سهم آستارا از حمل و نقل دریایی شمال؟

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۲۲۳

محمد راستاد، رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشور از سهم 5 درصدی آستارا در حمل و نقل دریایی شمال خبر داد.

راستاد در جریان سفر به شهرستان مرزی و بندری آستارا، اظهار کرد: بندر آستارا توانسته است طی سالیان اخیر سهم قابل توجهی را از جابه‌جایی کالا در دریای خزر به خود اختصاص بدهد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 5 درصد از تخلیه و بارگیری بنادر شمال کشور به بندر آستارا اختصاص دارد، ادامه داد: با توسعه روبناها و تجهیزات که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و لایروبی در کانال دسترسی این بندر که در حال انجام است، امیدواریم حداکثر ظرفیت ممکن را در این بندر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با تحقق این هدف، می‌توان گفت که بندر آستارا می‌تواند سهم و نقش مهم‌تری را در حمل و نقل دریایی شمال کشور ایفا کند. راستاد در بخش دیگر سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، خاطرنشان کرد: یکی از مزایای این شهرستان، منطقه ویژه اقتصادی بندر است.

وی با بیان اینکه از مزایای این منطقه، کمک به بازرگانی و فرآیند ورود و خروج کالا می‌باشد، تصریح کرد: تمام تشریفات قانونی تبدیل این بندر به منطقه ویژه اقتصادی انجام شده است و در حال حاضر از لحاظ بهره‌گیری از مزایای آن هیچ محدودیتی وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه عمده بنادر تجاری کشور، منطقه ویژه اقتصادی هستند، توضیح داد: بر اساس قانون، این مناطق جزو قلمرو گمرکی محسوب نمی‌شوند و امکان واردات کالا به آنها بدون محدودیت وجود دارد.

 

ارسال نظر