در شهر

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۸۲۱

نگرانی شهرداری تهران از چاقی شهروندان!

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از بهره‌برداری آزمایشی سامانه اینوگام خبر داد. به گزارش فارس، امیر محسنی درباره بهره‌برداری آزمایشی سامانه اینوگام اظهار کرد: این ایده در شرایط کرونایی طراحی و در حال حاضر به مرحله اجرا گذاشته شده است. وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های ما چاقی و اضافه وزن شهروندان در ایام کرونا بود، ادامه داد: این نگرانی باعث شد با همکاری سازمان ورزش و پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس این سامانه راه‌اندازی شود؛ چراکه براساس آمارها دانش‌آموزان ما بعد از پایان تحصیلاتشان در دبیرستان اضافه وزن دارند. محسنی با بیان اینکه سامانه اینوگام یک سوپر اپلیکشن است، افزود: این سامانه با محوریت سلامتی و تندرستی شهروندان تهرانی راه‌اندازی شده است و مجموعه‌ای از چند نرم افزار است که ورزش‌هایی همچون راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری، کوهپیمایی، ورزش‌های هوازی، شرکت در رویدادهای ورزشی، شرکت در رویدادهای مذهبی همچون اربعین و شامل هرگونه فعالیتی است تا سرویس و خدماتی را با ارایه تخفیف در اختیار شهروندان قرار دهد. مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به ارایه تخفیفات در نظر گرفته شده در سامانه اینوگام خاطرنشان کرد: این اپلیکشن مخاطبان 7 گانه‌ای را در بر می‌گیرد و شهروندان با استفاده از این اپلیکشن می‌توانند از کدهای تخفیف بهره مند شوند. باشگاه‌های ورزشی، پزشکان و کارشناسان تغدیه و سلامت، فروشندگان لوازم ورزشی، شرکت‌ها و سازمان‌های ارایه‌دهنده کالاهای ورزشی، ورزشکاران و همچنین نهادها و سازمان‌های ذی نفع که پیاده روی و ورزش را تبلیغ می‌کنند. همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، امتیاز خود را دریافت کنند.

درآمد روزانه ۲ میلیارد تومان از فروش طرح ترافیک

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شهرداری از محل فروش طرح ترافیک روزانه یک تا ۲ میلیارد درآمدزایی می‌کند.هاشمی درباره اثرات محیط زیستی اجرای طرح ترافیک در تهران اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: مسوولان شرکت کنترل آلودگی هوا باید در این باره توضیح دهند. هاشمی درباره خساراتی که از محل لغو طرح ترافیک و کاهش به شهرداری وارد شده است، گفت: بیش از 5 تا ۶ بار در ستاد کرونا گزارش خود را از تعطیلی و کاهش طرح ارایه دادیم و نتیجه این گزارش این بود که تأثیرات لغو طرح ترافیک در کاهش مسافر کمتر از 5 درصد بوده است و حتی سفرهای غیر ضروری را افزایش داده و در طول خطوط، سفرهای خودروها ۳۰۰ درصد در بعضی شرایط رشد داشته است. وی تاکید کرد: مسوولان امر معتقدند لغو طرح ترافیک بار روانی مثبتی برای جامعه دارد و در این شرایط به کمک می‌آید و ما هم از تصمیم آنها تبعیت می‌کنیم. معاون شهردار تهران تاکید کرد که درآمد شهرداری در این حوزه به حدود ۶۰ درصد در سال ۹۹ کاهش یافته است. و از برآوردهای کسب درآمد تا ۵۰۰ میلیاردی به کسب درآمد ۱۰۰ میلیاردی رسیدیم.

واگذاری ۶ قطعه زمین به آموزش و پرورش

«توافق‌نامه» ساخت فضاهای آموزشی و هم افزایی تحقق برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران فی ما بین وزارت آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر تهران امضا شد. به گزارش ایلنا، دومین جلسه «میز خیرین و فضاهای آموزشی شهر تهران» در پایتخت برگزار شد.  در این جلسه «توافق نامه» فی ما بین وزارت آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر تهران به منظور ساخت فضاهای آموزشی و هم افزایی تحقق برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران امضا و تصمیماتی جهت اجرای آن اتخاذ شد.  از مهم‌ترین اهداف این سند می‌توان به فعال شدن ظرفیت‌ها و مشارکت همه ذینفعان در تامین و ساخت فضاهای آموزشی پایتخت با اولویت مناطق دارای سرانه پایین فضاهای آموزشی، همکاری در اجرای برنامه‌های مشترک در حوزه توسعه شهری تهران و جلب مشارکت خیرین مدرسه ساز و… اشاره کرد.  محمد سالاری رییس میز خیرین و فضاهای آموزشی شهر تهران با اشاره به توافقات صورت گرفته فی مابین وزارت آموزش و پروش، شهرداری و شورای شهر تهران گفت: در گام اول قرار شد، شهرداری تهران نسبت به واگذاری ۶ قطعه زمین به آموزش و پرورش شهر تهران اقدام کند تا در یک همکاری مشترک با مشارکت خیرین مدرسه ساز، کمبود مدرسه در منطقه ۲۲ جبران شود. در گام بعدی شهرداری تهران ۲۰ قطعه زمین را به آموزش و پرورش برای جبران کمبود سرانه‌های آموزشی در شهرتهران واگذار خواهد کرد.  سالاری ادامه داد: به منظور تسریع در آغاز ساخت مدارس در منطقه ۲۲، اعضای میز خیرین هفته آینده با حضور در منطقه ۲۲، کلنگ احداث حداقل دو مدرسه را در این منطقه به زمین می‌زنند.  رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از رویکردهای ارزشمند شورای پنجم شهر تهران توجه به توسعه محلات و کاهش نابرابری‌ها در سطح شهر تهران است، ادامه داد: نابرابری در برخورداری از سرانه‌های آموزشی و فرسودگی برخی مدارس یکی از مشکلات شهر تهران است که در راستای رفع این مشکل نیز تصمیم گرفتیم، شهرداری تهران بخشی از پروژه‌های توسعه محله‌ای را به بازسازی مدارس فرسوده محلات و مرمت مدارس ارزشمند شهر تهران اختصاص دهد.  وی افزود: در این بخش نیز ۲۲ مدرسه فرسوده در ۲۲ منطقه تهران تحت عنوان «مدرسه شهرداری» نوسازی و مرمت می‌شوند.

 

ارسال نظر