در شهر

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۰۳:۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۸۳۲۳۶

علت پلمب چند ساعته درب پارکینگ مدیران بورس 

درب پارکینگ ساختمان بورس واقع در شهرک غرب و منطقه شهرداری تهران روز پنجشنبه به دلیل بدهی 1000 میلیارد تومانی بورس به شهرداری پلمب شد، اما پس از چند ساعت فک پلمب صورت گرفت. در فاصله بازگشایشی دوباره درب پارکینگ ساختمان بورش، رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اینکه بورس تهران پلمب نشده، اعلام کرد: «درب پارکینگ مدیران » بورس به دلیل بدهی هزار میلیارد تومانی به شهرداری تهران به صورت موقت پلمب شده است. عبدالمطهر محمدخانی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در صفحه شخصی خود از پلمب نشدن ساختمان بورس خبر داده و نوشته بود: بورس تهران پلمب نشده است. «درب پارکینگ مدیران » بورس به دلیل بدهی هزار میلیارد تومانی به شهرداری تهران به صورت موقت پلمب شده است. او تأکید کرده بود: درب ورودی تالار عمومی رو به مردم باز است. این عوارض قانونی است و شهرداری درباره حق مردم و اموال بیت المال با کسی تعارف ندارد.

افزایش دمای تهران از امروز

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، برای اول آبان ماه در بیشتر نواحی استان افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش ملایم تا متوسط باد پیش‌بینی‌می شود. طی روزهای یکشنبه و سه شنبه (۲ و ۴ آبان ماه) در نیمه شمالی استان افزایش ابر و در ارتفاعات گاهی بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود همچنین از بعد از ظهر دوشنبه تا سه‌شنبه شب (۳ و ۴ آبان ماه) گاهی وزش باد نسبتا شدید در نیمه جنوبی استان به‌ویژه در جنوب غرب مورد انتظار است. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۲۳ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است. آسمان تهران نیز امروز اول آبان ماه صاف و گاهی همراه با غبار محلی با بیشترین و کمترین دمای ۲۰ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت در ۲ آبان ماه نیز قسمتی ابری و همراه با غبار صبحگاهی، گاهی نیمه ابری و در بعد از ظهر وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۲۰ و ۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

تفکیک و کم‌حجم‌سازی پسماند در تهران اجرایی شود

جعفر‌بندی شربیانی، عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و اقدامات تبلیغی در حوزه پسماند گفت: تفکیک و کم‌حجم‌سازی پسماند باید در تهران اجرایی شود. بندی شربیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازدید خود از مجموعه آرادکوه گفت: در بازدید از آرادکوه کودک اتباع مشاهده نکردیم یا حداقل به ما نشان ندادند. تعداد زیادی از افراد در مجموعه مشغول کار و بیشتر هم در حوزه پیمانکاری هستند و باید توجه داشته باشیم امروز مجموعه آرادکوه با همه مشکلاتی که در شهر تهران در حوزه پسماند دارد اما وضعیت رو به مطلوب شدن است. وی افزود: در تهران باید با پیوست‌های فرهنگی و تبلیغی دو موضوع مهم کم حجم کردن پسماند و تفکیک آن را اجرایی کنیم. بی‌تردید با تحقق این مهم آرادکوه را می‌توان به فرصت تبدیل کرد. اعتقاد دارم تهران باید عوارض خود را نسبت به این معضلات و مشکلاتی که به شهرستان ری تحمیل می‌کند، پرداخت کند.

تعطیلات، زمان مناسب جذب توریست برای تهران

احمد علوی، رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران گفت: این غصه است که چرا شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت خود از شهر خارج می‌شوند و از اماکن گردشگری پایتخت دیدن نمی‌کنند. به گزارش تسنیم، در جریان نشست احمد علوی با متخصصان حوزه گردشگری مسائلی از قبیل بی‌توجهی به هویت تهران و ری، ناشناخته ماندن اماکن گردشگری برای شهروندان تهرانی، فقدان موزه تخصصی برای ری و تهران و همچنین نگاه اداری به اماکن فرهنگی و گردشگری پایتخت مطرح شد. در این نشست استاد نصرالله حدادی از متخصصان حوزه تهران‌شناسی، احمد ابوحمزه، استاد تاریخ ری و تهران، رضا دبیری نژاد، مدیر موزه ملک، علیرضا عالم نژاد متخصص حوزه تهران گردی و محمد یزدانی، رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص گردشگری در تهران پرداختند. محمد یزدانی، رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران نیز در سخنان خود به موضوع فقدان آموزش‌های تخصصی برای راهنمایان تهران گردی اشاره کرد و گفت: برای این کار نیازمند برنامه‌ریزی هستیم.  وی تهران را بزرگ‌ترین شهر توریست فرست کشور خواند و گفت: چرا ما از این ظرفیت و از این همه شهروندانی که به عنوان توریست از تهران خارج می‌شوند به عنوان مبلغ برای معرفی تهران و جاذبه‌هایش به دیگران استفاده نکنیم.  یزدانی در پیشنهادی برای توسعه گردشگری در تهران، گفت: به‌طور مثال می‌توانیم هنگام تعطیلات که تهران خلوت می‌شود، با برگزاری رویدادهای مهم توریست‌های شهرهای دیگر را جذب کرد تا همه اصناف گردش مالی داشته باشند و آن‌طور نشود که تهران در ایام تعطیل سوت و کور باشد.

 

ارسال نظر