در شهر

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۷۳۸

دکل‌‌های غیرمجاز زیر ذره‌بین شهرداری تهران

 معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم ساماندهی دکل‌‌های غیرمجاز در پایتخت گفت: سلامت مردم در اولویت قرار دارد و این موضوع باید در اقدام عملی شهرداران مناطق قرار گیرد. به گزارش فارس، حامد مظاهریان در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر اظهار داشت: موضوع جابه‌جایی‌ها در سیستم‌های اداری اتفاق متداولی است و تغییرات مدیریتی لازمه پویایی سیستم‌های اداری است و دریچه‌های جدید رو به رشد را باز می‌کند. وی فعالیت شرکت ارتباط مشترک شهر را در مقایسه با سایر شرکت‌های مدیریت شهری تجربه‌ای متفاوت دانست و افزود: 51 درصد سهام این شرکت متعلق به شهرداری تهران است و بقیه آن به اپراتورها تعلق دارد. بنابراین این شرکت دارای پتانسیل قابل توجهی است که باید فعال شود.

به گفته مظاهریان، شهرداری به عنوان مهم‌ترین برند شهر تهران در کنار سه اپراتوری که از فعال‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور به شمار می‌روند می‌توانند با همکاری هم در این شرکت ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کنند. وی تصریح کرد: انتظاری که از این هم افزایی بین مهم‌ترین برند شهر تهران و مهم‌ترین اقتصادگردان در سطح شهر و کشور وجود دارد این است که باید یک بار دیگر فرایند و نحوه کارکرد این شرکت را بازتعریف کنیم. معاون شهردار تهران، ساماندهی دکل‌‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی شهر تهران، کاهش تاثیر المان‌‌های ناخواسته ناشی از احداث ایستگاه‌های ارتباطی و همچنین برنامه‌ریزی برای ایمن‌‌سازی هرچه بیشتر دکل‌‌ها برای جلوگیری از خسارات احتمالی در حوادث طبیعی را از جمله وظایف شرکت ارتباط مشترک شهر برشمرد و افزود: نوع فعالیت شرکت ارتباط مشترک شهر و درآمدزایی آن فرصت بی‌نظیری است که باید از آن استفاده بهینه کرد. 

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در ساز و کارهای شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: باید با بهره‌گیری از طرح‌ها و ایده‌های جدید برای اداره شرکت، ضمن توجه به گزینه‌های مختلف، تحولی را در این حوزه رقم بزنیم. معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران اظهار کرد: بخشی از شهر تحت تاثیر اقداماتی است که در شرکت ارتباط مشترک شهر باید انجام شود. دکل‌های غیرمجاز زیادی وجود دارد که طبق وظایف ما باید کنترل کنیم. به نظر می‌رسد باید ضمن طراحی فرایند جدید، باید برای رفع دکل‌های غیرمجاز، برای شهرداران مناطق انگیزه ایجاد شود. وی گفت: آنتن‌های غیرمجاز نباید رهاشوند. سلامت مردم در اولویت شهرداری قرار دارد و این موضوع باید در اولویت فکری و عملی شهرداران مناطق قرار گیرد.

صف فروش در بازار مسکن پایتخت

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه هم‌اکنون فروشندگان مسکن چند برابر خریداران هستند، گفت: نرخ‌های پیشنهادی در بعضی مناطق تهران بیش از ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع کاهش یافته و خریدار نیست. اما می‌بینیم که عده‌ای بساز و بفروش عنوان می‌کنند نرخ‌ها پایین نیامده؛ معلوم است که اینها نفع دارند.

 مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت مسکن در تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و آمار افت ۱.۱ درصدی را قبول ندارم؛ زیرا من از کف بازار درباره بازار مسکن صحبت می‌کنم. وی افزود: بعضی بساز و بفروش‌ها یا بخر و بفروش‌ها می‌گویند قیمت‌ها پایین نیامده یا دوباره بالا می‌رود که معلوم است نفع دارند. فروشنده‌ای که تا دو ماه قبل آپارتمانش را متری ۵۵ میلیون نرخ‌گذاری کرده بود، حالا ۴۵ میلیون تومان قیمت گذاشته و کسی نمی‌خرد. آن وقت بعضی سازندگان و فروشندگان می‌گویند قیمت پایین نیامده است. عده‌ای هم به عمد یا غیرعمد با ارایه بعضی آمارها به آنها کمک می‌کنند. این اشتباه است، بگذاریم کسانی که خانه ندارند مقداری نفس بکشند. رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تعداد فروشنده‌ها چند برابر خریداران است تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما بعضی افراد دوست دارند قیمت خودرو و خانه شان بالا برود اما در نظر نمی‌گیرند که تورم به سود هیچ‌کس نیست. خسروی نیاز کنونی بازار مسکن را آرامش بخشی دانست و گفت: همه مسوولان، فعالان بخش مسکن و مردم باید از ارایه اخباری که التهاب در بازار مسکن ایجاد می‌کند بپرهیزند. نفع خریداران باید در اولویت باشد. اگر متقاضیان واقعی توان خرید نداشته باشند هیچ سازنده‌ای سود نمی‌کند. خوشبختانه قیمت های کذایی محو شده و بازار به سمت ثبات و کاهش قیمت پیش می‌رود. وی با انتقاد از برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه مجددا قیمت مسکن در سایت های اینترنتی قابل مشاهده شود، گفت: از اردیبهشت‌ماه که دادستانی در اقدامی اصولی و به موقع جلوی درج قیمت مسکن و خودرو در سایت‌ها را گرفت نرخ‌های کاذب به تدریج حذف شد. اما اینکه قیمت مسکن از آن زمان تاکنون بالا رفته ناشی از تاثیرات بازارهای موازی شامل ارز، طلا و حامل‌های انرژی است. نمایندگان مجلس باید تحقیق کنند که علت افزایش قیمت چه بوده است. رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: اینکه فعالان کسب و کارهای مجازی عنوان می‌کنند عدم درج قیمت، شفافیت را از بازار می‌گیرد یا از اردیبهشت تاکنون قیمت‌ها بالا رفته، دلشان برای خریداران مسکن نسوخته بلکه فقط بازدید سایت‌های خودشان برایشان اهمیت دارد. اگر قیمت مجددا به سایت‌ها برگردد باید دوباره شاهد نرخ‌های کذایی و آگهی‌های بدون هویت باشیم.

 

ارسال نظر