خبر ویژه

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۱۹۶

برگزاری پایگاه مشاوره دینی  و خانواده فاطمی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه (س) ویژه برنامه‌های فرهنگی در متروی تهران اجرا می‌شود. فرنوش نوبخت با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و ایام فاطمیه (س) گفت: این برنامه با هدف ارتقای بیشتر سطح شناخت و آگاهی مسافران از شخصیت و سیره زندگی بانوی دو عالم به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران در قالب‌های مختلف برگزار می‌شود.وی با اشاره به اینکه گذرگاه‌های فرهنگی مترو بستری مناسب برای ترویج فرهنگ فاطمی و معرفی شخصیت بی مثال آن بانوی بزرگوار است افزود: به منظور ایجاد فضای بصری متناسب با این ایام ایستگاه‌های متروی تهران با ریسه‌ها و کتیبه‌های مشکی سیاهپوش می‌گردد. همچنین طرح‌های گرافیکی ویژه این ایام با عنوان «جان نبی» در سکوی ایستگاه‌های منتخب مترو در معرض نگاه مسافران مترو قرار می‌گیرد. در گذرگاه فرهنگی ایستگاه میدان انقلاب اسلامی نیز نمایشگاه پوستر «هنر فاطمی» شامل طرح‌های گرافیکی با مضمون ایام فاطمیه (س) به نمایش گذاشته می‌شود.

تبدیل شهر زیرزمینی پایتخت به شهری هوشمند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از ایجاد زیرساخت‌ها برای تبدیل شهر زیرزمینی پایتخت به شهری هوشمند خبر داد و گفت شهر زیرزمینی هوشمند گام نخست را برای اجرای برنامه‌های آتی هوشمند دیگر برداشته است.

 به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه فرنوش نوبخت افزود: در شرایط فعلی که با کمبود نقدینگی روبرو هستیم با استفاده از امکانات دیگر تلاش کرده‌ایم راهکاری ارایه دهیم تا مسافران شرایط مطلوب و بهتری را احساس کنند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این شرایط انجام داد استفاده از هوش مصنوعی و ابزاری برای مشاهده میزان مسافران در خطوط است با این ابزار شهروندان می‌توانند با انتخاب زمان مناسب سفر، سفری با آسایش بیشتر را تجربه کنند.

نوبخت گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی که در این دوره مطالعه و اقدام شد محقق کردن شعارتهران هوشمند، در شهر زیر زمینی است که دو بخش عمده سنجش میزان مسافر و تهیه بلیت عملیاتی شده است.وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های نرم‌افزاری برای متروی هوشمند تا حدودی فراهم شده و وضعیت قابل قبولی است، افزود: تهیه بلیت از طریق نرم‌افزار «تهران من» که سعی شده، همه ارتباطات بین مردم و شهرداری دیجیتال باشد و سرویس عمومی را ارایه دهد.

وی خاطرنشان کرد: کرونا در کنار تمام مشکات و تهدیداتی که برای حمل و نقل عمومی به خصوص مترو داشت فرصتی‌هایی را ایجاد کرد تا گام‌های سریع‌تری برای رسیدن به شهرزیر زمینی هوشمند برداشته شود. از تهدید به وجود آمده به عنوان یک فرصت استفاده کردیم تا در شرایطی که نمی‌توانیم تعداد ناوگان را اضافه کنیم با استفاده از حوزه it شرایطی را مهیاکنیم تا شهروندانی که مجبور به خارج شدن از خانه و استفاده از حمل و نقل عمومی مترو هستند با مدیریت زمان سفر خود از حضور در ساعات شلوغ خودداری کنند تا زنجیره انتقال قطع شود.

 

ارسال نظر