ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۷۹۱

کمک باد به کاهش موقت ‌آلودگی هوای کلان‌شهرها 

معاون پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا با توجه به وزش باد، مقداری از غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی کاسته می‌شود، اما در صورت تداوم انتشار آلاینده‌ها از اواخر وقت دوشنبه تا پایان هفته هوا آلوده می‌شود. محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: با توجه به پایداری جو در اغلب مناطق کشور، کماکان هوای غبارآلود و آلاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه اصفهان، تهران، کرج، قم، اراک، قزوین، تبریز و مشهد خواهیم داشت‌.  وی افزود: البته از اواخر وقت یکشنبه و همچنین دوشنبه با توجه به وزش باد، مقداری از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود، اما در صورت تداوم انتشار آلاینده‌های جوی، مجدداً از اواخر وقت فردا تا پایان هفته پتانسیل آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها در مناطق یاد شده وجود دارد. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین با شمالی‌ شدن جریانات روی دریای خزر، ابتدا در استان گیلان و سپس در استان‌های گلستان و مازندران، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما را داریم و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف با احتمال کولاک پیش‌بینی می‌شود. 

ممنوعیت پرواز لندن  تمدید شد

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تمدید ممنوعیت پروازهای لندن تا پایان دی ماه خبر داد. به گزارش مهر، در حالی که قرار بود از سه شنبه ۲ دی ماه، پروازهای تهران لندن به دلیل شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی که ۷۰ درصد قدرت انتشار و عفونت زایی آن از کرونای یک ساله اخیر، قوی‌تر است، متوقف شود، اما همچنان پروازهای کانکشنی از تهران به کشورهای همسایه یا منطقه و سپس به لندن برقرار است. این در حالی است که بلیت پروازهای کانکشنی از تهران هم قابل خریداری است و نیازی به سفر به استانبول یا دوحه و سپس خرید بلیت لندن از این شهرها نیست. ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تمدید ممنوعیت پروازهای تهران لندن تا پایان دی ماه خبر داد.

وی در پاسخ به اینکه آیا فروش بلیت پروازهای کانکشنی از سوی آژانس‌های هواپیمایی داخلی ممنوع است؟ اظهار کرد: در حال حاضر ترکیه کلیه پروازهای خود را به مقصد لندن متوقف کرده است. با این وجود، در حال حاضر بلیت پروازهای کانکشنی لندن در حال فروش است. پروازهای کانکشنی به پروازهایی که به صورت یکسره و بدون توقف، نباشد، گفته می‌شود.


 

ارسال نظر