در شهر

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۰۴:۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۸۳۹۰۲

کاهش ازدحام خودروها با تغییر ساعت طرح ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از زمانی که افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران اجرایی شده ۲۰ درصد از ازدحام خودروها در سطح شهر در محدوده طرح ترافیک و ۱۰ درصد خارج از محدوده طرح ترافیک کاسته است. مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس درباره افزایش ساعات طرح ترافیک در تهران گفت: از زمانی که ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران اجرایی شده نتیجه خوبی به همراه داشته است و ۲۰ درصد از ازدحام خودروها در سطح شهر در محدوده طرح ترافیک و ۱۰ درصد خارج از محدوده طرح ترافیک کاسته است.  معاون شهردار تهران گفت: پیش‌بینی ما کاهش هرچه بیشتر سفرهای غیر ضروری با اجرای افزایش ساعات طرح ترافیک بود که خوشبختانه بر اساس برآوردهای انجام گرفته سفرهای غیرضروری ۲۰ تا ۱۸ درصد کاهش یافته است.  وی گفت: بسیاری از شهروندان از ترافیک‌های طولانی در پایتخت همزمان با کاهش ساعات طرح ترافیک گلایه‌مند بودند و برخی هم‌اکنون منتقد هستند که چرا طرح ترافیک ساعات آن بیشتر شده است ولی به‌طور کلی بر اساس آنچه نمایندگان حوزه سلامت نیز مطرح کرده‌اند کاهش ساعات طرح ترافیک چندان اثری بر کاهش کرونا نداشته است.

علت ریزش تونل مترو در شهر ری اعلام شد

روابط عمومی شرکت مترو درباره ریزش تونل مترو در شهر ری، توضیحاتی ارایه کرد.  به گزارش تسنیم، در پی وقوع حادثه ریزش برخی از تونل پروژه خط 6 مترو، روابط عمومی شرکت مترو در توضیحاتی اعلام کرد: عصر روز چهارشنبه در محل حفاری سینه کار بخشی از تونل پروژه توسعه جنوبی خط 6 مترو، نیم متر از خاک دیواره ریزش پیدا می‌کند که بر اثر آن، یک نفر کارگر از بالای داربست سقوط کرده و پایش می‌شکند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: کارگر بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و ترخیص می‌شود. محل ریزش خاک تحکیم و تثبیت سینه کار محقق شده است. در این رویداد نه زمین فرونشست داشته و نه ریزشی در سطح زمین رخ داده است؛ همه‌چیز داخل تونل بوده است. در عمق زیر سطح معابر شهر تهران، عمدتا خاک‌های آبرفتی سست وجود دارد که اصطلاحا خاک ریزشی خوانده می‌شود؛  منتها  در عملیات حفاری فضاهای زیر زمینی این‌چنینی، با مِش‌گذاری، لتیس‌گذاری، استفاده از بتن پاشیدنی و در صورت نیاز قالب‌گذاری، جبهه کار برای عملیات حفاری ایمن می‌شود.

آماده‌باش پایتخت برای استقبال از برف

ماشین‌آلات برف‌روبی در نقاط حساس پایتخت با توجه به برودت هوا و احتمال بارش برف به حالت آماده باش قرار گرفتند. به گزارش مهر، با توجه به احتمال بارش برف‌ سنگین و زود هنگام در پایتخت که موجب قفل شدن برخی از معابر به ویژه معابر و شریان‌های حساس شمال شهر شده و این انسداد معابر موجب بروز مشکلات جدی برای شهروندان می‌شد، مدیریت شهری پایتخت از هفته گذشته با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی سطح آمادگی خود برای برف روبی رو در بالاترین سطح ممکن قرار داد. رضا سیفی دستیار رسانه‌ای شهردار تهران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از آمادگی کامل مدیریت شهری در مواجهه با بارش برف احتمالی در پایتخت خبر داد و نوشت: در آستانه زمستان و شروع بارش برف ۳۰۰ ماشین تخصصی برف روبی (کامیون و کامیونت تیغه دار) در ۲۲ منطقه تهران و مراکز حساس به صورت ۲۴ ساعته در حالت آماده باش برای برف‌روبی خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها هستند. امسال ۴۰ دستگاه به این ماشین‌ها اضافه شده است.

بررسی مجدد واگذاری ۸۰ ملک شهرداری تهران

محمد امین توکلی زاده، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از تشکیل کمیسیون املاک برای بررسی مجدد واگذاری‌های املاک شهرداری پایتخت خبر داد. توکلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص فعالیت کمیسیون املاک بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که وظیفه آن بررسی و ساماندهی املاک واگذار شده شهرداری بود، گفت: در گذشته تلاشی در معاونت اجتماعی برای ساماندهی حوزه املاک واگذار شده شهرداری تهران آغاز شد چراکه درخواست‌های مختلف، از نهادهای مختلف با کارکرد و ماموریت‌های متنوع به شهرداری تهران می‌رسد که خواهان دریافت ملک هستند و تشخیص اینکه کدام نهاد در اولویت است و آیا وظایف‌شان با ماموریت‌های شهرداری تطبیق دارد یا خیر، برعهده این کمیسیون گذاشته شد. وی با بیان اینکه شورای شهر تهران با حساسیت به این موضوع ورود کرد، افزود: از آنجایی که املاکی که در کمیسیون مطرح و واگذار شده بود، حساسیت ایجاد کرده بود شورای شهر از ما خواست نسبت به بررسی مجدد این واگذاری‌ها اقدام کنیم. معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: البته ما نمی‌گوییم که این واگذاری‌ها درست یا غلط بوده، اما در افکار عمومی این واگذاری‌ها مطالباتی را ایجاد کرده بود که باید مجددا این واگذاری‌ها بررسی شود؛ لذا شورای شهر به درستی وارد موضوع شد و این مساله در دستور کار قرار گرفت. توکلی‌زاده با بیان اینکه در این راستا شهردار تهران نیز دستور داده است که واگذاری‌های جدید تا تکمیل بررسی‌ها متوقف شود، گفت: در حال حاضر درصدد تشکیل این کمیسیون املاک هستیم تا جلسات آن برگزار شود و در مورد بسته حدود ۸۰ واگذاری ملک که در شورای شهر پنجم مصوب شد، بررسی مجدد داشته باشیم. وی افزود: ما این اطمینان را می‌دهیم که هر کار خوبی که از گذشته آغاز شده باشد را ادامه خواهیم داد.

 

ارسال نظر