در شهر

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۵۴۲

رایزنی با رییس‌جمهور برای ورود اتوبوس و واگن جدید

مهدی چمران، رییس شورای شهر اسلامی تهران از رایزنی با آیت‌الله رییسی برای ورود اتوبوس و واگن جدید به حمل‌ونقل عمومی شهر تهران خبر داد.

چمران در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به رایزنی با رییس‌جمهور و وزرای دولت در ارتباط با حمل و نقل عمومی شهرداری تهران گفت: اخیرا مکاتباتی با وزرای صمت و راه و شهرسازی و رییس‌جمهور در ارتباط با قرار دادن واگن و اتوبوس به شهرداری تهران انجام شده است و خوشبختانه نتایج خوبی را هم در برداشته که بزودی اعلام خواهد شد.البته قراردادی نیز در ارتباط با واگذاری اتوبوس منعقد شده است که البته اگرچه تعداد این اتوبوس‌ها 500 دستگاه است، اما در ادامه تلاش خواهد شد اتفاقات بهتری در حوزه حمل و نقل انجام بشود. او با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تمهیداتی در ارتباط با حوزه حمل و نقل عمومی و تسهیل تردد برای دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است. وی تصریح کرد: البته ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است که بزودی دانشگاه‌ها و مدارس بازگشایی خواهند شد و به همین دلیل دو کمیته از سوی مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل راه‌اندازی شده است به‌طوری که یک کمیته در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و دیگری در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران که هر دوی این کمیسیون‌ها به صورت مشترک کارهایی را انجام می‌دهند. رییس شورای شهر تهران گفت: همچنین کارگروهی نیز با همراه آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است که جلساتی نیز برگزار شده و در این زمینه مصوباتی هم داشته‌اند. چمران با اشاره به راه‌اندازی جدید ایستگاه مترو افزود: اخیراً یک ایستگاه راه‌اندازی شده و بزودی یک ایستگاه جدیدی راه‌اندازی خواهد شد.

مردودی 31 درصد از خودروها در معاینه فنی 

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از آزمون شدت صوت ۱۰ هزار و ۷۹۱ دستگاه خودرو خبر داد و گفت: ۲۷۷ دستگاه به دلیل شدت صوت بالاتر از حد مجاز مردود شده‌اند. به گزارش ایسنا، مقدم ضمن اعلام آمار مراجعه ۸۱۷ هزار و ۷۰۳ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران از ابتدای سال تا پایان شهریور، بیان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. از آمار اعلامی ۶۱۹ هزار و ۶۲۸ دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده است. او توضیح داد: ۱۴ درصد از آمار مراجعه نخست در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، ۹ درصد در آزمون همراستایی چرخ‌ها، ۴درصد در آزمون کمک فنر، ۱۱ درصد در آزمون تست ترمز و ۱۴درصد به علت عیوب ظاهری مردود شده‌اند؛ در مجموع ۳۱ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند. مقدم با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۵۸۹ هزار و ۲۱۸ گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، ۱۲۴۰۹۶ گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است، اضافه کرد: در مجموع حدود ۲۱ درصد از خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند. به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران؛ شهریور ماه حدود ۱۲ هزار دستگاه خودرو با استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی و با تعیین وقت قبلی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه و تقریباً شهروندان از ۴۵ درصد ظرفیت پذیرش اینترنتی استفاده کرده‌اند.  او درباره آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی شهر تهران در شهریور، توضیح داد: در این ماه ۱۰ هزار و ۷۹۱ دستگاه خودرو آزمون شده که ۲۷۷ دستگاه به دلیل شدت صوت بالاتر از حد مجاز مردود شده‌اند. فرایند این آزمون به نحوی است که اگر در زمان کنترل بخش‌های ظاهری خودرو آزمونگران مرتبط صدایی غیرمتعارف یا بیش از حد را از موتور وسیله نقلیه یا سیستم‌های هشدار‌دهنده (بوق) شناسایی کند وسیله نقلیه را به قسمت آزمون سنجش شدت صوت که دارای شرایط محیطی لازم است هدایت و نسبت به انجام این آزمون در دور موتور مشخص و ثبت نتایج حاصل از آن در سامانه سیمفا اقدام می‌کند. مقدم درباره فعالیت واحدهای سیار کنترل کنار جاده‌ای وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در حال تردد در سطح شهر تهران، گفت: امسال ۱۷۵۲ دستگاه خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته که ۷۶ درصد دارای معاینه فنی و ۲۴ درصد فاقد معاینه فنی بوده‌اند. همچنین پس از آزمون مجدد آلایندگی تمامی خودروها ۲۱ درصد در آزمون آلایندگی مردود شده‌اند. درضمن این طرح در راستای کاهش آلودگی هوا و پایش مضاعف وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در سطح شهر با مشارکت پلیس بنا بر تدبیر مدیریت شهری از آبان ۱۳۹۷ اجرا شده و از ابتدای امسال تاکنون برای ۵۴۸ دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی یا دودزا بودن توسط پلیس جریمه صادر شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی درباره تعمیرگاه‌های مستقر در مراکز و نحوه نظارت بر آنها افزود: استفاده از خدمات تعمیرگاهی در مراکز کاملا اختیاری است. این خدمات توسط بخش خصوصی ارایه می‌شود و با هدف ارایه خدمات سریع مانند تعویض لامپ یا تعویض لنت ترمز راه‌اندازی شده است. به شهروندان توصیه می‌شود جهت رفع ایراد به تعمیرگاه‌های تخصصی خودرو خود مراجعه کنند. هزینه‌هایی که این تعمیرگاه‌ها بابت خدمات دریافت می‌کنند براساس تعرفه اتحادیه است و لیست قیمت‌ها در تعمیرگاه در دید مراجعان قرار دارد. مراجعان می‌توانند قیمت‌ها را ملاحظه و در صورت تمایل از خدمات استفاده کنند.

 

ارسال نظر