ویژه

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۸۸۵

بازسازی متروی تهران توسط سازمان برنامه و بودجه و شهرداری

روز شنبه ۲۳ اسفندماه، مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار متروی تهران، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو با مدیران و مسوولان کشوری برگزارشد.

هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۴۰ هزار از ۸۰ هزار تاکسی‌های شهر تهران کاملا فرسوده و نیازمند بازسازی هستند، گفت: قرارداد ساخت ۱۰۵ واگن مترو میان شرکت واگن‌سازی تهران و شرکت مترو انعقاد شده است. حجم این قرارداد حدود ۳هزار میلیارد تومان است که از منابع داخلی تامین خواهد شد. وی در ادامه در خصوص دو ایستگاه یادگار امام(ره) و شهید ستاری افزود: این دو ایستگاه جمعا ۶۰۰میلیارد تومان برای ما هزینه داشته است. در سخت‌ترین سال اقتصادی بعد از انقلاب با تلاش شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران توانستیم‌۱۳ایستگاه را که هر کدام حدود ۲۸۰تا ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشت به بهره‌برداری برسانیم.

محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر گفت: برای تحقق قرارداد ۱۰۵ واگن باید با تامین منابع نقدی آغاز شود چرا که شهرداری برای دریافت اعتبارات مشکل دارد رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای رسیدن به ده هزار سفر باید خطوط مترو به 12 خط برسد و در این حال نیاز به ۴هزار و ۵۰۰واگن داریم در کنار تهران دیگر کلان‌شهر‌ها نیاز به مترو دارند و باید این صنعت روز به روز پویا‌تر شود. حناچی، شهردار تهران گفت: ۴۰ درصد از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران به حمل ‌و نقل عمومی تخصیص پیدا کرده و اصلی‌ترین راه تأمین منابع مالی شهرداری، اوراق مشارکت است اما نگران اوراق مشارکت ۱۳۹۹ هستیم چرا که پس از یافتن بانک عامل، مشکلات مدیریت شهری تازه برای تعهدات آغاز می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: کشورمان هم‌اکنون در تولید انبوه واگن مترو مشکلی ندارد و داخلی‌سازی ساخت واگن به ۸۵ درصد رسیده است. بزرگ‌ترین مشکل این است که باید تمرکزمان را در طراحی داخلی قرار دهیم، وقتی طراحی داخلی باشد می‌توانیم قابلیت‌های دیگری هم به آن اضافه می‌کنیم. به نظر من وقتی طراحی داخلی داشته باشیم ساخت آن اگر در خارج از کشور هم باشد مشکلی پیش نمی‌آید.

رونمایی از 500 آبنما در اصفهان طی بهار 1400 آتی

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان با بیان اینکه هم‌اکنون در آخرین هفته زمستان به سر می‌بریم و شهر از ابتدای اسفند به استقبال بهار رفته است و خود را برای یک بهار زیبا آماده کرده است، گفت: طرح شهرداری در این راستا با عنوان «به استقبال بهاران» آغاز شده است و در حوزه خدمات شهری، مناطق 15 گانه و ناژوان از ابتدای اسفند پاکسازی و زیباسازی شهر در حال اجراست. در این طرح بیش از یک و نیم میلیون قلمه انواع گل در شهر کاشته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و 250 کیلومتر جدول، 83 هزار متر نرده و حفاظ و 80 هزار پایه تابلو و علائم رانندگی رنگ‌آمیزی شده است، تصریح کرد: برای ایام نوروز 500 آبنما آماده شده است که از آنها استفاده می‌شود. نوروزی با اشاره به هفته درختکاری گفت: هفته گذشته در هفته درختکاری 100 هزار اصله درخت در شهر کاشته شد و در ناژوان آغاز کاشت چند باغ موضوعی و همچنین ایجاد 53 هکتار کمربند سبز در شهرک پرتو آغاز شد. وی گفت: از مردم شریف اصفهان درخواست می‌کنم، گزارش فوری مشکلات احتمالی که در آستانه نوروز در شهر باقی مانده است را از طریق 137 به ما اطلاع‌رسانی کنند؛ برای دریافت بهتر پیام شهروندان نرم‌افزار جدید سامانه 137 در هفته گذشته نصب و فعال و فضای جدید کاری و مناسب این مجموعه افتتاح شد، این سامانه گوش شنوایی است تا هر مساله‌ای که برای شهر و شهروندان مفید است، دریافت کند.

   نظرات و راهنمایی هیات چوگان اصفهان برای ساخت نماد چوگان

حسن موذنی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به نصب نماد چوگان در ابتدای پیاده‌راه چهارباغ عباسی گفت: در آینده نزدیک، احتمال نصب نماد در میدان نقش جهان وجود دارد. وی چوگان را یکی از میراث‌ ناملموس ایران و اصفهان دانست و تصریح کرد: سازمان زیباسازی شهرداری درصدد اجرای آثار شهری ماندگار و احیای میراث ناملموس است‌. موذنی با اشاره به اینکه برای ساخت این تندیس از نظرات و راهنمایی‌های هیات چوگان اصفهان برای رعایت استانداردهای لازم استفاده شده است، اظهار کرد: جابه‌جایی اثر با طی مراحل مورد تایید میراث فرهنگی صورت گرفته است. وی همچنین درباره دیگر مشخصات این نماد شهری تصریح کرد: جنس نماد از فلز است و با تکنیک چکش‌کاری توسط حسن ملانوروزی، هنرمند شاخص کشوری به سفارش سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ساخته شده است. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: سیاست سازمان در جهت احیای میراث ناملموس است و آثار ماندگاری در زمینه دفاع مقدس و میراث فرهنگی اصفهان برای جلوگیری از فراموشی شاخصه‌های هویتی در دستور کار سازمان است.

 

ارسال نظر