ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۹۴۹

درخواست سوریه برای همکاری در حمل‌ونقل  هوایی

سازمان هواپیمایی کشوری از درخواست سوریه برای همکاری مشترک در حوزه حمل‌ونقل هوایی خبر داد. به گزارش تسنیم، مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری سوریه با کاپیتان تورج دهقانی زنگنه رییس سازمان هواپیمایی کشوری ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری سوریه خواستار همکاری‌های مشترک فنی و آموزشی شدند. سازمان هواپیمایی کشوری ایران نیز در خصوص همکاری‌های فنی و آموزشی در زمینه آموزش کنترلرها، پرسنل فنی و عملیاتی همچنین انجام تست‌های فنی هواپیماهای سوری و انتقال تجربیات در زمینه ایجاد ساختارهای نظارتی بین دو کشور اعلام آمادگی کرد.

امکان مطالعه پرونده هواپیمای اوکراینی توسط وکلا و طرفین 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: امکان مطالعه و ملاحظه پرونده حادثه هواپیمای اوکراینی برای وکلا و اطرافیان این پرونده فراهم شده است. به گزارش ایرنا، شکرالله بهرامی در حاشیه تودیع و معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند دادگاه پرونده هواپیمای اوکراینی که برای ۱۰ نفر کیفرخواست صادر شده در جریان است و به زودی رسیدگی به آن در دادگاه انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی: وقت نکردم در سامانه اسکان ثبت نام کنم

وزیر راه و شهرسازی می‌گوید وقت نمی‌کند تا در سامانه املاک و اسکان اطلاعات تک واحد خود را ثبت کند. به گزارش مهر، محمد اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز دریانورد در جمع خبرنگاران درباره تعداد ثبت نام‌کنندگان در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳ میلیون محل سکونت خود را در سامانه ثبت کرده‌اند. وی در پاسخ به اینکه آیا تعداد ثبت اطلاعات، تا پایان شهریور به بیش از ۲۵ میلیون واحد مسکونی که در سرشماری نفوس و مسکن آمده، می‌رسد یا خیر؟ گفت: اگر کسی نگوید ضرورت ندارد این کار انجام شود و بگذارند مردم کار خودشان را انجام دهند امیدواریم کل کار انجام شود؛ چون سامانه اسکان ظرفیت و کشش آن را دارد رسانه‌ها هم حتماً تبلیغ کنند تا مردم این کار را انجام دهند. وزیر راه و شهرسازی درباره شرایط دریافت‌کنندگان وام ودیعه مسکن گفت: هر آنچه پارسال اعلام شده، برقرار است و شرایطی که برای سقف متراژ واحد مسکونی یا تعداد ضامنان وجود داشت، امسال هم وجود دارد. من هر چه بگویم، ذهن جامعه را به هم می‌ریزد؛ فقط مبلغ را افزایش دادیم، ۵۰ میلیون تومان وام ودیعه برای مستأجران در شهر تهران به ۷۰ میلیون تومان، ۳۰ میلیون تومان کلان‌شهرها به ۴۰ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان سایر شهرها به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است. وی درباره اعتراض کامیونداران حامل مواد سوختی گفت: ما کرایه ناوگان جاده‌ای نفتکش را، هم پارسال و هم امسال افزایش داده‌ایم و این افزایش اعمال شده است. اسلامی در پاسخ به اینکه آیا شما خودتان در سامانه اسکان ثبت نام کرده‌اید؟ گفت: من در سامانه اسکان ثبت نام نکرده‌ام فقط یک خانه دارم و وقت نکرده‌ام در سامانه اسکان ثبت نام کنم.

نیمی از خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده است

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه ۵۰ درصد واحدهای روستایی کشور نوسازی شده است، گفت: خانه‌هایی که مقاوم‌سازی شده در زلزله و سیل‌های اخیر کوچک‌ترین آسیبی ندیدند. حمیدرضا سهرابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۵ میلیون و ۶۷۷ هزار واحد مسکونی روستایی داریم که تاکنون حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد که ۵۰ درصد را شامل می‌شود بهسازی و مقاوم‌سازی شده است. وی افزود: تا قبل از سال ۱۳۸۴ که طرح نوسازی مسکن روستایی شروع شد تنها ۷ درصد واحدها مقاوم بودند. البته ۱۰ سال پیش از آن طرح بهسازی داشتیم اما بیشتر به نوسازی واحدهای  آسیب دیده در سوانح پرداخته می‌شد. از سال ۱۳۸۴ به شکل جدی مقاوم‌سازی سالانه حدود ۲۰۰ هزار کلید خرد که با فراز و فرودها یک میلیون و ۸۵۳ هزار واحد در این ۱۶ سال نوسازی شده است. در بخش واحدهای آسیب دیده در سوانح نیز ۵۵۰ هزار واحد بازسازی شد که جمعا با ۷ درصد قبلی به حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار یعنی تقریبا ۵۰ درصد کل واحدهای روستایی واحد می‌رسد. مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن تا سال ۱۴۰۵ طبق برنامه ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی می‌شود، گفت: کیفیت ساخت‌وساز در روستاها به تایید وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی، بسیار بالا رفته است. در پرداخت تسهیلات ساخت، مرحله به مرحله تسهیلات را آزاد می‌کنیم. علاوه بر نظارت بنیاد مسکن، نظام مهندسی نیز بر مراحل مختلف پیشرفت کار را زیرنظر دارد و حق الزحمه مهندسان نیز مرحله به مرحله پرداخت می‌شود. به گفته سهرابی، واحدهای روستایی که نوسازی شده است در زلزله و سیل‌های اخیر کوچک‌ترین آسیبی ندیدند. عمده تخریبها مربوط به واحدهای خشت و گلی و فرسوده است. وی اظهار کرد: علاوه بر بحث نوسازی و بهسازی، بنیاد مسکن برنامه‌های مختلفی شامل ساخت ۲۵ هزار واحد برای اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر، احداث ۱۱۵ هزار واحد در روستاها و حاشیه شهرها، ساخت ۷۰ هزار واحد با پرداخت کمک و تسهیلات از حساب ۱۰۰ امام (ره)، ساخت ۲۰۰۰ واحد برای ایتام، ۶۵۰۰ واحد برای خانوارهای دومعلولیتی روستایی را در دستور کار دارد.

 

ارسال نظر