ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۲۲۷

هواپیمایی اتریش به آسمان ایران بازمی‌گردد

هواپیمایی اتریش (Austrian Airlines) از بازگشت به آسمان ایران و برقراری پروازهای خود به کشورمان از ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش تسنیم، هواپیمایی اتریش (Austrian Airlines) پروازهایش را از 26 تیرماه 1400 به ایران از سر می‌گیرد.  بر اساس پیگیری‌های تسنیم این شرکت هفته‌ای سه پرواز در مسیر وین ـ تهران ـ وین انجام خواهد داد. پیش از این و در اواخر فروردین ماه امسال هواپیمایی لوفت‌هانزا پروازهای خود به ایران را از سر گرفته بود. ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری آذرماه سال گذشته درباره پرواز ایرلاین‌های اروپایی به ایران گفته بود: در آینده نزدیک ایرلاین‌های اروپایی پرواز به کشورمان را از سر می‌گیرند. شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا از اواسط دسامبر (تا پایان آذرماه 99) پروازهایش به ایران را مجدداً آغاز خواهد کرد. جلالی تأکید کرده بود: با این کار، تمام ایرلاین‌های اروپایی پروازهای خود به کشورمان را از سر خواهند گرفت. گرچه پیش‌بینی بازگشت مقام مسوول سازمان هواپیمایی برای اعلام زمان بازگشت لوفت‌هانزا به ایران درست از آب در نیامد اما به‌نظر می‌رسد قسمت دوم اظهارات وی در حال محقق شدن است.

‌خسروی: با مشاوران متخلف برخورد می‌کنیم

رییس اتحادیه املاک با تاکید بر نظارت مستمر بر فعالیت مشاوران املاک در موضوع اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا گفت: مردم در صورت مشاهده تخلف با اتحادیه تماس بگیرند. مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا برای حمایت از مستأجران با توجه به شیوع ویروس کرونا، افزود: بر اساس مصوبه ملی کرونا قراردادهای اجاره مسکن یکسال دیگر تمدید شده است. وی در واکنش به کارشکنی برخی مشاوران املاک در تمدید قراردادهای اجاره، گفت: اتحادیه مشاوران املاک به‌شدت بر اجرای مصوبه ستاد کرونا نظارت دارد و از مردم هم می‌خواهیم تخلفات احتمالی را گزارش کنند. ما به‌شدت و در اسرع وقت به هر نوع تخلفی در این زمینه برخورد خواهیم کرد. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اخیرا از مصوبه ستاد ملی کرونا برای تمدید یکساله قراردادهای اجاره با افزایش نرخ‌های اعلام شده خبر داده و گفته بود: مصوبه تمدید یکساله قراردادهای اجاره مسکن در ستاد ملی کرونا تصویب شد. وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تغییراتی در خصوص شرایط تمدید قراردادهای اجاره مسکن در نظر دارد، تصریح کرد: این تغییرات در کمیته اقتصادی کرونا مصوب شده و در ستاد هم طرح می‌شود و نتیجه آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

افزایش تدریجی گرما در شهرها در روزهای آینده

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در 2 روز آینده در مناطقی از خوزستان، ایلام و بوشهر و در ۵ روز آینده در برخی مناطق نوار شرقی کشور و شمال سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت و غبارآلود شدن هوا پیش بینی می‌شود. محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در 4 روز آینده کماکان جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی در اغلب نقاط کشور حاکم است. معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در 4 روز آینده در اغلب مناطق کشور افزایش دما با روند کند تدریجی ادامه دارد. وی اظهار داشت: روز پنجشنبه ۲۰ خرداد در برخی مناطق سواحل خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده داریم؛ روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. در این راستا در استان‌هایی که ذکر شد احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و معابر، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد که توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقت، در دستور کار باشد.

پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت قطار

رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته از پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت قطار خبر داد و گفت: تا کنون خبری از تصمیم‌گیری و موافقت با این پیشنهاد در شورای عالی ترابری نشده است. محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در راستای افزایش هزینه‌های صنعت حمل و نقل ریلی پیشنهاد افزایش قیمت ۶۰ درصدی بلیت قطار را به شورای عالی ترابری ارایه کرده‌ایم اما تا کنون خبری مبنی بر برگزاری جلسه برای بررسی، تصمیم‌گیری و موافقت با این پیشنهاد نشده است. وی افزود: با وجود اینکه وضعیت پذیرش مسافر و سفرهای ریلی نسبت به سال گذشته و به ویژه نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۳۹۹ بهتر شده و رونق گرفته است اما شرکت‌های ریلی توان پرداخت حقوق پرسنل خودشان را هم ندارند و عوامل بسیاری مانند انرژی، حقوق و دستمزد، تامین تجهیزات و... چند برابر شده است، هزینه‌ تمام شده شرکت‌های ریلی ۲۴۰ درصد افزایش یافته اما مردم کشش این میزان افزایش قیمت را ندارند. رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با بیان اینکه در ایام کرونا هیچ یک از کارگران و کارمندان در صنعت ریلی تعدیل نشده‌اند، ادامه داد: بر این اساس و با توجه به محاسبه و آنالیز هزینه‌های مترتب بر صنعت ریلی، پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت قطار را ارایه کردیم.

 

ارسال نظر