ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۸۶۴

انجام پرواز فوق‌العاده به لندن برای بازگشت ایرانی‌ها

حسین جهانی، مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر گفت: روز ۲۳ بهمن ایرباس ایران‌ایر به لندن پرواز می‌کند تا بعد از ظهر همان روز تعدادی مسافر ایرانی را از لندن به تهران منتقل کند، مسافران باید تست منفی کرونا داشته باشند و یک هفته هم با هزینه شخصی در هتل فرودگاه امام قرنطینه شوند. جهانی در گفت‌وگو با فارس افزود: پیرو درخواست وزارت خارجه مبنی بر تقاضای اتباع ایرانی در انگلستان برای بازگشت به ایران و پیرو جلسه روز ۱۴ بهمن‌ماه در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور معاون وزیر بهداشت و معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد، این پرواز انجام شود. مدیرکل روابط عمومی ایران ایر ادامه داد: هواپیمای ایرباس ۳۳۰ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) با شماره پرواز ۷۱۰ در ساعت ۸:۲۵ به مقصد لندن پرواز می‌کند. در مسیر رفت به لندن این پرواز مجاز به حمل مسافر طبق مقررات کشور انگلستان است. این هواپیما در ساعت ۱۱: ۱۵ در فرودگاه لندن به زمین می‌نشیند. وی افزود: این هواپیما پس از مسافرگیری، با شماره پرواز ۷۱۱ در ساعت ۱۳: ۱۰ به وقت محلی همان روز (پنجشنبه) از لندن پرواز می‌کند و به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) می‌آید. جهانی تاکید کرد: مسافران بالای ۸ سال در فرودگاه لندن باید حتماً برای سوار شدن به پرواز ایران ایر تست منفی کرونا داشته باشند. همچنین زمانی که هواپیما به تهران رسید مسافران باید یک هفته با هزینه شخصی در هتل فرودگاه امام خمینی (ره) قرنطینه باشند و پس از یک هفته تست کرونا از آنها انجام می‌شود که اگر منفی بود، می‌توانند از هتل خارج شوند. وی گفت: اگر تست کرونای مسافران پس از اقامت یک هفته‌ای در هتل فرودگاه امام مجدداً مثبت شود، مدت زمان قرنطینه افزایش می‌یابد و هزینه استقرار در هتل و انجام تست کرونا برعهده مسافران است. مدیرکل روابط عمومی ایران ایر با بیان اینکه همه مسافران این پرواز ایرانی هستند، گفت این پرواز با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری و ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت فوق‌العاده انجام می‌شود.

آغاز پرداخت وام دوم کرونایی به ایرلاین‌ها

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: برخی از شرکت‌های هواپیمایی زیانده هستند و با بررسی صورت‌های مالی پرداخت وام دوم کرونا آغاز می‌شود. یونس دقیقی‌کیا در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به میزان زیان شرکت‌های هواپیمایی و درخواست وام دوم کرونا اظهار داشت: اغلب شرکت‌ها صورت‌های مالی خود را به سازمان هواپیمایی تحویل داده‌اند و صورت‌های مالی در معاونت حمل و نقل وزارت راه در حال بررسی هستند. وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی هم زیان انباشته دارند و هم زیانده هستند، ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی در طول یک سال گذشته هم به دلیل افزایش نرخ ارز و هم کاهش سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا و از سوی دیگر الزام به رعایت پروتکل‌های مصوب در ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر محدودیت پذیرش مسافر با 60 درصد ظرفیت هواپیما دچار زیان شدند. رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: زیانده بودن شرکت‌ها یک واقعیت است که هم سازمان هواپیمایی و هم وزارت راه و شهرسازی این واقعیت را قبول دارند. طبق برآوردهای انجام شده چند شرکت هواپیمایی در طول این مدت 2 هزار میلیارد تومان زیان داشتند. البته هنوز برخی از شرکت‌ها صورت مالی خود را ارایه ندادند و این عدد مربوط به چند ایرلاین است. دقیقی‌کیا درباره موافقت وزارت راه و شهرسازی برای دریافت وام دوم کرونا اظهار داشت: موافقت با ارایه وام دوم کرونا بستگی به نتیجه بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی دارد که معاونت حمل و نقل به زودی در این‌باره نتایج را به وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌کند. وی تاکید کرد: در این مدت با وجود کاهش درآمدها و زیاندهی شرکت‌ها، هیچ ایرلانی اقدام به تعدیل نیرو نکرد. بر‌اساس این گزارش، چندی پیش رییس سازمان هواپیمایی به خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که وزیر راه و شهرسازی معتقد است هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی ‌زیانده نیستند و موضوع زیان انباشته شرکت‌ها با زیانده بودن آنها بسیار متفاوت است.

تشکیل ۱۱ هزار پرونده برای بازپس‌گیری اموال بنیاد مستضعفان

پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان گفت: ۱۱ هزار پرونده برای بازپس‌گیری املاک این بنیاد از اشخاص و نهادها در مراجع قضایی تشکیل شده است. به گزارش ایرنا، فتاح در مراسم واگذاری یکصدهزارمین سند املاک بنیاد علوی در ایلام اظهار داشت: با رویکرد ریاست قوه قضاییه، روند بازپس‌گیری املاک این بنیاد شتاب گرفته است و افراد و نهادهایی که بدون اجازه این اموال را در اختیار دارند باید آن را به صاحبان اصلی عودت دهند. وی خدمتگزاری به ویژه به محرومان و فرودستان را وظیفه اصلی نظام توصیف کرد و افزود: فاصله بین مردم و مسوولان باید هرچه بیشتر کاهش یابد تا بتوانیم درک بیشتری از مشکلات آنان داشته باشیم، اگر روزی روحیه عدالت‌طلبی در مردم و مسوولان کاهش یاید بدون شک با طمع دشمنان برای تجاوز به این سرزمین مواجه خواهیم بود. رییس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: مردم با مقاومت خود در برابر مشکلات دنیای سلطه را به چالش کشیده‌اند و امروز همه وظیفه داریم به پاس این حمایت‌ها از نظام اسلامی در جهت رفع نگرانی‌های آنان به ویژه از منظر معیشتی و اقتصادی تلاش خود را چند برابر کنیم.

 

ارسال نظر