در شهر

۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۰۱:۲۸:۱۱
کد خبر: ۱۸۴۹۳۸

افزایش قیمت خرید پسماند خشک از شهروندان

محمدمهدی عزیزی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، از افزایش قیمت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی انواع پسماند خشک که توسط غرفه‌های بازیافت، اپلیکیشن‌‌ها و ماشین‌‌های ملودی جمع‌آوری می‌شوند، خبر داد. به گزارش مهر، عزیزی گفت: به‌طور متوسط ۳۰ درصد از پسماندهایی که روزانه توسط شهروندان در تهران تولید می‌شود، خشک است و کم‌تر از ۱۰ درصد از این میزان توسط غرف بازیافت، اپلیکیشن‌ها و خودروهای ملودی جمع‌آوری می‌شود. وی با بیان اینکه این میزان مشارکت در تحویل پسماندهای خشک توسط شهروندان پایین است، ادامه داد: تمام تلاش ما این است تا با اجرای سیاست‌های تشویقی میزان مشارکت مردم در این زمینه را افزایش دهیم. به همین منظور، در روزهای گذشته با ارسال دستورالعمل جدید، قیمت خرید پسماندهای خشک توسط شهرداری تهران را افزایش داده‌ایم. عزیزی با تاکید بر اینکه این تصمیم همزمان با افزایش قیمت بسیاری از محصولات بهداشتی گرفته شده است، تصریح کرد: در مقایسه با قیمت پسماند خشک در بهمن ماه ۱۳۹۹، در آذرماه ۱۴۰۰ قیمت برخی از اقلام مانند پسماند نان خشک با ۶۷ درصد، مقوا و کارتن با ۴۸ درصد، کاغذ و روزنامه با ۱۰۰ درصد، ظروف پلاستیکی با حدود ۷۱ درصد، شیشه با ۷۴ درصد و پسماند خشک درهم با ۴۶ درصد افزایش همراه بوده است. وی با بیان اینکه این افزایش قیمت شامل تمامی محصولات می‌شود، گفت: در مجموع، قیمت خرید پسماند خشک در مجموع ۲۳ درصد افزایش یافته است. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران عنوان کرد: به‌طور معمول، روزانه ۴ تن پسماند توسط اپلیکیشن‌ها جمع‌آوری می‌شود. علاوه بر این، هر یک از ۴۴۵ غرفه بازیافت روزانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلو پسماند خشک را از شهروندان تحویل می‌گیرند. البته این میزان در مقابل میزان پسماند خشکی که روزانه توسط شهروندان تولید می‌شود چندان قابل توجه نیست. از این رو، امید داریم تا با اجرای طرح مذکور، میزان مشارکت شهروندان در جمع‌آوری پسماند خشک و حفظ محیط‌زیست افزایش یابد.

درخواست لغو  2 طبقه اضافه پاساژعلاالدین

رییس شورای شهر تهران گفت: رأی صادره در مورد ساخت اضافه دو طبقه بنا در علاء‌الدین باید لغو شود.

مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره پاساژ علاالدین و رای کمیسیون ماده ۳۸ گفت: این کمیسیون مربوط به معاملات شهرداری و نه مسائل شهرسازی است، در حالی که در مورد ماجرای علاء‌الدین مساله شهرسازی در کمیسیون مطرح شده است. در مدیریت سابق شهرداری و حدود ۵ سال پیش یک طبقه اضافه این ساختمان حذف شد و الان رای گرفتند که دو طبقه اضافه بسازند. رییس شورای شهر تهران گفت: بر همین اساس روز گذشته نامه‌ای به کمیسیون ماده ۳۸ ارسال کردم که در آن تاکید شد در این کمیسیون تنها بحث معاملات و اختلافات شهرداری پیگیری می‌شود و باید در حیطه قانون و وظایف خود عمل کنند. پرونده این پاساژ در دوره گذشته نباید به این کمیسیون می‌رفته که به اشتباه یا هر دلیل دیگری رفته و چنین رایی داده شده است. قطعا و یقینا باید این رای برگردد و چنین چیزی عملیاتی نخواهد شد. چمران با تأکید بر اینکه رأی صادره در مورد ساخت اضافه دو طبقه بنا در علاء‌الدین باید لغو شود گفت: جایی که خلاف داشت و بر اساس کمیسیون ماده ۱۰۰ آن را خراب کرده‌ایم الان مردم چه می‌گویند که دوباره تصمیم به ساخت دو طبقه اضافه گرفته شود.

زلزله، سیل و فرونشست در رأس مخاطرات تهران

علی نصیری، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران زلزله، سیل و موضوع فرونشست زمین را در رأس مخاطرات شهر تهران اعلام کرد. به گزارش ایسنا، نصیری در جریان بازدید نمایندگان دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) از مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران شهر تهران و آشنایی با امکانات و سامانه‌های به کار رفته در این مرکز به ساختار مدیریت بحران در شهر تهران و نقش شهردار تهران به عنوان مسوول مدیریت بحران پایتخت اشاره کرده و توضیحاتی در خصوص فعالیت کارگروه‌های ۱۴ گانه در این ساختار ارایه داد. وی گفت: تهران از قدیم با مخاطرات متعددی مواجه است که در راس آنها زلزله، سیل و موضوع فرونشست قرار داشته و امروزه نیز مخاطراتی چون کرونا و موضوعات بیولوژیک در قالب فعالیت‌های مدیریت بحران مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی افزود: بر مبنای دستورات شهردار تهران، برنامه‌های مقابله با کرونا در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و در نتیجه اقدامات متنوعی در این زمینه انجام شد که راه‌اندازی مراکز شهر-واکسن، استفاده از ظرفیت پایگاه‌های مدیریت بحران، استفاده از ظرفیت مساجد در شهر تهران، راه‌اندازی مراکز خودرویی، اتوبوسی و استفاده از خودروهای ون برای واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیر و مهاجرانی که فاقد کارت هویتی بودند، بخشی از این اقدامات به شمار می‌آید. نصیری بر آمادگی تهران در خصوص همکاری متقابل با سازمان ملل در زمینه انتقال تجربیات مدیریت بحران به کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت: کشور ما و تهران توانمندی‌های زیادی در حوزه مدیریت بحران به دست آورده که می‌توان در قالب یک همکاری مشترک این تجربیات را انتقال داد. وی یادآور شد: ما با اینکه توانایی بسیاری در بخش آمادگی داریم، اولویت‌مان در حوزه پیشگیری است و با توجه به دارا بودن امکانات زیرساختی می‌توانیم به کشورهای منطقه با استفاده از ظرفیت نخبگان، کارهای پژوهشی و محتواهای مناسب، آموزش دهیم.

 

ارسال نظر