در شهر

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۰۱۷

جزییات تعطیلی فرودگاه‌ها و ادارات در زمان تحلیف

به گفته محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، روز پنجشنبه ۱۴ مرداد‌ مراسم تحلیف رییس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود در این راستا فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مهرآباد، پیام البرز، آزادی و قزوین از ساعت ۱۶.۳۰ تا ۱۹ بسته است. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این موضوع در راستای رعایت الزامات ایمنی و امنیتی در همه فرودگاه‌های تهران شامل فرودگاه‌هایی که ذکر شد، اجرا می‌شود. در همین حال، به گفته غلامرضا عباس پاشا، معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار تهران، امروز ادارات، بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی تهران به سبب برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری نیز تعطیل هستند. او در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری اظهار کرد: تمام ادارات، نهادهای عمومی، بانک‌ها، موسسات و شرکت‌های خصوصی پنج‌شنبه 14 مردادماه برای سهولت تردد و روان‌سازی ترافیک در برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری تعطیل است. همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اتوبوس‌های شرکت واحد در خطوط عبوری و منتهی به محل برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در روز پنجشنبه تغییر مسیر می‌دهند. به گزارش ایلنا، روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد که با عنایت به برگزاری مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و با توجه به اعمال محدودیت‌های ترافیکی توسط پلیس راهور تا پایان مراسم، این شرکت برای رفاه حال مسافران گرامی نسبت به تغییر مسیر در خطوط منتهی و عبوری به محل برگزاری مراسم (مجلس شورای اسلامی) اقدام خواهد کرد. در این حال، آنگونه که سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهور پایتخت اعلام کرده است، تمامی فعالیت‌های عمرانی، به مناسبت برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری و عدم تردد کامیون‌ها در این روز تعطیل است. به گفته او، هیچ‌گونه عملیات عمرانی در سطح معابر، خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر تهران نخواهیم داشت و هرگونه اقدام در این خصوص ممنوع است. رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: انجام فعالیت‌های عمرانی در پنج شنبه در شهر تهران به ویژه در معابر اصلی و بزرگراهی ممنوع و پلیس راهور اجازه انجام عملیات عمرانی و حفاری و روکش آسفالت را نخواهد داد. وی در خصوص ممنوعیت‌های تردد در روز پنج شنبه و مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری به خبرنگاران گفت: روز پنجشنبه تردد انواع کامیون و کامیونت و وانت بارهای مسقف در سطح شهر تهران ممنوع است.

 

اشیاء گمشده در تاکسی را چگونه پیدا کنیم؟

مسوول بخش اشیاء گمشده سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره چگونگی پیدا کردن اشیاء گمشده در تاکسی توضیحاتی ارایه کرد. سید علی موسوی، مسوول بخش اشیاء گمشده سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که مردم در صورت گم شدن اشیاء خود در تاکسی باید با چه شماره‌ای تماس بگیرند؟ گفت: مردم یا باید به سازمان تاکسیرانی واحد روابط عمومی، واحد اشیاء گمشده مراجعه کنند یا با شماره ۴۸۰۴۳۷۲۴ تماس بگیرند.  او درباره میزان اشیاء گم شده و ارزش آنها توضیح داد: اکثر اشیایی که جا می‌مانند، کارت و مدارک، کلید و در فصل سرما چتر است و ارزش ریالی به آن صورت ندارند. اما در سال ۹۸ راننده‌ای به نام علی‌حسن ظفری ۷۰ هزار یورو متعلق به یک توریست لهستانی را پیدا کرد که به صاحب آن بازگردانده شد و سازمان تاکسیرانی نیز از او قدردانی کرد. سال گذشته نیز مبلغ ۳۹ هزار یورو توسط آقای یدالله عمرانی پیدا شد که با پیگیری راننده به صاحبش بازگردانده شد.  موسوی گفت: معمولا راننده‌ها اشیا و وسایل را در تاکسی پیدا می‌کنند و به سازمان تاکسیرانی تحویل می‌دهند و بعد از بررسی‌های لازم آنها را در اختیار صاحبش قرار می‌دهیم.

احداث مجموعه آزمایشگاهی کنترل کیفیت هوای شهرتهران

علی اشراقی، رییس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران از موافقت این کمیسیون با احداث مجموعه آزمایشگاهی کنترل کیفیت هوای شهر تهران با هدف بهبود فعالیت‌های زیست محیطی خبر داد.به گزارش مهر، اشراقی گفت: نهمین جلسه کمیسیون ماده پنج در سال جاری تشکیل شد و طرح احداث مجموعه‌ای آزمایشگاهی با هدف بهبود فعالیت‌های زیست محیطی و کنترل کیفیت هوای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.وی تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات زیست محیطی ناشی از آلودگی شدید هوای شهر تهران، ضروری است که کیفیت هوا، به صورت مستمر پایش شده و اقدامات مربوط به مقابله با آلودگی هوا، مورد ارزیابی قرار گیرد. در همین راستا توافقنامه‌ای فی مابین شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) تنظیم شده است که براساس این قرارداد، طرف ایرانی مسوولیت اختصاص فضا و ساختمان مناسب و طرف ژاپنی مسوولیت تأمین تجهیزات مناسب و همچنین مطالعات مرتبط با طرح‌های کاهش آلودگی هوا را به عهده دارند. وی با اشاره به موافقت شورای شهر تهران و سازمان برنامه و بودجه کشور با انجام توافق مذکور، ادامه داد: در نهمین جلسه کمیسیون ماده پنج سال جاری، اعضا پس از استماع گزارش مشاور طرح به بررسی موضوع پرداختند و نهایتاً با اختصاص زمینی در محدوده بزرگراه شهید باکری، در شمال پارک میلاد واقع در منطقه ۵ شهر تهران، برای اجرای این طرح موافقت کردند.

ارسال نظر