در شهر

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۰۲:۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۸۵۰۴۸

کمبود۱۷۰۰واگن مترو  و۴ هزار اتوبوس در تهران

علیرضا زاکانی، شهردار تهران اعلام کرد: در ۷ خط متروی حدود ۱۷۰۰ واگن کمبود داریم و در حوزه اتوبوسرانی نیز حداقل  4 هزار اتوبوس کم داریم. به شکلی که میزان اتوبوس‌های موجود ما یک سوم نیاز شهر تهران است. در حوزه تاکسیرانی هم نیازمند نوسازی و بازسازی هستیم. زاکانی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: همت مدیریت شهری است این خواهد بود که تا عید نوروز از طریق نوسازی و بازسازی، نزدیک به ۱۰۰۰ اتوبوس را وارد چرخه خدمت کنیم. در حوزه تاکسیرانی هدف‌گذاری روی نوسازی ۱۰ هزار دستگاه بود که باتوجه به گرانی قیمت خودرو و شرایطی که ایجاد شده تلاش خواهیم کرد تعهدات خود را به شکل مطلوب علی رغم این شرایط مهیا کنیم، گرچه همه این کار دست شهرداری تهران نیست. شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تأمین واگن‌های مترو نیز گفت: درحال حاضر به حمدالله مقدمات بازگشایی LC برای ۶۳۰ واگن مترو فراهم شده و در آینده نزدیک قرارداد ۱۰۵ واگن با مجموعه تولیدکنندگان داخلی را خواهیم بست. به این ترتیب در حال افزایش ظرفیت‌ها هستیم.

ویلای لاکچری غیرمجاز تخریب شد

ویلای لاکچری غیرمجاز در حریم منطقه ۵ شهرداری تهران تخریب شد. به گزارش ایسنا، در راستای مقابله با حریم‌خواری و صیانت از حقوق عامه شهروندان در حریم شهر، ویلای غیرمجاز واقع در حریم منطقه ۵ شهرداری تهران (روستای رندان) تخریب شد. بر اساس اعلام روابط عمومی شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران، این ویلای غیرمجاز با همکاری شرکت شهربان و حریم‌بان، شهرداری منطقه ۵ و مراجع قضایی و انتظامی به صورت کامل رفع خلاف شد.

تجویز تولید علوفه در شهرها

سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی شهری در دنیا در حال انجام است و ما نباید عقب بمانیم، گلخانه‌های تولید علوفه در دنیا در حال رشد است و با تکنولوژی آب کم در کانکس‌های آماده، علوفه تولید می‌کنند. به گزارش مهر، ساداتی نژاد در نشستی با مدیران و کارکنان معاونت امور باغبانی این وزارت اظهار کرد: باغبانی یک ثروت بسیار ارزشمند برای کشاورزی کشور محسوب می‌شود که بسیار با اقلیم ایران سازگار است و مزیت کشاورزی ایران باغبانی و باغداری است؛ در سال ۱۳۴۰ اولین آمایش انجام شده در ایران، توسعه ایران را بر اساس کشاورزی دانسته و در کشاورزی باغداری را عامل توسعه قلمداد کرده است. وی گفت: اگر به کشورها و مناطقی که هم عرض جغرافیایی کشور ایران هستند نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که تولید محصولات باغبانی در تمام این مناطق دارای مزیت نسبی است. وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باغبانی برای کشور اهمیت بسزایی دارد، ادامه داد: این حوزه در کرسی خود ننشسته و باید برای آن تلاش کنیم.این چهار سال فرصت مناسبی است که در حوزه باغبانی به ویژه صادرات با یک برنامه و یک عزم منسجم به توفیقات خوبی دست یابیم. حوزه باغبانی حوزه پُراشتغال و اقتصادی است و در برنامه من؛ باغبانی جایگاه ویژه‌ای دارد. وی درباره حوزه گلخانه‌ها گفت: ما باید حتماً روی هوشمندسازی گلخانه‌ها، کار ویژه انجام دهیم و با فعال‌سازی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در این زمینه، باید بومی‌سازی و ارزان‌سازی کنیم. وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بخش دیگری که باید به آن بپردازیم کشاورزی عمودی است، باید روی کشاورزی شهری کار کنیم، کشاورزی شهری در دنیا در حال انجام است و ما نباید عقب بمانیم، گلخانه‌های تولید علوفه در دنیا به طرز اعجاب آوری در حال رشد هستند و با تکنولوژی هیدروپونیک و با آب کم در کانکس‌های آماده، علوفه تولید می‌کنند که در شرایط خشکسالی خیلی پرکاربرد هستند. وی تاکید کرد: باید با نگاه ارزآوری و صادراتی به بخش باغبانی نگاه کنیم و باید این بخش ارزش افزوده داشته باشد.

ری به محل سرریز مشکلات تهران تبدیل شده است

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری پایتخت باید بتواند در قالب ارایه خدمات بهینه حق همجواری خود را با شهرستان رای بپردازد. به گزارش ایلنا، جعفر شربیانی در نخستین جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی تهران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان تهران که در منطقه ۲۰ برگزار شد، افزود: یکی از مشکلات تهران با شهرستان ری در بخش حریم است. در بسیاری از مناطقی که حریم‌های مشترکی با شهرستان ری دارند، با معضلات زیادی روبه‌رو هستند. وی با بیان اینکه همجواری شهر تهران برای شهرستان ری مشکلاتی به همراه داشته است، بیان کرد: متاسفانه شهرستان ری مقصد بسیاری از سرریزهای شهر تهران است.از فاضلاب گرفته تا انتقال زباله‌های پایتخت به آرادکوه، وجود بهشت زهرا (س) و صنایع آلاینده باعث شده تا آلودگی‌های زیست محیطی شهر تهران به ری منتقل شود. شربیانی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از شهرستان‌های همجوار تهران به اندازه ری، درگیر مسائل و مشکلات همجواری پایتخت نیست، یادآور شد: اخیرا در بازدیدی که از شهرستان فشافویه داشتم، متوجه شدم که زباله‌های صنعتی تهران برای دفن به هوشنگ آباد فشافویه منتقل می‌شود.یکی دیگر از مشکلات شهرستان ری فعالیت کارخانه سیمان تهران است. به رغم اینکه تمایل به تعطیلی این کارخانه که کارگران زیادی در آنجا کار می‌کنند، نیستیم؛ اما از بنیاد مستضعفان و وزارت سمت درخواست داریم تا این کارخانه را مجبور به استفاده از مجهزترین فیلترهای جذب آلایندگی کند.

ارسال نظر