در شهر

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۹۶۳

آشتی ارتش و شهرداری  در 35 متری افتخاری

شهردار منطقه یک تهران گفت: پروژه ۳۵ متری شهید افتخاری با ورود مقام قضایی به زودی بازگشایی می‌شود. ۳۵ متری شهید افتخاری که به عنوان یکی از پروژه‌های مهم ترافیکی در شمال پایتخت مطرح است چندی پیش با حضور پیروز حناچی شهردار تهران افتتاح شد اما به علت سو تفاهم مالی با ارتش، این معبر از سوی ارتش با خاک و نخاله مسدود شد. حالا سید حمید موسوی شهردار منطقه یک گفته است که با پیگیری‌های انجام شده و جلسات متعدد مشکل برطرف و عملیات خاک‌برداری نیز آغاز شد. به گزارش فارس، موسوی اظهار کرد: معبر عمومی مسدود شده توسط شهرداری منطقه یک، برای استفاده عموم شهروندان در حال بازگشایی است تا تردد در آن برقرار شود.

افزایش سرعت  فرونشست زمین در تهران

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از افزایش فرونشست زمین در پایتخت خبر داد و در عین حال تاکید کرد که این پدیده تاثیر چندانی روی واحدهای مسکونی نخواهد داشت. رضا کرمی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با توجه به امکانات و تجهیزاتی که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خریداری و فراهم کرده است، در سال‌های اخیر توانستیم وضعیت فرونشست زمین را به شکل آنلاین ماهواره‌ای و جی‌پی‌اس رصد کنیم. این رصدهای انجام شده نیز نشان می‌دهد که این پدیده روبه گسترش است.  وی با تاکید بر اینکه نباید پدیده فرونشست زمین را با فروریزش اشتباه بگیریم، گفت: تصور برخی از افراد از فرونشست زمین آن چیزی است که به دلیل فروریزش رخ می‌دهد، در حالی که فروریزش ناشی از ریزش ناگهانی زمین و ایجاد حفره‌های بزرگ در دل زمین است که به مرور زمان در عمق زمین ایجاد شده و ناگهان با ریزش سطح نمایان می‌شود. مانند آنچه که چندین سال قبل در محله شهران تهران رخ داد. اما فرونشست نشست تدریجی در سطح زمین است که در مواردی نظیر خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و... رخ می‌دهد. کرمی محمدی با تاکید بر اینکه شهروندان نباید بابت فرونشست زمین ترس داشته یا دچار وحشت شوند، گفت: خطر فرونشست برای سازه‌های معمولی مانند ساختمان‌های مسکونی و ... بسیار کم است. این موضوع می‌تواند برای ساخت و سازهای بزرگ، پل‌ها، لوله‌های انتقال آب و ... مشکلاتی را ایجاد کند که در مورد پل‌ها نیز بررسی‌های لازم را انجام دادیم و متوجه شدیم که خطری پل‌ها را از نظر فرونشست تهدید نمی‌کند. رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره مناطق متاثر از فرونشست زمین گفت: این پدیده بیشتر از سمت جنوب غرب تهران دیده شده و در مناطقی مانند ۲۲ در حال رشد است. اما باز هم تاکید می‌کنم که خطر آن برای سازه‌های معمولی کم است و شهروندان نباید نگران آن باشند.

ایجاد نیروگاه‌های کوچک خورشیدی در شهرداری

زهره حسامی، رییس اداره مدیریت انرژی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران از پتانسیل بالایی برای تولید برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار است که می‌تواند منجربه کاهش مصرف و بار شبکه برق شود. به گزارش ایسنا، حسامی اظهار کرد: شهرداری تهران بعد از گذشت ۱۲ سال از ابلاغ پروژه بهینه‌سازی مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف در مناطق ۲۲ گانه و اجرای دستورالعمل «بهینه‌سازی مصرف منابع (آب، برق، گاز) در ساختمان‌های شهرداری تهران»، اقدامات موثری انجام داده و تاکنون موفق به کاهش سرانه مصرف برق در بسیاری از ساختمان‌های خود شده است. وی ادامه داد: از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت مصرف برق، هوشمندسازی روشنایی و استفاده از تجهیزات خورشیدی برای تامین برق بخشی از ساختمان‌ها، نصب سیستم کنترل هوشمند سرمایشی در موتورخانه ساختمان‌های دارای چیلر تراکمی، نصب خازن جهت به حداقل رساندن بار راکتیو، حذف لامپ‌های پرمصرف و جایگزینی لامپ‌های کم مصرف نظیر لامپ‌های LED، استفاده از ترانس‌های بالاست جهت کاهش مصرف برق در سیستم‌های روشنایی، نصب کنتور سه تعرفه، جایگزین کردن وسایل پرمصرف با نمونه کم مصرف و اصلاح تعرفه‌ها و حذف دیماندهای اضافی خریداری شده در برخی اشتراکات است. رییس اداره مدیریت انرژی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار کاهش ۷، ۶۰۲، ۵۸۰ کیلووات ساعتی حامل‌های انرژی در ساختمان‌های شهرداری، کاهش سرانه مصرف برق به‌طور متوسط ۷ درصد در سال، کاهش انتشار ۵۷۷۸ تن گاز CO۲ و کاهش هزینه‌ها معادل ۱، ۲۱۹، ۸۹۲، ۶۷۰ تومان را از دستاوردهای پروژه اصلاح الگوی مصرف انرژی برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از ساختمان‌های شهرداری تهران تحت پوشش این پروژه قرار دارد. وی افزود: شهرداری تهران همچنین در بخش بهینه‌سازی مصرف انرژی (براساس مفاد مرتبط با برنامه ۵ ساله سوم) نیز اقدام به کاهش مصرف انرژی در مجموعه شهرداری به میزان سالانه ۱۰ درصد، ممیزی انرژی در ۲۵۰ ساختمان مناطق ۲۲گانه بصورت سالانه، پیگیری و نظارت بر رعایت مباحث ۱۴ و ۱۹ مقررات ملی ساختمان، راهبری و نظارت بر رعایت شاخص‌های مدیریت سبز، نظارت بر حسن اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در ساختمان‌های شهرداری تهران و آموزش شهروندی کاهش مصرف انرژی کرده است.

 

ارسال نظر