءالله نهایت تلاش خود را خواهند کرد.  او در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: توقع ما از ایشان همین است. قولی است که داده‌اند و باید نهایت اهتمام را برای این موضوع به خرج دهند. 

اما به موازات این موضوع اعضای شورا و مهندس چمران با کمیسیون‌های مجلس نیز وارد گفت‌وگو می‌شوند و از ظرفیت مجلس برای اصلاح بودجه استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه در شورای شهر نیز این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم. 

شورای شهر قرار نیست که این منابع را نادیده بگیرد و حتما منابع لازم را شورا تخصیص خواهد داد.  او در پاسخ به اینکه پس از حادثه مترو از سوی دولت پیشنهادی برای ارتقای شرایط مترو از جمله تامین قطعات و تجهیزات و خرید واگن ارایه نشد؟ اظهار کرد: اینها موضوعاتی است که هم خودمان پیگیری کردیم و هم دولت به خوبی آن را می‌داند. بر همین اساس نیز جلساتی با معاون اول رییس‌جمهور توسط شهرداری تهران و ریاست شورا برگزار شده است و امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد. 

تشکری هاشمی تاکید کرد: البته در مجلس و شورا این موضوعات را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد. از آنجایی که دولت لایحه را به مجلس ارایه داده است باید همکاری کنند که در زمان تصویب اعداد وارقام خوبی را از مجلس بگیریم. دولت فعلا هیچ تغییری در بودجه خود تا این لحظه نداده است.

 

ارسال نظر