در شهر

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۰۳:۳۶:۲۳
کد خبر: ۱۸۳۷۵۴

ماجرای واگذاری 2 رام قطار متروی تهران به قم

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران توضیحاتی درباره وعده شهردار تهران به شورای شهر قم مبنی بر واگذاری دو رام قطار مترو به شبکه حمل و نقل قم ارایه کرد. چمران دیروز در حاشیه بیست و یکمین جلسه شورای تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره واگذاری دو رام قطار مترو تهران به شهر قم اظهار کرد: هنوز خبر صحیح ندارم و هنوز هم فرصت نشد سوال بپرسم چون باید مقدمات آن فراهم شود و هنوز اطلاع صحیح از آن ندارم.

او در پاسخ به اینکه آیا از نظر قانونی این اقدام صحیح است یا خیر، گفت: باید یکسری اجازه‌ها را گرفت و بعد اقدام کرد. علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر نیز در همین رابطه به خبرنگاران گفت: برای هرگونه انتقال امکانات تهران شهرداری نیازمند مجوز شورای شهر است.

اگرچه هنوز صحت خبر واگذاری دو رام قطار مترو به قم، شهری که زاکانی پیش از تصدی شهرداری تهران، نماینده مردم آن بود، رسما تایید نشده است، اما در صورتی که این خبر تایید شود، تعداد اقدامات جهت‌دار زاکانی طی مدت کوتاه شهرداری او افزایش خواهد یافت و افکار عمومی شهروندان تهرانی را متاثر خواهد کرد.

آخرین آمار روزانه فوتی‌های کرونا در پایتخت

عضو شورای شهر تهران با اشاره به آخرین آمار فوتی‌های کرونا در پایتخت گفت: از 175 فوتی طی روز گذشته که آمار آنها در بهشت‌زهرا(س) ثبت شده 32 فوتی علت آن کرونا بوده است. ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره آمار متوفیان کرونا در پایتخت اظهارداشت: بر اساس آمار سازمان بهشت زهرا (س) طی شبانه روز گذشته 175 نفر در پایتخت به دلایل مختلف جان خود را از دست داده‌اند. وی افزود: از کل آمار متوفیان 72 نفر مرد و 43 نفر زن بوده‌اند همچنین 3 مورد از متوفیان متاسفانه نوزاد بوده‌اند. عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۵۷ متوفی هم مربوط به کسانی بوده که خارج از سازمان تدفین شده‌اند، خاطرنشان کرد: از تعداد کل متوفیان ۳۲ مورد علت فوت آنها کرونا بوده است.

واکنش به 2 طبقه شدن  اتوبان همت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره دو طبقه شدن بخشی از اتوبان همت گفت: این طرح به عنوان برنامه مطرح نیست و در حال مطالعه است و تامین بودجه مساله اصلی آن است.

به گزارش ایلنا، مجتبی شفیعی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره طرح دو طبقه شدن بخشی از اتوبان همت گفت: این طرح یعنی حرکت قطار فوق سبک در بخشی از اتوبان همت به عنوان برنامه مطرح نیست و در حال مطالعه است و مساله اصلی آن تامین بودجه است. 

برای بخشی از همت که ترافیک زیادی دارد این طرح ارایه شده و البته تنها فعلا یک ایده است و اگر به تصویب برسد ایده خوبی است. شفیعی گفت: این قطار فوق سبک قرار است روی پل حرکت کند و بدون اینکه در عمق زمین باشد و مشکلات حفاری داشته باشیم به عنوان اولین قطار فوق سبک مورد استفاده قرار گیرد.

او با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی دغدغه اصلی است که ناشی از کم توجهی مسوولان سابق بوده است. شفیعی همچنین در واکنش به اختلالات شبکه مترو در روز گذشته گفت: اختلال سیگنالینگ مقطعی بود که کمتر از یک ربع زمان برد و در یک ایستگاه روی داد و دو ایستگاه را درگیر کرد که از حالت خودکار به حالت دستی درآمد و ۴۰ دقیقه به طول انجامید. این اتفاقات نباید مجدد رخ دهد، باید مدیریت کنیم این اتفاق رخ ندهد. این اتفاقات ممکن است ناشی از خطای انسانی یا ضعف تجهیزات باشد که باید رفع شود.

 

عدم اعمال تخفیف ۲۵ درصدی عوارض شهرسازی

احمد علوی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه ۲۵ درصد تخفیف عوارض شهرسازی گفت: از این مصوبه به علت اطلاع‌رسانی ضعیف و ناآگاهی شهروندان و مناطق استقبال نشده است.

به گزارش ایسنا، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران صبح دیروز در تذکر پیش از دستور خود ضمن انتقاد از اعمال نشدن مصوبه تخفیف ۲۵ درصدی عوارض شهرسازی در مناطق گفت: متاسفانه در بحث اطلاع‌رسانی خوب عمل نکردیم چرا که نه مردم از چنین تخفیفی مطلع هستند و نه پرسنل که آن را اعمال کنند.

وی افزود: این موضوع هم مردم را دچار مشکل کرده و هم در بحث درآمدی موجب مشکلاتی برای شهرداری شده است. وی ادامه داد: متاسفانه زمانی که به مناطق مراجعه می‌شود تا نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند، از سوی مناطق نسبت به مصوبه تخفیف ۲۵ درصدی اعلام بی‌اطلاعی می‌شود. در ادامه چمران، رییس شورا نیز در تکمیل تذکر علوی خواستار اعمال این مصوبه شد و گفت: تبلیغات صورت گرفته و این صورت خوشی ندارد که مناطق آن را اجرا نکنند.

 

 

ارسال نظر