در شهر

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۷۸۹

مردودی ۳۰ درصد خودروها 

در بهار 1400 از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه ۴۶۵ هزار و ۵۹۸ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته در حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.به گزارش تسنیم، در حال حاضر روزانه 5 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند؛ وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و مراکز فاقد صف انتظار هستند.از 465 هزار و 598 دستگاه خودرویی که در سه ماه نخست سال به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، 353 هزار دستگاه خودرو اولین مراجعه را داشتند که 14 درصد از آنها در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، 9 درصد در آزمون همراستایی چرخ‌ها، 4درصد کمک فنر، 11 درصد تست ترمز و 13 درصد در بخش عیوب ظاهری مردود شده‌اند. در مجموع 30 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.در این سه ماه 336 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، 72481 گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است و در مجموع حدود 22 درصد از خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

تامین ۱۳ درصد هزینه‌های جاری متروی تهران از فروش بلیت

علی عبداله پور، نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: با انتشار ویروس کرونا و کاهش مسافران مترو در سال ۱۳۹۹ تنها 13 درصد هزینه‌های جاری‌ بهره‌برداری از مترو از طریق فروش بلیت تامین شد. به گزارش ایسنا، عبداله پور

 با اشاره به اینکه شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه سالانه برای انجام امور جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، افزود: این رقم تنها شامل هزینه فعالیت‌های جاری از جمله تامین قطعات یدکی مصرفی، بیمه تجهیزات، هزینه‌های سخت افزاری و  نرم افزار، قطار شویی و نظافت، هزینه آب، برق وسوخت، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان رسمی و پیمانکاران می‌شود. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران وحومه تصریح کرد: بهره‌برداری از مترو هزینه بالایی دارد و تامین این مبالغ از عهده شرکت خارج است و دولت هم در سال ۱۳۹۹ تنها ۲۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه بلیت به مترو پرداخت کرده و مترو تنها با فروش بلیت و کمک‌های شهرداری تهران به کار خود ادامه داده است.

وی در ادامه گفت: ما در شرکت بهره‌برداری متروی تهران همانند دیگر بخش‌های حمل و نقل از نظر مالی بسیار تحت فشار هستیم چرا که در کنار هزینه‌های جاری برای نگهداشت مترو و تعمیرات اساسی نیاز به اعتبار زیادی داریم. عبداله‌پور با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹طبق محاسبات انجام شده ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای به روزرسانی و تعمیرات اساسی ناوگان و سایر تجهیزات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و جبران عقب افتادگی این تعمیرات اعتبارنیاز بود، خاطرنشان کرد: امسال باتوجه به تغییر قیمت‌ها و افزایش تعداد ناوگانی که نیاز به تعمیرات اساسی دارند مطمئنا این رقم افزایش می‌یابد.  مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده تنها ۵۰ درصد از درآمدهای  پیش بینی شده از فروش بلیت محقق شد و همین شرایط را سخت‌تر کرده است.

۹۰۰ پاکبان تهرانی در انتظار دریافت واکسن کرونا

صدرالدین علی پور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران گفت: ۹۰۰ پاکبان و پرسنل دفع پسماندهای خانگی در انتظار تزریق و دریافت واکسن کرونا هستند. به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، با اشاره به اینکه ۲۱۰ نفر از پرسنل به کرونا مبتلا شدند و متاسفانه دو نفر از آنها جان باختند، اظهارکرد: تاکنون ۲۰۰ نفر از پاکبانان و پرسنل دفع پسماندهای بیمارستانی واکسینه شدند و دو مرحله واکسن کرونا را دریافت کردند. سایر پاکبان‌ها و عوامل دفع و دفن پسماندهای خانگی که بیش از ۹۰۰ نفر هستند در انتظار تزریق و دریافت واکسن کرونا هستند. سازمان مدیریت پسماند هزینه آزمایشات افراد مشکوک به کرونا جهت انجام تست PCR و آزمایش‌های آنتی بادی پرسنل خود را تقبل کرد. از سوی دیگر اختصاص کمک هزینه به خانواده جان باختگان در دست اقدام است البته واریز کمک هزینه به حساب کلیه پرسنل در راستای سیاست‌های شهرداری تهران، توزیع رایگان وسایل حفاظتی و بهداشتی بین پرسنل انجام شده و هنوز هم در حال انجام است.

بودجه ۹۸ هزار میلیاردی شهرداری و دهیاری های کشور

مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور را بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی با بودجه ۹۸ هزار میلیارد تومانی دانست و عنوان کرد: در سطح کشور ۱۴۰۰ شهرداری و ۹۲ هزار دهیاری داریم که دارای یک جامعه هدف ۸۰ میلیونی هستند.جمالی نژاد در جلسه شورای اداری استان گیلان، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی را یکی از معاونت های پرکار وزارت کشور دانست و اظهار کرد: وظایف و ماموریت های این معاونت از چندین وزارتخانه و سازمان بیشتر است.وی با بیان اینکه معاونت عمرانی وزارت کشور دو حوزه مستقل و وسیع را اداره می کند، افزود: علاوه بر اجرای پروژه های عمرانی کل کشور اعم از وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، وظیفه پیگیری پروژه های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور را نیز بر عهده داریم.

 

ارسال نظر