خبر وی‍‍ژه

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۳۵۴

افزایش رکورد فروش شاراک در اسفند ۹۹

شرکت پتروشیمی شازند موفق شد با شکستن کلیه رکودهای فروش پیشین خود، عملکرد فروش ۱۴۸۱ میلیارد تومانی از فروش اسفند ماه خود کسب کند. بدین‌ترتیب در آمد حاصل از فروش محصولات تولیدی پتروشیمی شازند در سال ۱۳۹۹ به رقم بی‌سابقه ۱۱۱۴۹ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت ۱۲ ماهه مشابه سال قبل رشد ۶۴ درصدی نشان می‌دهد.در اسفند ماه پتروشیمی شازند توانست به تنهایی حدود ۹۵۰ میلیارد تومان در آمد از فروش محصولات در بازار داخلی به میزان حدود ۴۲۶۰۰ تن از طریق هوشمندی در عرضه و تولید محصولات مورد نیاز مشتریان کسب نماید. در همین ماه نیز حدود ۵۳۱ میلیارد تومان در‌آمد از فروش حدود ۲۷ هزار تن محصول در بازارهای صادراتی حاصل شده است. استفاده حداکثری از فرصت افزایش قیمت‌های جهانی به ویژه در بازار ترکیه و منطقه CIS در اثر افزایش قیمت نفت خام که با یک تصمیم‌گیری بجا و فوری با فروش محصولات در قیمت‌هایی بالاتر از قیمت‌های جهانی نشریات به دست آمد یکی از دلایل این رکورد قابل تامل تلقی می‌شود. این در حالی است که معمولا میزان فروش در اسفند ماه به علت نزدیکی به تعطیلات نوروز و اختلال در امر حمل و لجستیک محصولات، با کاهش نسبت به بهمن ماه مواجه می‌شود و شرکت‌های پتروشیمی در این مقطع بر فروش سلف جهت برداشت و حمل در فروردین ماه تمرکز می‌کنند ولی پتروشیمی شازند نتوانست برخلاف روال، در اسفند ماه نیز آمار حمل محصولات فروش رفته خود را در مقادیر بالا حفظ نماید به‌طوریکه فروش اسفند ماه نسبت به بهمن ماه نیز افزایش حدود ۸ درصدی نیز نشان داده است.

ذوب‌آهن اصفهان، معادن زغال سنگ البرز مرکزی را توسعه می‌دهد

مراسم رسمی واگذاری مدیریت و راهبری معادن زغال‌سنگ سوادکوه (البرز مرکزی) به ذوب آهن اصفهان با حضور جمعی از مسوولان این مجتمع عظیم صنعتی، شهرستان سوادکوه و شرکت پیشرو معادن سوادکوه ذوب آهن ۱۸ فروردین ماه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه برگزار شد.مرتضی یزدخواستی عضو هیات‌مدیره ذوب آهن اصفهان در این مراسم گفت: این شرکت به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، پیشگام اکتشاف معادن کشور بود و معادن البرز مرکزی هم توسط این شرکت راه‌اندازی شد. مالکیت این معادن بر اساس سیاست‌های گذشته به بخش خصوصی واگذار شد اما پس از اینکه ذوب آهن اصفهان نیز وارد بورس شد، این شرکت به منظور تامین پایدار مواد اولیه، مجدداً به امر اکتشاف و توسعه معادن ورود کرده و مدیریت و بهره‌برداری ازمعادن زغال سنگ سواد کوه در البرز مرکزی را از طریق تأسیس شرکت پیشرو معادن سوادکوه در اختیار گرفته است . وی افزود: ذوب آهن اصفهان تجربه موفقی نیز در امر مدیریت و راهبری معادن زغال سنگ در البرز شرقی دارد که از آن تجربه می‌توان در معادن سوادکوه بهره برد و امیدوارم شاهد توسعه این معادن و بهره‌برداری از تمام ظرفیت تولیدی این معادن باشیم . طالبی فرماندار شهرستان سواد کوه نیز در این مراسم گفت: ذوب آهن اصفهان از دهه ۵۰ در این معادن حضور داشته و در آن زمان، رفاه و توسعه اقتصادی را برای منطقه به همراه آورد .  وی افزود: در دوره‌ای که بهره‌برداری از معادن زغال سنگ سواد کوه توسط ذوب آهن اصفهان انجام می‌شد، دوران طلایی این معادن بود که برای ۷ هزار نفر اشتغال ایجاد کرد اما پس از آن متاسفانه با واگذاری این معادن به بخش خصوصی، شاهد رکود آنها بودیم.  وی افزود: احیا و توسعه معادن، افزایش تولید، اشتغال زایی و توسعه اقتصادی، توجه به صنایع تبدیلی، آموزش تخصصی و ... از جمله مواردی است که امیدوارم با بازگشت ذوب آهن اصفهان و مدیریت دوباره این معادن، مورد توجه قرار گیرد و دوباره شاهد دوران طلایی البرز مرکزی باشیم .

جلسه هم‌اندیشی حقوق شهروندی در مازندران

اولین جلسه هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم‌نهاد با حضور ارزیاب استانداری مازندران در نظارت و ارزیابی صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی و مدیرعامل سازمان مردم نهاد انجمن حفظ و توسعه حقوق شهروندی مازندران در شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان برگزار شد. در این جلسه نحوه استفاده و بهره‌گیری علمی از ارزیاب مجرب استانداری مازندران به همراه به‌کارگیری ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در ارزیابی عملکرد شرکت، پیرامون آگاه‌سازی و توانمند‌سازی شهروندان موضوع اجرای بند 10 گزارش ارزیابی عملکرد با محوریت ارتقاء سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در نظام اداری با شاخص صیانت از حقوق شهروندان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین مقرر شد طی جلسات آتی و پس از بررسی ارزیاب محترم از نقطه نظرات و تجربیات ایشان و عنداللزوم اتاق فکر «سازمان مردم نهاد انجمن حفظ و توسعه حقوق شهروندی مازندران» در زمینه صیانت از حقوق شهروندی در سازمان بهره‌برداری شود.

نجات معجزه‌آسای دو خانواده بابلی از مرگ حتمی

۲ خانواده چهارنفره در شهرستان بابل از حادثه سقوط دکل ایرانسل با فاصله چند متر جان سالم به در بردند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، ساعت ۴ صبح شنبه 21 فروردین دکل اُپراتور ایرانسل واقع در خیابان فلسطین ۲۳ شهرستان بابل به فاصله ۳ متر دورتر از منزل دو خانواده در خواب سقوط کرد که می‌توانست موجب مرگ آنها شود. به گفته اهالی این منطقه، زمین خالی اطراف دکل محل بازی بچه‌ها بوده است.

 

ارسال نظر