در شهر

۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۳۲۰

عجیب‌ترین روز  بهشت زهرای تهران

جمعه ٢٢ مردادماه ١٤٠٠ عجیب‌ترین روز بهشت زهرای تهران بود و رکورد متوفیان پایتخت شکسته شد. به گزارش فارس، با کمال تاسف جمعه ٢٢ مردادماه ١٤٠٠ عجیب‌ترین روز بهشت زهرای تهران بود چرا که از ابتدای کرونا تا به امروز با رکورد فوت کرونایی شکسته شد.  فوتی‌های کرونا جمعه ٢١٦ نفر بود و در مجموع با تعداد کل فوتی‌ها، آمار متوفیان ٣٩٠ نفر ثبت شد که در طول ٥١ سال حیات بهشت زهرا بی‌سابقه بوده است. طی یک سال و نیم گذشته، بهشت زهرای تهران روزهای بسیار سخت و دشواری را پشت سر گذاشته است اما جمعه گذشته به دلیل ثبت رکورد جدید در پذیرش فوتی‌های کرونایی و غیرکرونایی، یکی از سخت‌ترین و دشوارترین روزها برای کارکنان این آرامستان به شمار می‌رود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری محرم الزامی است

عیسی فرهادی، فرماندار تهران بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری محرم به عنوان یک الزام تاکید کرد. او همچنین از بسته بودن ورودی‌ها و خروجی‌های تهران تا 5 شهریور سال جاری خبر داده است. به گزارش ایسنا، فرهادی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، با اشاره به شرایط شکننده و همه‌گیری شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی درمراسم‌های عزاداری محرم الزامی است و هیات‌های مذهبی موظف به اجرای این دستورالعمل‌ها هستند. وی خطاب به مسوولان برگزاری مراسم‌های عزاداری در تهران گفت: مسوولان امر باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعداد شرکت‌کنندگان و زمان برگزاری مراسم به مدت ۲ ساعت توجه داشته باشند و مراسم‌ صرفا در مکان‌های روباز و دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود. وی با تشکر از همه کسانی که در این مناسبت و مناسک مذهبی با رعایت کامل پروتکل‌ها به عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌پردازند، خاطرنشان کرد: از همه هیات‌ها، مساجد و برگزار کنندگان مراسم‌ها واقعا عاجزانه تقاضا می‌کنیم که مسائل مربوط به پروتکل‌های بهداشتی و ابلاغیه‌های مصوب قرارگاه و ستاد ملی را حتما مراعات کنند. فرهادی با درخواست از مردم عزیز تهران برای رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، گفت: برخی از مجالس در داخل خانه‌ها برگزار می‌شود. خواهش ما این است که با مراعات این موضوعات انجام شود. فرماندار تهران با تاکید بر اینکه شرایط کنونی کشور به لحاظ روند شیوع بیماری خطیر و حساس است، گفت: هرکاری را که انجام میدهیم اگر هماهنگی و همدلی مردم نباشد امکان موفقیت در آن نیست.

مترو پایتخت تعطیل نمی‌شود

مجید رستمی، قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: در روزهای دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مردادماه با توجه به تعطیلی ادارات ناوگان مترو تهران و حومه تعطیل نمی‌شود. به گزارش ایلنا، رستمی با اشاره به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی سراسری کشور از دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰، درباره وضعیت سرویس دهی مترو تهران به خبرنگاران گفت: سرویس رسانی مترو در روزهای دوشنبه، سه شنبه و شنبه (۲۵، ۲۶ و ۳۰) همانند روزهای عادی خواهد بود. وی ادامه داد: همچنین سرویس رسانی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۲۷، ۲۸ و ۲۹) به صورت روزهای تعطیل خواهد بود و برنامه زمانبندی به روال روزهای تعطیل اعمال می‌شود. به گزارش ایلنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

 

ارسال نظر