ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۳۶۱

استاندار تهران: فرمانداران اجازه صدور تردد خودروها را ندارند

استاندار تهران با اشاره به اینکه رنگ‌بندی کرونایی این استان همچنان قرمز است، اعلام کرد: سفر بین استانی در ایام تعطیلات عید فطر ممنوع است و به همین منظور فرمانداران اجازه صدور تردد خودروها را ندارند. به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی اظهار کرد: به لحاظ اینکه روزهای چهارشنبه و شنبه روزهای کاری است و کارمندانی از استان البرز و شهرستان‌های اطراف به تهران می‌آیند شاید نتوان سفرهای بین شهری را مدیریت کرد اما سفرهای بین استانی با همکاری عوامل پلیس راهور کنترل می‌شود و از فرمانداران خواستیم به هیچ شکل ممکن مجوز تردد بین استانی صادر نکنند.

وی اظهار کرد: به‌دلیل انجام سفرهای نوروزی شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان به این ویروس در کل کشور بودیم و به همین منظور اجازه نمی‌دهیم در ایام تعطیلات عید فطر نیز آمارها افزایشی باشد.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه (هفته گذشته) متوسط تردد وسایل نقلیه مختلف در محورهای بین استانی یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۷۶۳ وسیله نقلیه بوده است. از سوی دیگر از روزی که این مصوبه ابلاغ شده است به نظر می‌رسد آمار تردد وسایل نقلیه در استان‌های مختلف روند افزایشی پیدا کرده است و عمده مقاصد وسایل نقلیه با پلاک تهران استان‌های از جمله قم، مازندران، قزوین، اصفهان، مرکزی و گیلان بوده است. از سوی دیگر نیز عمده پلاک‌های غیر بومی مشاهده شده در دو استان شمالی مازندران و گیلان نیز خودروهای متعلق به تهران و البرز بوده‌اند. بنابراین می‌توان گفت، گرچه آمارهای تردد بین‌استانی در هفته گذشته نسبت به دو بازه زمانی مشابه در دو سال گذشته به ترتیب هشت و ۱۵ درصد کاهش یافته است اما در شرایطی که کشور با موج چهارم ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و هنوز بسیاری از شهرهای کشور در وضعیت بحرانی و قرمز کرونایی قرار دارند این آمار چندان قابل قبول نیست. به همین دلیل، ستاد ملی مقابله با کرونا هفته گذشته مصوب کرد تا از ساعت ۱4 سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ شنبه ۲۵ اردیبهشت ورود و خروج بین همه ‌استان‌ها ممنوع شود و بر این اساس کسی نمی‌تواند در این روزها و ساعات به سفر برود.

 2حادثه حمل و نقلی در یک روز

سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران از برخورد قطار با یک دستگاه خودروی پراید در خط‌آهن شهرری و نجات معجزه‌آسای راننده پراید و سرنشین همراه وی خبر داد. همزمان سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز از سقوط یک هواپیمای سبک و کشته شدن هر دو سرنشین آن خبر داد. ملکی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: ساعت 02: 12 بامداد 21 اردیبهشت یک مورد حادثه برخورد قطار با یک دستگاه خودروی سواری در شهرری، خط آهن شهرری به سمت ورامین (حدود دو کیلومتر بعد از ایستگاه ورامین) به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: دو سرنشین آقا و خانم حدوداً 18 و 19 ساله در خودروی پراید حضور داشتند که ظاهراً در لحظات اولیه خانم از خودرو به بیرون پرتاب شده و کمی عقب‌تر از محل توقف قطار و خودرو، در حاشیه خاکی کنار خط آهن بود. ملکی با اشاره به مصدومیت این خانم گفت: سرنشین مرد نیز در خودروی متلاشی شده محبوس و گرفتار بود که آتش‌نشانان عملیات رهاسازی را آغاز کرده و پس از مدتی تلاش و برش قطعات خودرو، موفق شدند این جوان را نیز در حالی که زنده و دچار مصدومیت شده بود، از خودرو خارج کنند و وی را تحویل عوامل اورژانس دادند.

در رویدادی دیگر، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از بروز سانحه برای یک فروند هواپیمای فوق سبک خبر داد. به گزارش ایلنا، محمد حسن ذیبخش از بروز سانحه برای یک فروند هواپیمای فوق سبک در فرودگاه اراک خبر داد و گفت: این هواپیما صبح سه شنبه ساعت ۱۰: ۰۶ از باند فرودگاه برخاست و متاسفانه در ساعت ۱۰: ۰۷ یعنی لحظاتی پس از تیکاف دچار سانحه شد. وی ادامه داد: این هواپیما از نوع فانتوم ۱۱۲۹ با شماره ثبت EP-۱۱۲۱ متعلق به شرکت خصوصی ساتراپ شایسته بود. هنوز اطلاعات بیشتری از هواپیما در دسترس نیست. متاسفانه در این سانحه، هر دو سرنشین یعنی کاپیتان اصغر نمازیان و دانشجوی خلبانی حمید مرادیان جان باختند. به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، تیم بررسی سانحه این سازمان به محل سقوط اعزام شده و اطلاعات تکمیلی پس از بررسی اعلام خواهد شد.

بارش‌ها تا اوایل هفته آینده ادامه دارد

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته آینده، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، گودرزی با بیان اینکه تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته آتی با شدت و ضعف همراه است، گفت: تا آخر هفته در نوار شرقی به ویژه زابل باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از روز چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل خزر روند افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

 

ارسال نظر