ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۱۸۱

تمدید تعلیق پروازها به انگلستان تا پایان سال جاری

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه تعلیق پروازها به انگلستان فعلا تا ٢٠ اسفند ۹۹ تمدید شد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی پیش‌بینی می‌شود تعلیق پروازها به انگلستان تا پایان سال جاری ادامه یابد. محمد حسن ذیبخش در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: پیش از این به دلیل شیوع ویروس کرونای انگلیسی در دنیا و جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در داخل کشور، انجام پروازها بین ایران و انگلستان تا پایان بهمن‌ماه تمدید شده بود. وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی فعلا تعلیق پروازها به انگلستان تا ۲۰ ‌اسفند ۹۹ تمدید شد. سخنگوی سازمان هواپیمایی افزود: با توجه به شیوع این ویروس، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری نیز پرواز‌ها بین ایران و انگلستان متوقف باشد. ذیبخش اظهار کرد: در این حوزه سازمان هواپیمایی کشوری تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و تا برگزاری جلسه آینده که تصمیم بعدی گرفته خواهد شد، تعلیق پروازها بین ایران و انگلستان تا ٢٠ اسفند تمدید شده است. بنابراین گزارش پرواز بین تهران و لندن پیش از این تعلیق، فقط توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شد. به دلیل شیوع کرونای ‌انگلیسی‌ بسیاری از کشورها حمل‌ونقل هوایی، زمینی و حتی ریلی خود را با انگلستان تعلیق کرده‌اند.

نوسازی 55 هز‌ار دستگاه کامیون در 5 سال

وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله اول پروژه نوسازی ناوگان باری از محل ورود کامیون‌های با عمر حداکثر 3 سال با 1250 دستگاه کامیون به نتیجه رسید و سری اول کامیون‌ها برای ترخیص و شماره‌گذاری در حال آماده‌سازی است. محمد اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان کامیونی از محل واردات کامیون‌های با عمر سه سال اظهار داشت: این پروژه به نتیجه رسیده است، بسیار تلاش کردیم و با وجود مزاحمت‌هایی که عده‌ای بدون منطق ایجاد کرده بودند، سری اول کامیون‌ها برای ترخیص و شماره‌گذاری در حال آماده‌سازی است. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سری اول این پروژه 1250 دستگاه کامیون است، افزود: این کامیون‌ها به روزترین کامیون‌های ناوگان جاده‌ای است که امیدواریم به کاهش سوانح رانندگی، ارتقای ایمنی جاده‌ها و تسریع در حمل کالای جاده‌ای کمک کند. وی اظهار داشت: 55 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای چهل سال داریم که در راستای ارتقای کیفیت بهره‌وری، کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی سیر، باید نوسازی شوند. اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر، با کارخانجات سازنده داخلی هم قرارداد منعقد شده است تا کامیون‌های مناسب و مطلوب جاده‌ها و راننده‌های ایران را تولید و عرضه کنند؛ قطعاً اگر کارخانجات داخلی همت کنند، نوسازی ناوگان باری جاده‌ای با تولیدات داخل به سرعت محقق می‌شود.  وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با این راندمانی که کارخانجات سازنده کامیون در کشور دارند، در چند سال اخیر کم‌کاری در این حوزه مشاهده کرده‌ایم.

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای مسکن نیازمندان 

فاطمه رحمانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح تامین مسکن نیازمندان خبر داد و گفت: پنج هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن نیازمندان و مددجویان در بودجه ۱۴۰۰ کشور پیش بینی شده است. رحمانی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان مجلس موضوع حمایت از محرومان، نیازمندان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است، اظهار کرد: در کمیسیون اجتماعی یکی از برنامه‌های ما برای این افراد است و یکی از دغدغه‌های ما توجه به وضعیت این قشر و حتی پشت نوبتی‌ها است و جلساتی در این زمینه برگزار شده است. وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی جدی که وجود دارد پیگیر این مساله بودیم که شرایط مددجویان بهبود پیدا کند، عنوان کرد: در بررسی اولیه لایحه بودجه، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از افراد نیازمند کنار گذاشته شده بود که اگر در دور جدید بررسی بودجه قطعی شود می‌تواند نسبت به وضع موجود در شرایط مددجویان کمیته امداد بهبود ایجاد کند. او ادامه داد: پیشنهاد دولت در بحث مسکن نیازمندان پنج هزار میلیارد تومان اعتبار است که تغییری نکرده و امکان افزایش آن برای مجلس فراهم نیست. رحمانی تاکید کرد: طرحی در رابطه با مسکن در مجلس وجود دارد که در آن افزایش مسکن و تولید مسکن‌های حمایتی مدنظر است .

خط اعتباری برای تعاونی مسکن بالای 80  درصد پیشرفت

رونمایی از طرح‌های تامین مالی نوین مسکن با حضور نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و معاون تعاون وزارت کار برگزار شد. به گزارش فارس، کبیری، معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از این طرح گفت: مشکل اصلی تعاونی‌های مسکن این است که برخی اعضا حق عضویت خود را پرداخت نمی‌کنند و این امر موجب طولانی شدن اجرای پروژه می‌شود. وی توضیح داد: در طرح پوشش مالی بانک توسعه تعاون، به تعاونی‌هایی که در پروژه‌های خود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، اما به دلیل مشکلات مالی اعضا توانایی پرداخت حق عضویت نداشتند، خط اعتباری در نظر گرفته شده تا این پروژه‌ها به اتمام برسند.البته این خط اعتباری به تعاونی‌هایی تعلق می‌گیرد که فعالیت آنها شفاف، مجامع تعاونی به‌روز و مشکل حقوقی نداشته باشند و تعاونی این اطیمنان را بدهد که پروژه را به اتمام برساند.

 

ارسال نظر