ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۸۳۱

برف و باران در  جاده‌های غربی و شمالی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید همراه با افزایش محسوس دمای تهران و برخی مناطق کشور خبر داد. در همین حال، وزارت راه و شهرسازی در گزارشی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور، اعلام کرد: بارش برف و باران در اکثر محورهای غربی و برخی از جاده‌های شمالی کشور ادامه دارد. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، امین‌حسین نقشینه، با اشاره به جزییات ورود سامانه بارشی به کشور، گفت: امروز در شمال‌شرق خوزستان، لرستان، ایلام، شمال بوشهر، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. همچنین در کردستان و زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی نیز، بارش‌ها که از روز جمعه درمناطق غربی کشور آغاز شده، شدت خواهد داشت. نقشینه با بیان اینکه احتمال وقوع تگرگ در غرب و جنوب‌غرب وجود دارد، گفت: یکشنبه با حرکت سامانه به سمت شرق، فعالیت سامانه در شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود. اما برای جنوب‌غرب، جنوب و سواحل شرقی دریای‌خزر، بارش‌ها تداوم خواهد یافت و برای کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و اصفهان بارش‌ها از مقادیر بیشتری برخوردار خواهند بود. کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دوشنبه بارش پراکنده را برای مناطقی از شمال‌شرق خواهیم داشت و برای نیمه شرقی کشور وزش باد پیش‌بینی شده است. سایر مناطق کشور، دوشنبه آسمانی صاف خواهند داشت. به گفته وی، هوای تهران امروز ۴ درجه سردتر می‌شود.

شهر اقماری پردیس‌  صاحب مترو می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت مترو پرویس به زودی آغاز می‌شود، گفت: این خط ۲۵ کیلومتر در مدت ۴۰ ماه اجرا می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. محمد اسلامی در گفت‌وگو با فارس از مصوبه هیات دولت درباره ساخت مترو پردیس خبر داد و اظهار داشت: ‌یکی از ضرورت‌های توسعه شهرهای جدید، موضوع حمل و نقل سریع و آسان است که ما در این ارتباط الگوی مترو و راه‌آهن شهری را برای آنها تعریف کرده‌ایم. وی ادامه داد: تقریبا برای اغلب شهرهای جدید ‌پروژه‌‌ مترو و راه‌آهن شهری تعریف شده که یا به بهره‌برداری رسیده یا ‌در دست مطالعه یا اجرا است. وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مسیر مترو شهر پردیس‌ ۲۵ کیلومتر طول دارد و برآورد اولیه هزینه اجرای آن ۴ هزار میلیارد تومان است. اسلامی درباره ظرفیت این خط تصریح کرد: در مطالعات اولیه، جابه‌جایی‌ ۲۵۰ هزار نفر مسافر در سال برای این خط پیش‌بینی شده است. وی در پاسخ به اینکه تأمین اعتبار این پروژه از سوی دولت خواهد بود؟ اظهار داشت: ‌این پروژه با مشارکت مالی قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا و دولت ساخته می‌شود، قرارگاه خاتم تأمین مالی ‌۳۰ درصد پروژه را بر عهده دارد و ‌۷۰ درصد هم بر عهده دولت است که این ۷۰ درصد دولت شامل ۳۰ درصد دولت و ۴۰ درصد شرکت عمران شهر جدید پردیس است. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این خط مترو، با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به زودی آغاز می‌شود، ‌اظهار کرد: امیدواریم این پروژه طبق زمان‌بندی حداکثر در مدت زمان ۴۰ ماه اجرا شود و به بهره‌برداری برسد. اسلامی افزود: با توجه به ترکیبی که برای سرمایه‌گذاری این خط مترو در نظر گرفته شده است، پیش بینی می‌شود اجرای آن مطابق برنامه‌ زمان‌بندی پیش برود. وی درباره احجام پروژه در این مسیر مترو توضیح داد: در این مسیر ۲۵ کیلومتری، دو رشته تونل در قالب دو ‌کانال به صورت موازی کار می‌شود که یکی برای شرایط اضطراری و دیگری برای استفاده دایمی است؛ در واقع در اعماق زمین ۲ تونل هرکدام به طول ۱۸ کیلومتر ساخته می‌شود. وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این خط مترو از آخرین ایستگاه مترو در شرق، در پایانه شرق تهران و سرخه حصار آغاز می‌شود و مسیر از‌ روی زمین عبور می‌کند، همچنین در داخل منطقه پردیس نیز بخش‌هایی از خط روی زمین خواهد بود. اسلامی ادامه داد: این خط مترو در ‌شهر پردیس دو ایستگاه در دو منطقه خواهد داشت که یکی از ایستگاه‌ها در کیلومتر ۲۲ و دیگری در کیلومتر ۲۴ مسیر است که ایستگاه دوم‌ می‌تواند شهر بومهن را هم پوشش دهد.

شدیدترین افت سفرهای هوایی در تاریخ جهان

اتحادیه بین‌المللی هوانوردی، یاتا، اعلام کرد: سال گذشته تحت تاثیر پاندمی کرونا ترافیک هوایی با بدترین سقوط تاریخ خود روبرو شده است. به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، یاتا اعلام کرد سال گذشته تحت فشار سنگین پاندمی کرونا ترافیک هوایی با بدترین سقوط تاریخ خود روبرو شده است. یاتا اعلام کرد: سال ۲۰۲۰ پاندمی کرونا باعث شد تا با بسته شدن مرزها، کنترل شدید مسافرت و افت اعتماد به سفر صنعت هوانوردی با چالش‌های شدیدی روبرو شود. یاتا در ادامه بیانه خود افزود: در سال ۲۰۲۰ کل ترافیک هوایی ۶۶ درصد سقوط کرد که تا به امروز شدیدترین افت صنعت هوانوردی به حساب می‌آید. همچنین یاتا در مورد چشم‌انداز هوانوردی سال جاری اعلام کرد که شیوع گونه جدید کرونا که انتقال سریع‌تری دارد، به چشم‌انداز ریکاوری این صنعت در ۲۰۲۱ آسیب زده است. طبق گزارش یاتا تقاضا برای حمل هوایی بار در سال گذشته ۱۰.۶ درصد سقوط کرده است که این بدترین سقوط این بخش از ۱۹۹۰ تاکنون است.

 

ارسال نظر