واکنش هواپیمایی به اظهارات وزیر بهداشت

۱۴۰۰/۰۵/۲۳ - ۰۰:۵۳:۴۳
کد خبر: ۱۸۱۲۷۶

سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه‌ای به اظهارات مطرح شده توسط وزیر بهداشت درباره تعداد پروازهای انجام شده به مشهد مقدس پاسخ داد.

در اطلاعیه سازمان هواپیمایی آمده است: روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت خدمت تمامی تلاشگران و مدافعین عرصه سلامت پیرو مصاحبه وزیر بهداشت درخصوص اعلام تعداد پرواز انجام شده به مشهد مقدس در 8 روز جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند در بازه زمانی 12 تا 19 مردادماه امسال 402 پرواز داخلی، 44 پرواز 

بین المللی و جمعا 446 پرواز داخلی و بین المللی به مشهد مقدس انجام شده است.

سازمان هواپیمایی کشوری از زمان شیوع و گسترش ویروس کرونا ضمن تبعیت از تمامی دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا نظارت سختگیرانه‌ای بر اجرای دستورالعمل‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی داشته است.

کمااین‌که در برهه زمانی گسترش این ویروس در استان خوزستان با دستور ستاد ضمن کاهش حداکثری تعداد پروازها داشتن تست منفی PRC را برای مسافران ورودی و خروجی الزامی کرد.

این سازمان از 20 مرداد بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مقابلهه با کرونا تعداد پروازها به مشهد مقدس را 50 درصد کاهش داده و در صورت ابلاغ هر دستورالعملی از جانب ستاد مقابله با کرونا، ضمن ابلاغ به شرکت‌های هواپیمایی بر رعایت آن نظارت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر بهداشت گفته بود: متاسفانه طی 8 روز، هزار و 32 پرواز به مشهد داشتیم. به گفته سعید نمکی، بسیج و نظام سلامت در کنار هم شبانه‌روز تلاش کردند، اما عده‌ای کار را رها کردند و ما انتهای این رودخانه، زخمی و جنازه جمع می‌کنیم. در این حال، سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: مرجع قانونی اطلاعات قابل استناد و معتبر پروازهای کشور، فقط سازمان هواپیمایی کشوری است.

به گزارش فارس، پس از اعلام تعداد دقیق پروازهای مشهد در هشت روز مورد تاکید وزیر بهداشت و رد آمار اعلامی وی از سوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در مورد اختلاف تعداد پرواز به مشهد مقدس اعلام شده توسط وزارت بهداشت و آمار اعلامی سازمان هواپیمایی کشوری، گفت که وزیر بهداشت این آمار را از استاندار خراسان رضوی دریافت کرده است. 

به گفته جهانپور، آمار استاندار قطعی و واقعی‌تر از آمار سازمان هواپیمایی کشوری به نظر می‌رسد، آمار استاندار بیش از دو برابر آن آماری است که سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده و طبیعتاً ملاک وزیر بهداشت گزارش استاندار بوده است. در این رابطه سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: مرجع قانونی اطلاعات قابل استناد و معتبر پروازهای کشور، فقط سازمان هواپیمایی کشوری است.  محمد حسن ذیبخش این را هم گفت که در صورت ابلاغ مراجع ذیربط قانونی، محدودیت بیشتر پرواز به مناطق صورت می‌پذیرد. روز ۱۹ مرداد بود که مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری به فارس گفت: به دلیل شیوع شدید کرونا، از روز ۲۰ مرداد ۵۰ درصد پروازها به مشهد مقدس و کیش کاهش می‌یابد.

 

ارسال نظر