ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۹۰۶

ارایه گواهی جعلی تست کرونا در پروازهای خارجی

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: یک سری از مسافرانی که از خارج کشور می‌آمدند، گواهی‌های تست منفی کرونا با خود می‌آوردند که وزارت بهداشت متوجه شد که برخی از این گواهی‌های تست مربوط به برخی از کشورها، جعلی است. به گزارش فارس، اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح ۱۰۵ پروژه راه آهن درباره گفته‌های نایب‌رییس مجلس مبنی بر اینکه ۲۵ درصد مسافرانی که وارد کشور می‌شوند، کرونا مثبت هستند، اظهار کرد: من هم از این گفته نایب‌رییس مجلس متعجب شدم و به ایشان هم پیامک دادم. وی توضیح داد: قطعا بدون دارا بودن تست کرونای منفی بلیت به مسافر فروخته نمی‌شود، اما یکسری از مسافرانی که از خارج کشور می‌آمدند، گواهی‌های تست با خود می‌آوردند که وزارت بهداشت متوجه شد که برخی از این گواهی‌های تست مربوط به برخی از کشورها، جعلی است، از چند مسافر به صورت تصادفی تست می‌گیرند که از بین آن مسافران، ۲۵ درصد آنها کرونا مثبت بوده‌اند و اینگونه بود که موضوع ۲۵ درصد مطرح شد، وگرنه طرح مطلب «کرونا مثبت بودن ۲۵ درصد همه مسافران خارجی که به ایران می‌آیند» درست نبود.

تحویل  مسکن  ملی  براساس قیمت‌ تمام شده روز است

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توان فرمولی برای تعیین قیمت مسکن ملی برای استان‌ها و شهرهای مختلف داشت، گفت: عددی را اعلام نمی‌کنیم تا ذهنیتی برای مردم ایجاد نشود اما مطمئن شوند که قیمت مسکن ملی کمتر از قیمت واحدهای شخصی ساز با شرایط یکسان خواهد بود. محمودزاده در گفت‌وگو با ایلنا درباره تعیین قیمت مسکن ملی تاکید کرد: در طرح‌هایی مانند اقدام ملی مسکن، زمین از طرف دولت تامین می‌شود و همچنین تسهیلات هم از سوی دولت برای متقاضیان در نظر گرفته شده است اما ساخت با خود متقاضیان بوده کما اینکه این رویه در سایر پروژه‌ها هم، جریان داشت.

محمودزاده افزود: اما می‌دانیم که سازنده باید مصالح را با قیمت روز بازار خریداری کند و قرار نیست هیچ یک از مصالح و خدمات متفاوت از قیمت بازار در این پروژه عرضه و استفاده شود. به همین دلیل از روز اول قرار شد که تحویل مسکن ملی براساس قیمت تمام شده باشد.

مسوولان نباید سیگنال  افزایش قیمت مسکن  بدهند

فرهاد بیضایی، کارشناس مسکن گفت: اظهارات تحریک‌کننده قیمت مسکن از سوی مسوولان پردیس مربوط به این یک بار نیست و سابقه دارد، بنابراین نقش این اظهارات در افزایش قیمت مسکن باید توسط نهادهای نظارتی مشخص شود. بیضایی در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از نحوه مدیریت شرکت عمران شهر جدید گفت: اینکه مدیرعامل یک شرکت دولتی در صحبت‌های خود برای افزایش قیمت مسکن پردیس زمینه‌سازی کند امر قابل تاملی است و باید دید به چه دلیل این مقام مسوول شرکت عمران از زمزمه افزایش قیمت مسکن مهر در پردیس صحبت کرده است. این کارشناس مسکن با اشاره به دلایل مطرح شدن زمزمه افزایش قیمت مسکن‌های پردیس از سوی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید این منطقه، تاکید کرد: به نظر می‌رسد، شرکت عمران شهرهای جدید پردیس به واسطه در اختیار داشتن زمین‌های این محدوده در افزایش قیمت مسکن پردیس ذی نفع است و همین امر تلاش آنها برای افزایش قیمت را توجیه می‌کند. وی در بیان اینکه رفتار شرکت عمران شهر جدید پردیس کاسب کارانه‌ است، افزود: به لحاظ قانونی زمانی که یک شهر جدید به مرحله‌ای از بلوغ می‌رسد که شهرداری و فرمانداری در آن شکل می‌گیرد، دیگر فعالیت شرکت عمران شهر جدید معنا ندارد و این شرکت‌ها باید پس از شکل‌گیری شهرداری‌ها منحل شوند. بر اساس این خبر، روز 18 بهمن ماه سال 99، مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه همزمان با اعلام این خبر زمزمه‌های گرانی مسکن در شهر پردیس به گوش می‌رسد، گفت: از قبل هم پیش بینی این موضوع می‌شد که همزمان با اعلام این خبر قیمت‌ها افزایش یابد. این اظهارات مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بازتاب منفی بسیاری از سوی مردم به همراه داشته است.

 

ارسال نظر