در شهر

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۰۳:۰۳:۳۶
کد خبر: ۱۸۳۹۴۴

توسعه بهشت زهرا (س) ربطی به زلزله ندارد

جلال بهرامی، معاون خدمات شهری شهردار تهران با تأکید بر اینکه زمینی که هم اکنون در تهران تملک شده است برای توسعه بهشت زهرا است، گفت: این مساله در راستای توسعه بهشت زهرا و تسهیل در خدمت رسانی به مراجعه کنندگان خواهد بود. بهرامی در گفت‌وگو با تسنیم با رد اظهارنظری مبنی بر آماده‌سازی زمینی 13 هکتاری در بخش جنوبی پایتخت برای دفن اجساد در زمان‌های بحران مانند زلزله اظهار کرد: انتشار چنین اخباری در این روزها و همزمان با سالگرد زلزله 

سرپُل ذهاب بسیار تعجب آور است. بهرامی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت بهشت زهرا در حال اتمام است و از طرفی روانه شدن خانواده‌ها از اقصی نقاط تهران به سمت این مکان در روزهای تعطیل ترافیک سنگینی را به مناطق جنوبی شهر تحمیل می‌کند، باید فکری برای توسعه آرامستان کنیم که البته جانمایی‌ها صورت گرفته و زمانی که قطعی شود اعلام خواهیم کرد. همچنین شهرداری تهران وظایفی برای مواقع بحرانی دارد و ما هم برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهیم به عنوان مثال یکی از اقدامات قبل از بحران 

ایمن سازی ساختمان‌هاست تا در هنگام بروز حوادث کمترین خسارت شامل حال شهروندان شود. برای این منظور از ساختمان‌های ناایمن بازدید شده و البته تلاش‌ها همچنان هم ادامه دارد.

پیشنهاد احداث ۵  بیمارستان مقاوم برای زمان بحران 

علی نصیری، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از پیشنهاد شهرداری تهران برای احداث ۵ بیمارستان مقاوم برای زمان بحران با بخش‌های ویژه تروما به سازمان اورژانس خبر داد. به گزارش تسنیم، نصیری از نشست هماهنگی و بررسی زمینه‌های همکاری سازمان مدیریت بحران شهر تهران و سازمان اورژانس کشور خبر داد و گفت: در این نشست مقرر شد مباحثی از جمله اهداء زمین توسط شهرداری تهران به سازمان اورژانس برای احداث پایگاه‌های مناسب خدمات اورژانس (در حدود100 قطعه زمین 200 متری) در سطح شهر تهران، تخصیص فضا و امکانات بیشتر در پارک ولایت به سازمان اورژانس برای برنامه‌ریزی پاسخ در زمان بحران، همچون فضای برپایی بیمارستان‌های صحرایی و امکانات پشتیبانی و عملیاتی امداد هوایی برای طرح و تصویب در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شود. نصیری عنوان کرد: همچنین احداث 5 بیمارستان مقاوم برای زمان بحران با بخش‌های ویژه تروما، احداث مخازن آب اضطراری در بیمارستان‌های سطح شهر تهران (به ویژه بیمارستان‌های نظامی)، راه‌اندازی مجدد طرح تیم‌های درمان اضطراری ویژه بلایا بر اساس الگوهای بین المللی در راستای اجرای طرح ملی ایسناراگ از دیگر موضوعات مورد توافق برای طرح در شورای اسلامی شهر در این نشست مطرح شد. همچنین مقرر شد پیگیری طرح SOS (دیسپچینگ مشترک شهری) و اتصال تمام شماره‌ها به یک مرکز اصلی در دستور کار قرار گیرد.

پیشنهاد ورود اتوبوس‌های دست دوم به پایتخت 

مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران از بررسی پیشنهاد خرید اتوبوس‌های دست دوم برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خبر داد. شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص جزئیات ورود اتوبوس‌های دست دوم به تهران در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: این یک پیشنهاد است و ما باید وضعیت موجود ناوگان را ببینیم که اتوبوس‌هایی با کارکرد ۱۳ ساله داریم و این اتوبوس‌ها بسیار فرسوده هستند؛ از این رو، هر پیشنهادی که بتواند عمر ناوگان را کاهش دهد قابل بررسی است. وی افزود: اگر بتوانیم مدلی که وزارت راه انجام داد و از محل منابع نفت، کشنده‌هایی با عمر ۳ تا ۴ سال با کارکرد پایین، جایگزین کامیون‌های ۴۰ تا ۵۰ ساله با ایمنی پایین و آلایندگی بالا کرد را در تهران پیاده کنیم، موفق می‌شویم. معاون حمل و نقل شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است، گفت: برای نوسازی همه روش‌ها را دنبال می‌کنیم و خرید اتوبوس‌های دست دوم با کارکرد پایین یک روش است و اصراری هم بر انجام آن نیست اما چون این موضوع پیشنهاد شده در حال بررسی آن هستیم و همزمان روش‌های دیگر را هم دنبال می‌کنیم. 

 

ارسال نظر