در شهر

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۰۶۷

ساخت 40 کلانتری در دستور کار پلیس و شورا

جلسه علنی دیروز شورای شهر تهران برگزار نشد، اما جلسه هم‌اندیشی شورای ششمی‌ها در غیاب مهدی چمران با حضور سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ برگزار شد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه این جلسه هم‌اندیشی گفت: ساخت 40 کلانتری و اعلام آمادگی برای همکاری با مدیریت شهری جدید در دستور کار قرار دارد. سردار رحیمی با بیان اینکه پلیس تهران آماده همکاری با شهردار جدید و اعضای شورای ششم است، ‌گفت: تلاش می‌کنیم در جهت امنیت، آرامش، آبادانی و اقدامات اجتماعی و عمرانی همراه و در کنار شورا و شهرداری باشیم و با تمام قدرت همکاری‌های لازم را انجام دهیم. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به ابتر ماندن ساخت 40 کلانتری طی سال‌های گذشته در تهران گفت: ارتقاء و امنیت و موضوعات حاشیه‌ای همچنین ساخت این 40 کلانتری و تکمیل آن در جلسه امروز با شورای ششمی‌ها مطرح شد و دیدگاه‌های ارزشمندی اعضای شورا بیان داشتند. رحیمی گفت: همچنین قرار است که نمایندگان ما در کمیسیون‌های شورا مباحثی را مطرح کنند تا شاهد اصلاح فرآیندها و انجام اقدامات جامع‌تر در بحث‌های ترافیکی به ویژه در آستانه سال جدید تحصیلی، آلودگی هوا در 6 ماهه دوم و موضوعاتی مانند مبارزه با موادمخدر باشیم. وی با بیان اینکه جهت بازگشایی مدارس آمادگی‌های لازم را داریم گفت: منتظر دستورات ستاد مقابله با کرونا و آموزش و پرورش جهت بازگشایی مدارس هستیم و اگر این موضوع انجام گیرد ما تمهیدات مناسب را اتخاذ و پیش‌بینی کرده‌ایم.

کاهش 15 درصدی فوتی‌های کرونا در پایتخت

زینب نصیری، مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه تا هفته پیش 5 میلیون 116 هزار دز واکسن بین شهروندان تزریق شده بود، گفت: با توجه به این مقدار واکسن تزریق شده، جمعیت واکسینه شده نسبت به جمعیت استان تهران 36 درصد است و از این تعداد تا دوشنبه هفته پیش 24 درصد دز اول و 11 درصد هر دو دز را دریافت کرده بودند. نصیری همچنین گفت: خوشبختانه طی 6 روز اخیر آمار فوتی‌های تهران روند نزولی داشته و حدود 15 درصد کاهش یافته است.

بیش از یک ماه هوای ناسالم از ابتدای 1400

تهرانی‌ها از ابتدای سال جاری ۳۱ روز «هوای ناسالم برای گروه‌های حساس» و یک روز «هوای ناسالم برای همه گروه‌های جامعه» را تنفس کرده‌اند. به گزارش ایلنا، تهران از ابتدای سال جاری ۲ روز هوای پاک، ۱۴۱ روز هوای قابل قبول، ۳۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم برای همه گروه‌های جامعه داشته است.

نامه‌نگاری مترویی با رییس‌جمهور 

علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: به رییس‌جمهور درخصوص تامین سهم ایران از منابع مالی ۶۳۰ واگن مترو نامه زدیم و شهردار جدید را در جریان آن قرار دادیم. مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به اینکه ایستگاه‌ها در حال تکمیل هستند اما واگنی به چرخه وارد نمی‌شود، اظهار کرد: ۶۳۰ واگن با کارفرمایی سازمان شهرداری‌ها در حال پیش روی است. اقدامات ادارای مربوط به داخل کشور انجام شد و فرایند اداری آن شاید ۶ ماه طول بکشد.  او ادامه داد: تامین ۱۵ درصد سهم ایران با توجه به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی نشده محل بحث است و در دولت جدید با رییس‌جمهور جدید نامه‌نگاری شده است و منتظریم منبع مالی برای آن تامین شود تا آن را به نتیجه برسانیم. هر وقت فرایند اداری در چین انجام شود، ایران باید ۱۵ درصد را تامین کند.

اجرایی شدن طرح پلاک ایمن تا ماه آینده

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: طرح پلاک ایمن یک سایت است که نیازی به حضور فیزیکی شهروندان ندارد. قرار است ابتدا نیروهای آتش نشانی به صورت آزمایشی در این سایت ثبت نام کنند و با توجه به پرسش‌ها و نکات مطرح شده اقدام به ایمن‌سازی ساختمان‌های خود کنند. سپس این طرح وارد فاز عملیاتی برای شهروندان خواهد شد. به گزارش ایلنا، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در خصوص اجرای طرح ۹۹۹ در شهر گفت: طرح ۹۹۹ تا حدودی در تهران اجرا شد، قرار بود در این طرح ساکنین ۹۹۹ برج تهران اعم از مسکونی، تجاری و اداری در زمینه ایمنی و نحوه مقابله با خطرات آموزش ببینند، چون حوادث در برج‌ها تبعات بسیار خطرناکی در پی دارد. او ادامه داد: این ‌طرح در بیش از ۱۰۰ برج اجرا شد اما پس از شیوع ویروس کرونا با سرعت کند‌تری پیش رفت، چون اجرای آن مستلزم حضور فیزیکی شهروندان در ورودی هر برج بود. امیدواریم با بهبود شرایط این طرح با سرعت بالاتری پیگیری شود. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از اجرای طرح جدید پلاک ایمن در راستای ارتقا سطح ایمنی در شهر خبرداد و گفت: طرح پلاک ایمن یک سایت است که نیازی به حضور فیزیکی شهروندان ندارد. قرار است ابتدا نیروهای آتش نشانی به صورت آزمایشی در این سایت ثبت نام کنند و با توجه به پرسش‌ها و نکات مطرح شده اقدام به ایمن‌سازی ساختمان‌های خود کنند. سپس این طرح وارد فاز عملیاتی برای شهروندان خواهد شد. او افزود: این طرح به نوعی آگاهی و پرسش از شهروندان درخصوص ایمنی محل سکونت آنها است. در واقع چک لیستی از خطرات و نکات ایمنی در محیط در سایت قرار دارد و شهروندان با توجه به شرایط و شکل رعایت ایمنی در محل سکونتشان سوالات را پاسخ خواهند داد.

 

ارسال نظر