در شهر

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۰۲:۵۰:۱۴
کد خبر: ۱۸۳۱۲۵

کاهش دمای تهران تا ۱۰ درجه

اداره کل هواشناسی استان تهران ضمن اشاره به بارش باران در نیمه شمالی استان از کاهش دما به‌طور میانگین ۶ تا ۱۰ درجه سلیسیوس از امشب تا صبح شنبه (۲۷ مهرماه تا اول آبان ماه) خبرداد.

به گزارش ایسنا، از بعدازظهر امروز تا عصر پنجشنبه (۲۷ تا ۲۹ مهرماه) در پاره‌ای نقاط گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید به‌ویژه در جنوب و غرب استان با احتمال خیزش موقتی گردوخاک مورد انتظار است. از ظهر چهارشنبه (۲۸ مهرماه) با نفوذ سامانه بارشی به‌تدریج افزایش ابر و از غروب چهارشنبه تا عصر جمعه (۲۸ تا ۳۰ مهرماه) در بعضی ساعات، در ارتفاعات بارش باران و برف و در نیمه شمالی استان بارش باران گاهی همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. طی این مدت بارش پراکنده در نیمه جنوبی استان دور از انتظار نیست.

سه‌شنبه شب تا صبح شنبه (۲۷ مهرماه تا اول آبان ماه) کاهش قابل ملاحظه دما به‌طور میانگین ۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود و از پنجشنبه شب تا ظهر جمعه (۲۹ تا ۳۰ مهرماه) در ارتفاعات کوهستانی گاهی مه رقیق مورد انتظار است.

آسمان تهران نیز امروز (۲۷مهرماه) قسمتی ابری، در اواسط روز وزش باد و گاهی نیمه ابری خواهد بود. دمای تهران در این روز با بیشترین و کمترین دمای ۲۰ و ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت فردا (۲۸ مهرماه) قسمتی ابری و وزش باد، در بعداز ظهر نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۸ و ۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

دفن 40 درصد از متوفیان کرونایی در بهشت زهرای تهران

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۵۰ هزار متوفی کرونایی در بهشت زهرای تهران دفن شده‌اند. به گزارش تسنیم، سازمان بهشت زهرا (س) در دو سال اخیر و با شیوع ویروس کرونا اقدامات موثری را در ارتباط با تطهیر، غسل و تدفین متوفیان ناشی از کرونا انجام داده است و در این زمینه بسیاری از مسوولان معتقدند اقدامات این سازمان در این ایام قابل تقدیر است. دفن حدود 50 هزار متوفی کرونایی معادل 40 درصد متوفی کل ایران، رعایت بالاترین پروتکل‌های بهداشتی و شرعی و تغسیل و تطهیر با آب متوفیان کرونایی، تکریم خانواده‌های داغدار با دفن در هر نقطه از بهشت زهرا (س) که می‌خواستند و از همه مهم‌تر، ندادن حتی یک کشته و تلفات در طول حدود دو سال فعالیت بی‌وقفه و شبانه‌روزی از درخشان‌ترین موارد مدیریتی بهشت زهرا (س) بود.

تکذیب درگیری  لفظی و فیزیکی با شهردار تهران

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به شایعه درگیری لفظی و فیزیکی با شهردار گفت: شایعه درگیری با شهردار را تکذیب می‌کنم.

به گزارش فارس، امانی در صفحه شخصی خود در در واکنش به شایعه درگیری لفظی و فیزیکی با شهردار تهران اظهار کرد: بعد از انتصاب شهردار محترم تهران هیچ جلسه خصوصی با ایشان نداشته‌ام.

وی افزود: صرفا در دو جلسه هم‌اندیشی به اتفاق تمامی اعضا شورا میزبان ایشان بوده و هرگونه بحث و جدل و ... که در فضای مجازی منتشر شده صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

در همین حال، امانی در واکنش به انتخاب برخی شهرداران مناطق تهران از استان‌های دیگرگفت: کسی که تهران و مناطق تهران را نمی‌شناسد و با فرهنگ رفتاری و سازمانی شهرداری آشنا نیست، حتما مدت زمانی طول می‌کشد تا بخواهد به کار مسلط شود و وقتی آماده کار و فعالیت می‌شود دوره مسوولیتی او به اتمام می‌رسد. او در گفت‌وگو با ایلنا درباره انتصاب شهردار منطقه ۱۲ تهران که با حاشیه‌هایی همراه بود، اظهار کرد: ما هم تعجب کردیم و حتما باید با فرد صحبت کنند و موافقت قطعی او را بگیرند و بعد حکم بزنند.  او ادامه داد: متنی که آقای قاری قرآن نوشته بود، معلوم می‌کرد که انگار با او صحبت نشده و به صورت غیابی برای او حکم شهردار منطقه را زده‌اند. از این متن اینگونه برداشت شده است و فکر می‌کنم بدین صورت نباشد.‌ای کاش ایشان بیانیه اینچنینی نمی‌دادند. حکم آقای یزدی هم به عنوان شهردار منطقه ۱۲ امضا و تمام شده است. او در پاسخ به اینکه از شهرداری دیگر کلانشهرها به عنوان شهردار مناطق تهران حکم صادر شده است، در حالی که از روز اول به این مساله تاکید داشتید، شهرداری تهران آنقدری بالغ شده است که بتواند مدیرانش را از بدنه خودش تامین کند، اظهار کرد: اکثر شهردارانی که برای آنها حکم زده شده است از بدنه شهرداری تهران هستند و تنها دو نفر از آنها از استان‌های دیگر است.  امانی در واکنش به اینکه اشراف به مناطق شهرداری تهران نکته‌ای است که به نظر در این انتصابات دیده نشده و چطور فردی از استان دیگر می‌تواند به شهرداری مناطق که اقدامات جزیی‌تر است و از کلیات شهری فاصله گرفته نظارت کند، اظهار کرد: کسی که تهران و مناطق تهران را نمی‌شناسد و با فرهنگ رفتاری و سازمانی شهرداری آشنا نیست، حتما مدت زمانی طول می‌کشد و وقت شهر و شهرداری را هزینه می‌کند تا بخواهد به کار مسلط شود و وقتی آماده کار و فعالیت می‌شود دوره مسوولیتی او به اتمام می‌رسد و به نظر می‌رسد باید درباره آن تجدیدنظر صورت گیرد.  او افزود: انتصابات بنابر قانون جزو اختیارات شهردار است، اما به عنوان عضو شورای شهر می‌توانیم بر عملکرد این افراد نظارت کنیم و اگر اشکالی بود درباره آن تذکر دهیم.

 

ارسال نظر