در شهر

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۱۱۱

فوت ۲۵ هزار تهرانی به دلیل کرونا تا دیروز

ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۵ هزار و ۲۰۰ شهروند تهرانی جان خود را به دلیل ابتلاء به این ویروس  از دست داده‌اند.

خداکرمی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در پایتخت اظهار کرد: متأسفانه در هفته دوم فروردین 1400 شاهد افزایش بیش از دو برابری متوفیان ناشی از ویروس کرونا نسبت به اسفند 99 بوده‌ایم و این شرایط همچنان ادامه دارد. وی تصریح کرد: هم‌اکنون آمار مرگ ناشی از ویروس کرونا در تهران روزانه به 37 تا 38 نفر رسیده است و براساس آمار ثبت شده در بهشت زهرا (س) از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 25 هزار و 200 شهروند تهرانی جان خود را از دست داده‌اند و این تعداد در بهشت زهرا (س) پذیرش و ثبت شده‌اند. رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر در پیک چهارم کرونا قرار داریم و از شهروندان درخواست می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک را رعایت کنند چرا که با توجه به شرایط کشور درباره تولید و تقاضای واکسن و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد تنها راه برای کنترل و نجات از ویروس کرونا، استفاده از ماسک است. خداکرمی با توصیه به شهروندان در ارتباط با استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و شلوغ و عدم صحبت در این مکان‌ها گفت: با توجه به افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا ممکن است این آمار در اردیبهشت و خرداد بیشتر شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم است و در مکان‌های شلوغ از جمله مترو از دو ماسک استفاده شود. وی با اشاره به علائم ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در صورتی که شهروندان هرکدام از علائم از جمله تب، بدن درد، حالت تهوع و... را داشتند حتماً به پزشک مراجعه کنند و از تردد در سطح شهر حتما بپرهیزند.

برنامه‌ریزی برای افزایش  ۵۰ درصدی ظرفیت متروی تهران

پیروز حناچی، شهردار تهران از تبدیل میدان راه‌آهن تهران به یک موزه رو باز خبر داد و گفت: هدف نهایی مترو ظرفیت‌سازی برای ۵۰ درصد از سفرهای درون شهری است. به گزارش تسنیم، حناچی با تاکید بر ضرورت برقراری اتصال‌های بیشتر خطوط مترو با شبکه راه‌آهن سراسری ایران در تمامی کلان‌شهرها به ویژه شهر تهران طی امسال، اظهار کرد: اگر بتوانیم اتصال‌های بیشتری از شبکه‌های ریلی راه‌آهن و مترو برقرار کنیم، با افزایش خدمات خواهیم توانست مردم را از سطح شهر جمع کرده و با کاهش تردد حمل و نقل با وسایل نقلیه خصوصی، جاذبه‌های مترو را افزایش دهیم. او با بیان اینکه هدف نهایی مترو ظرفیت‌سازی برای 50 درصد از سفرهای درون شهری است، افزود: برای اینکه بتوانیم از حداکثر ظرفیت مترو استفاده کنیم، لازم است تا اقدامات موثر از جمله خدمات‌رسانی در متروها را افزایش دهیم. شهردار تهران با اشاره به تخصیص بودجه به منظور آراستگی و ساماندهی محوطه پیرامون راه‌آهن تهران، تصریح کرد: میدان راه‌آهن قبلا محل تردد افراد با ماشین بود؛ اما اکنون این محوطه به همت شهردار منطقه تبدیل به قلمرو قانونی شده و در آینده‌ای نزدیک از آن به عنوان موزه رو باز استفاده خواهد شد.

 

ارسال نظر