در شهر

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۰۳:۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۸۳۶۶۷

تغییر ساعت طرح ترافیک از ابتدای آذرماه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تغییر ساعت اجرای محدودیت‌های ترافیکی همزمان با بازگشایی مدارس توضیحاتی ارایه کرد. به گزارش ایسنا، مجتبی شفیعی درباره تغییر ساعت اجرای محدودیت ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا) همزمان با بازگشایی بخشی از مدارس در پایتخت گفت: هنوز تصمیمی برای تغییر ساعت اجرای محدودیت‌های ترافیکی همزمان با بازگشایی بخشی از مدارس گرفته نشده است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: تغییر ساعت اجرای محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا) همزمان با بازگشایی کامل مدارس در پایتخت اعمال می‌شود. تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک در پایتخت از ابتدای آذر ماه خواهد بود. بر اساس این گزارش، از امروز پانزدهم آبان ماه مدارس در برخی از مقاطع تحصیلی باز می‌شوند و بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهر تهران قرار بود با بازگشایی مدارس ساعت اجرای طرح ترافیک در پایتخت در شش ماهه نخست سال از ساعت 30: 06 تا 00: 19 و در شش ماهه دوم سال از ساعت 30: 06 تا 00: 18 باشد.

2  تغییر  در نظام مالی شهرداری تهران

ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هیچ مدیری نتوانسته رقم دقیقی از بدهی و طلب شهرداری اعلام کند، از راه‌اندازی سامانه مدیریت بدهی در شهرداری تهران خبر داد. او همچنین اعلام کرد که کارگروه تامین مالی در شهرداری راه‌اندازی شده است. فلاح در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد رقم دقیق بدهی شهرداری تهران گفت: یکی از اقدامات مهم شهرداری تهران در این دوره مدیریت، ایجاد سامانه مدیریت بدهی است چراکه تاکنون شهرداری تهران فاقد این سامانه بوده و به همین دلیل است که تاکنون هیچ مدیری رقم دقیقی از بدهی و طلب نتوانسته اعلام کند و اعداد مختلف از سوی مسوولان اعلام شده است. وی با بیان اینکه تاکنون بدهی ۷۲ هزار میلیارد تومانی احصا شده است، افزود: این بدهی شامل اعداد قطعی بدهی در حوزه بانکی و اوراق مشارکت است؛ اما هنوز رقم بدهی در حوزه بدهی مالیاتی، پیمانکاران و تأمین اجتماعی مشخص نیست و اگر آن اعداد را به ۷۲ هزار میلیارد تومان اضافه کنیم، عدد بدهی متفاوت می‌شود. فلاح در مورد راه‌اندازی سامانه مدیریت بدهی با بیان اینکه با استقرار این سامانه، میزان بدهی به هر فرد به روز، مشخص می‌شود، در مورد زمان آغاز به کار این سامانه گفت: باید زیرساخت‌های فناورانه آن مهیا شود؛ اما با جدیت به دنبال راه‌اندازی این سامانه هستیم. وی با تاکید بر اینکه نبود سیستم مدیریت بدهی و مطالبه موجب انباشت بدهی‌ها شده است، اظهار کرد: به دلیل نبود یک سامانه، بدهی‌ها انباشته شدند و به همین دلیل در حال حاضر متاسفانه نمی‌توانیم از امکان بانکی استفاده کنیم تا بدهی انباشته‌تر نشود. معاون مالی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در حوزه پرداخت بدهی پیمانکاران باید به روش‌های نوین همچون «برات کارت» برسیم، افزود: البته برای تامین منابع جدید کارگروهی تحت عنوان «کارگروه تامین مالی »

 ایجاد شده تا از روش‌های تامین مالی در حوزه بازار سرمایه، مشارکت عمومی و خصوصی و... استفاده شود و در نظر داریم بسته‌ای از انواع روش‌های جدید مالی برای شهرداری تدوین کنیم تا برخی از پروژه‌ها از این محل تأمین شود.

لزوم آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برای دوران پسا کرونا

سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برای دوران پسا کرونا تأکید کرد و گفت: با افزایش سرعت واکسیناسیون، شهر و شهروندان آماده می‌شوند تا مرحله جدیدی از زندگی در دوران پسا کرونا را تجربه کنند. تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه یکی از بخش‌هایی که در دوره همه‌گیری کرونا دچار آسیب شد، حوزه حمل و نقل عمومی بود، افزود: یکی از آثار و پیامدهای کرونا در این حوزه، کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی تعداد مسافران در دو بخش مترو و اتوبوسرانی بود. وی در تشریح دلایل ریزش تعداد مسافران حمل و نقل عمومی در دوره فراگیری کرونا، خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و حذف سفرهای آموزشی از ترددهای درون‌شهری، تعطیلی و نیمه‌تعطیل شدن برخی از مراکز تجاری و اداری و دورکاری بخشی از کارکنان به ویژه در مجموعه‌های دولتی از جمله عوامل کاهش قابل توجه تعداد مسافران ناوگان ریلی و ناوگان اتوبوسرانی بود. تشکری هاشمی با اشاره به اینکه افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌ در فضای بسته و پرازدحام اتوبوس‌های شهری و واگن‌های مترو از اصلی‌ترین دلایلی بود که باعث کاهش قابل ملاحظه مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی شد، اظهار کرد: به همین دلیل، بسیاری از شهروندان ترجیح دادند تا در مسیرهای کوتاه با پای پیاده و در مسیرهای طولانی از وسیله نقلیه شخصی به جای وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. وی با بیان اینکه کرونا، اهمیت و ضرورت بازنگری در طراحی شهرها و اجتناب از پیمایش مسیرهای طولانی برای تأمین نیازهای روزانه شهروندان در ابعاد محله‌ای را بیش از پیش نمایان ساخت، تصریح کرد: این پدیده (کرونا)، لزوم توجه ویژه به اختصاص فضای باز شهری در مقیاس محلی و پیش‌بینی مسیرهای مناسب پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در طرح‌های شهری را مورد توجه قرار داد.

 

ارسال نظر