ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۹۵۷

افزایش 30 درصدی  عرضه مسکن استیجاری به بازار 

معاون وزیرشهرسازی با اشاره به اثرات مثبت قانون جدید مالیات بر خانه‌های خالی می‌گوید حتی پیش از تبدیل شدن به قانون و صرفا با مطرح شدن آن، عرضه مسکن استیجاری به بازار ۳۰ درصد افزایش یافت.  به گزارش مهر، محمودزاده در پاسخ به این پرسش که چه زمانی شاهد اثربخشی اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی بر بازار مسکن خواهیم بود؟، خاطرنشان کرد: قطعاً تا نیمه سال آینده اثر قطعی این سامانه را خواهیم دید؛ پیش بینی ما این است که برای فصل اجاره سال آینده، حتماً اثر میدانی اجرای این قانون را خواهیم دید. وی ادامه داد: کما اینکه در تابستان سال جاری هم بر اساس آمار رسمی اخذ شده از بنگاه‌های مشاور املاک، حدود ۳۰ درصد افزایش عرضه فایل‌های اجاره به بازار را شاهد بوده‌ایم؛ فایل‌هایی که سابقه ارایه قبلاً نداشته و از مجموعه همین خانه‌های خالی بوده‌اند که این افزایش عرضه، روی کاهش اجاره‌بها هم می‌تواند اثرگذار باشد.

شارژ پروژه‌های ترانزیتی  در پی بحران قره‌باغ

مقام مسوول وزارت راه با اعلام بررسی تحولات قره‌باغ بر وضعیت حمل‌ونقل و ترانزیت منطقه، از در اولویت قرار گرفتن تکمیل پروژه‌های ترانزیتی ملی با کارکرد بین‌المللی خبر داد. به گزارش تسنیم، امین ترفع با اشاره به نشست مشترک وزارت راه و شهرسازی با وزارت امورخارجه با موضوع بررسی تحولات قره‌باغ بر وضعیت حمل و نقل و ترانزیت منطقه جهت بهره‌گیری از فرصت‌های ایجادشده برای کشور و اهداف آن نشست، اظهار کرد: فرصت‌های ایجاد شده در کشور به ویژه در حوزه‌های حمل و نقلی و ترانزیتی و چگونگی استفاده از این فرصت‌ها در نشست مشترک مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.  وی افزود: ‌در این نشست، بر تکمیل و فعال کردن کریدور شمال-جنوب و کریدور خلیج فارس- دریای‌سیاه تاکید شد. این موارد از جمله مواردی هستند که در تحولات قره‌باغ می‌توان از آنها استفاده کرد. وی تصریح کرد: تصمیم این است که بتوانیم با اتخاذ سیاست‌های هوشمندانه وزارت راه و شهرسازی، شراکت‌های جدید چندجانبه را در منطقه تعریف و کریدورهایی که سابقه چندین ساله دارند تکمیل کرده و آنها را وارد چرخه تجارت کنیم. او یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی به ویژه در دو سال گذشته که موضوع دیپلماسی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را تهیه کرده و نقشه آن را در دست تدوین دارد، پروژه‌های اولویت‌داری که جنبه ملی داشته و در عین حال کارکرد بین‌المللی دارند و اتصال کشور را با کشورهای همسایه برقرار می‌کنند در اولویت قرار داده است.

پروانه فعالیت ۴  شرکت به دلیل گرانفروشی بلیت هواپیما تعلیق شد

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پروانه فعالیت چهار شرکت خدمات مسافرت هوایی به علت گرانفروشی بلیت هواپیما توسط این سازمان تعلیق شد. همچنین دو سایت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما، جهت پیگرد حقوقی به مراجع قضایی معرفی شدند. به گزارش مهر، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پیرو رصد درگاه‌های فروش بلیت هواپیما توسط این سازمان و دریافت گزارش مبنی بر فروش بالاتر از نرخ مصوب بلیت، پروانه فعالیت شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی مقتدرسیر ایرانیان کیش در شهر کیش، عتیق گشت اصفهان در شهر اصفهان، آرش پرواز آذر آبادگان در شهر ارومیه و سپند پرواز شرق در شهر تهران به مدت ۳ ماه تعلیق شد. همچنین به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام شد فروش بلیت مستقیم یا غیر مستقیم آن شرکت‌ها توسط دفاتر فوق غیرقانونی بوده و متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. درهمین حال، پیرو دریافت گزارش مبنی بر گران‌فروشی بلیت هواپیما و رصد این سازمان، سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت چارتر ۷۲۴ و safarme.com که بدون اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به فروش غیرقانونی و بالاتر از نرخ مصوب کرده بودند در راستای تکالیف قانونی این سازمان به دستگاه قضایی جهت پیگرد حقوقی معرفی شدند. لذا از هموطنان گرامی تقاضا می‌شود با توجه به فعالیت غیرمجاز سایت چارتر ۷۲۴ و safarme.com، از خرید بلیت از این دو سایت خودداری نمایند. همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران فروشی، خارج از نرخ نامه مصوب و مندرج در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی، مراتب را از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس cao.ir اعلام تا با متخلفین برخورد قانونی انجام شود. متذکر می‌گردد هر گونه سایت فروش بلیت هواپیما با پیشوند یا پسوند ۷۲۴ نیز غیرقانونی است.

هشدار نسبت به سقوط بهمن  در جاده‌های کوهستانی البرز

کارشناس سازمان هواشناسی از روند افزایش دما در سراسر کشور تا پایان هفته خبر داد و گفت: تداوم آلایندگی هوا در شهرهای بزرگ و پرجمعیت تا پایان هفته ادامه دارد. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، با اعلام اینکه در پنج روز پیش رو، جوی پایدار در کشور حاکم است، گفت: طی این مدت آسمان بیشتر مناطق کشور صاف و با افزایش نسبی دما همراه است که این شرایط در شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب تداوم افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا می‌شود. نقشینه افزود: در ارتفاعات البرز و جاده‌های منتهی به آن احتمال رخداد سقوط بهمن وجود دارد. همچنین در دو روز شنبه و یکشنبه، دریای عمان و تنگه هرمز، مواج و متلاطم خواهد شد.

 

ارسال نظر