درخواست شورای شهر از روحانی برای منع سوخت مازوت

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۹۹۸

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به ارسال نامه به حسن روحانی، رییس‌جمهور به دلیل تشدید آلودگی هوا در پایتخت گفت: رییس‌جمهور باید برای جلوگیری از سوخت مازوت فکری عاجل کند.

نژادبهرام در گفت‌وگو با فارس، درباره آلودگی هوا در پایتخت اظهار کرد: متأسفانه همه دستگاه‌های مربوطه در حال حاضر می‌گویند در مورد آلودگی هوا کاری از دست‌مان برنمی‌آید و شهروندان برای سومین هفته متوالی درحال استشمام هوای آلوده در پایتخت هستند.

وی با اشاره به اینکه مصرف مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع به نوعی از سوی مسوولان وزارت نفت و محیط زیست مورد تأیید قرار گرفته است گفت: با وجود این مساله مسوولان می‌گویند کاری از دست‌مان برنمی‌آید و ما معتقدیم اگر نمی‌توانند اقدامی انجام دهند حداقل اجازه دهند شهرداری جلوی مصرف سوخت مازوت را بگیرد.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: وزارت نیرو در حال مصرف مازوت و وزارت نفت در حال در اختیار قراردادن مازوت به وزارت نیرو است و از آن طرف نیز سازمان محیط زیست می‌گوید نمی‌تواند کاری انجام دهد در حالی که مسوول اجرای قانون هوای پاک هم است.

نژادبهرام بیان داشت: صراحتاً نامه‌ای در زمینه آلودگی هوا و جلوگیری از آلودگی هوا به عیسی کلانتری نوشتم و امروز نیز نامه‌ای در این زمینه به حسن روحانی رییس‌جمهور ارسال خواهم کرد.

 

ارسال نظر