ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۰۲:۳۷:۲۷
کد خبر: ۱۸۴۳۲۵

اعمال سقف سنی  برای پرداخت وام ودیعه مسکن

درحالی برای دریافت وام ودیعه مسکن متقاضیان باید متأهل و دارای اجاره‌نامه رسمی باشند که اخیراً برخی بانک‌های عامل شرط سقف سنی را به شروط مذکور اضافه کرده‌اند. به گزارش تسنیم، بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا پرداخت وام ودیعه به متقاضیان با دو شرط انجام می‌شود؛ تأهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن اجاره‌نامه رسمی دارای کد رهگیری دو شرط لازم برای اجاره‌نشین‌ها برای دریافت وام ودیعه است، همچنین طبق اعلام ستاد ملی کرونا چنانچه متقاضی تا حداکثر 2 هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود. اما به‌تازگی برخی بانک‌های عامل شرط جدید و البته عجیبی را برای پرداخت وام ودیعه اعلام کرده اند، بر اساس تماس مخاطبان خبرگزاری تسنیم، این بانک برای پرداخت وام ودیعه شرط سنی را نیز لحاظ می‌کند، به‌عبارت دیگر متقاضیانی که سن آنها از 70سالگی عبوری کرده است مشمول پرداخت وام ودیعه مسکن نمی‌شوند! یکی از متقاضیان این وام گفت: پس از چند ماه دوندگی، تکمیل پرونده وام به شعبه بانک مراجعه کردیم، اما مسوول مربوط اعلام کرد «متقاضی بالای 70 سال سن دارد و وام ودیعه به او تعلق نمی‌گیرد». وی بیان کرد: تمام مدارک مورد نیاز و ضامن معتبر برای دریافت وام را داریم، اما متأسفانه شعبه مرکزی بانک در اندیمشک می‌گوید «سن متقاضی بالاست و وام را نمی‌دهیم». وی افزود: وام مذکور 25 میلیون تومان است و با توجه به همین مساله در زمان تمدید قرارداد به صاحب‌خانه گفتیم وام مذکور را به رهن واحد مسکونی اضافه می‌کنیم، حالا با این وضعیت چاره‌ای جز تخلیه واحد مسکونی نداریم مگر اینکه مسوولان ذی‌ربط به این مساله رسیدگی کنند.

توافق با آذربایجان برای احیای کریدور آلترناتیو کانال سوئز

جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری اظهار داشت: در ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مجموع تردد اعم از تردد ترانزیتی و تردد به مقصد آذربایجان رشد ۵۴ درصدی داشته و در بخش تردد ترانزیتی رشد ترددها به ۹۴ درصد رسیده است. هدایتی در گفت‌وگو با ایلنا درباره موضوعات نشست با مسوولان آذربایجانی و توافق به دست آمده در این نشست که در کشور آذربایجان برگزار شد، اظهار کرد: از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث توسعه ترانزیت منطقه‌ای بود. هر دوطرف به دنبال این بودیم که بتوانیم با سایر شرکای منطقه‌ای از ظرفیت‌های موجود برای توسعه ترانزیت منطقه‌ای استفاده کنیم و در این باره توافقات دو جانبه مفصل و فشرده‌ای داشتیم و مشکلات و موانع پیش رو را مورد بررسی قرار دادیم.  این مقام مسوول با اشاره به موضوع توسعه ترانزیت منطقه‌ای تاکید کرد: توافقات خوبی در بحث ترانزیت منطقه‌ای داشتیم تا بتوانیم ترانزیت به حوزه اوراسیا را از طریق کشور اذربایجان توسعه دهیم. برای ایران دسترسی به منطقه دریای سیاه و اروپا بسیار حائز اهمیت است. همینطور برای کشورهای قفقاز هم با توجه به اینکه پس از فروکش شدن کرونا، حمل و نقل دریایی که عمدتا حمل و نقل سنتی و پایه‌ای این کشورها محسوب می‌شود، افزایش یافته و حجم تجارت آنها به صورت چشمگیری بالا رفته، این مسیر مهم است و ایران هم سعی دارد از این فرصت بیشترین استفاده را کند. وی گفت: از این‌رو با توجه به علاقه‌مندی شرکت‌های حمل و نقل به حمل و نقل جاده‌ای و خشکی به دلیل صرفه اقتصادی آن نسبت به حمل و نقل از این فرصت نهایت استفاده را می‌کنیم و به زودی نشست سه جانبه‌ای بین ایران، آذربایجان و گرجستان برگزار می‌شود تا سه کشور بتوانند با یک سازماندهی و همکاری مناسب این مسیر را فعال کنند و موانع موجود برطرف شود.  هدایتی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که حوزه قفقاز و دریایی سیاه را به جنوب آسیا و خلیج فارس متصل‌سازیم، اظهار داشت: مهم‌ترین مزیتن این مسیر این است که الترناتیو خوبی برای کانال سوئز محسوب می‌شود.  مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری درباره مذاکرات انجام شده برای عوارض تردد از خاک آذربایجان که پیش از این جزو کشور ارمنستان محسوب می‌شد، گفت: در حال حاضر این مسیر خاک اذربایجان است و آذربایجان در این محدوده اعمال حاکمیت سرزمینی می‌کند و طبق قوانین آذربایجان تمام خودروهای ورودی به این مسیر باید حق ورودی بپردازند. وی افزود: در همان روزهای اول آذربایجان قصد داشت این مسیر را مسدود کند و اعمال حاکمیت سرزمین را با روش انسداد شروع کرد اما بعد از دو روز، روسیه که به عنوان طرف امین موافقتنامه آتش‌بس محسوب می‌شود به این موضوع ورود کرد و در نهایت مسیر بازگشایی و اذربایجان روش اخذ عوارض را در پیش گرفت. هدایتی با اشاره به افزایش تردد ناوگان ایرانی به خاک آذربایجان و تردد ترانزیتی از این مسیر اظهار داشت: میزان تردد به قلمرو آذربایجان افرایش بسیار خوبی داشته به‌طوری که 60 هزار ناوگان ایرانی از مرزهای 4 گانه وارد این کشور شدند.  این مقام مسوول ادامه داد: در 10 ماهه سال 2021 نسبت به 10 ماهه 2020 مجموع تردد اعم از تردد ترانزیتی و تردد به مقصد آذربایجان رشد 54 درصدی داشته و در بخش تردد ترانزیتی رشد ترددها به 94 درصد رسیده است که یکی از دلایل این افزایش تردد‌ها، توسعه صادرات ایران به کشورهای اوراسیا است همچنین باید به این نکته توجه داشت که تجارت و صادرات ایران به روسیه هم به‌طور چشمگیری افزایش یافته که این خود عامل رشد تردد ناوگان ایرانی از خاک اذربایجان است. 

 

ارسال نظر