در شهر

۱۴۰۰/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۱۴۰

دیدار شهردار منتخب تهران با قالیباف

صبح دیروز شهردار منتخب تهران با رییس مجلس دیدار کرد و درباره آینده شهر تهران به تبادل‌نظر پرداخت.  به گزارش تسنیم، صبح دیروز «علیرضا زاکانی»، شهردار منتخب تهران با «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس دیدار کرد و درباره آینده شهر تهران به تبادل نظر پرداخت. زاکانی گفت: برخی ناکارآمدی‌‌ها در سال‌های گذشته بر مشکلات شهر و مردم افزوده است و هماهنگی شهرداری تهران با دولت و قوه مقننه می‌تواند بسیاری از این مشکلات را برطرف کند و همدلی و همکاری نزدیک مسوولان در این مسیر، برای مردم پایتخت امیدبخش است. همچنین محمدباقر قالیباف در این دیدار از آمادگی مجلس برای همکاری و همراهی با شورای شهر تهران خبر داد و افزود: با تمام توان، برای حل مشکلات شهر در کنار مجموعه مدیریت شهری خواهیم بود تا این مشکلات هر چه سریع‌تر حل شود و مردم طعم خدمت و زندگی مطلوب را احساس کنند.

روایت زاکانی از دیدار با سران دو قوه

شهردار منتخب تهران به تشریح علل قبول مسوولیت شهرداری تهران پرداخت و بر وعده رییس‌جمهور برای کمک به حل معضلات تهران تاکید کرد. به گزارش مهر، علیرضا زاکانی، شهردار منتخب شورای شهر تهران در رشته توییتی به تشریح علل قبول پست شهرداری تهران پرداخت و نوشت: «در ۱۲ سال نمایندگی مردم عزیز تهران و یکسال خدمتگزاری به مردم شریف قم و مرکز پژوهش‌های مجلس هیچگاه شخصاً داوطلب ترک مجلس نبودم. بارها گفته‌ام هرجا که خدمت کرده‌ام را مرکز عالم دانسته و هرگز به جای دیگر فکر نکرده‌ام؛ اکنون هم شرمنده مردم قم هستم اما نگاهم حضور در میدانی دیگر در جبهه دفاع مقدس است. در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به علت نیاز و برای دفاع از انقلاب به صحنه آمدم و پس از پیروزی جریان انقلاب به مرکز پژوهش‌ها بازگشتم و با وجود علاقه قلبی و ارتباط نزدیک با آیت‌الله رییسی و اعضای شورای شهر، هیچگاه سخن از مسوولیت جدید بر زبان نیاوردم و اقدامی نکردم. برخی از اعضای محترم شورای شهر تهران پذیرش مسوولیت شهرداری تهران را ابتدا در جمع خود و سپس با بنده مطرح کردند که به دلیل ضرورت تحول ساختاری، فرهنگی - اجتماعی و زنده کردن روح شهر و نزدیکی به متن مردم، پذیرفتم برنامه ارایه دهم.چون ایجاد تحول در تهران بدون کمک سران قوا میسر نیست، به دیدارشان رفتم تا از آنها مشورت و یاری بگیرم. آقای قالیباف گفت وزارت رفاه، وزارت بهداشت و دفتر رییس‌جمهور برای شما مطرح است، بنده گفتم برای آنها افراد بهتری وجود دارد و تحول شهرداری ارجح است.آقای رییسی گفت تا سه روز قبل تصمیم داشتم از شما در چند جای دولت استفاده کنم و با رهبری هم صحبت کردم و تعاریفی نقل کردند [که لایقش نیستم] از وقتی شنیدم برای شهرداری مطرح هستید به نظرم مهم آمد و کار بزرگی است.آقای رییسی گفتند اگر رفتید حتماً کمک می‌کنم و در جلسات دولت هم می‌آیید؛ ان‌شاءالله با همکاری مشترک دولت، مجلس و شهرداری، تحول به نفع مردم را رقم بزنیم. بنده هم ضمن تشکر از لطف ایشان عرض کردم تلاش می‌کنم بارِ تهران را از دوش دولت بردارم.پس از ارایه برنامه در جمع اعضای محترم شورای شهر، اکثر اعضا لطف داشتند و نگاه و برنامه‌های مرا پسندیدند. با احترام به سایر عزیزان مطرح شده، از همه اعضای محترم شورا چه آنها که ابتدا رای دادند یا در نهایت همراه شدند تشکر و قدردانی می‌کنم و باور دارم برای خدمت به میلیون‌ها شهروند تهرانی، ما ۲۲ نفر با هم هستیم.»

تشدید محدودیت تردد خودروهای سنگین در شب‌ها

سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهور تهران گفت: زمان محدودیت تردد خودروهای سنگین در شب‌های محرم بیشتر شده و اینگونه خودروها تا ساعت00:30بامداد مجاز به تردد در سطح شهر تهران نخواهند بود.به گزارش تسنیم، سردار حمیدی با اشاره به تمهیدات پلیس راهور در ایام محرم، اظهار کرد: مراسمات در محرم امسال عمدتاً در فضای باز و با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار خواهد شد و هیاتها ترددهای کمتری در سطح معابر خواهند داشت.رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: هماهنگی قبلی را از مدت‌ها پیش با هیئات عزاداری داشته‌ و نقطه نظرات کارشناسی برای حفظ ایمنی عزاداران و ارتقاء شعائر را در دستور کار قرار داده‌ایم.وی با اشاره به تغییر زمان محدودیت تردد خودروهای سنگین در معابر تهران گفت: تردد خودروهای سنگین پیش از این از ساعت 22 به بعد در سطح معابر تهران، آزاد بود اما تردد اینگونه خودروها در ایام محرم از ساعت 00:30 بامداد تا 6:30 صبح خواهد بود یعنی محدودیت تردد خودروهای سنگین تا ساعت 00:30 بامداد افزایش پیدا کرده است. این مقام انتظامی یادآور شد: یکی از آسیب‌های موجود در این ایام متوجه عابران پیاده است و لباس تیره می‌تواند زمینه‌ بروز حوادث را فراهم کند لذا از عزاداران حسینی می‌خواهیم حین تردد در ساعات شامگاهی از مکان‌های تردد داشته باشند که به خوبی توسط رانندگان دیده شوند و این شرایط احتیاط بیشتری کنند.حمیدی از رانندگان خواست در این ایام با تمرکز بیشتری رانندگی کرده و عنوان کرد: از مسوولان شهری، اداره برق و سازمان‌های مسوول می‌خواهیم روشنایی شبکه معابر را تأمین کنند تا سطح شهر دیده شود و کسی آسیب نبیند.رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: درباره محدودیت تردد شبانه نیز پیشنهادات برای تغییر ساعات محدودیت تردد شبانه به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه شده و منتظر تصمیم‌گیری این ستاد هستیم.

 

ارسال نظر