ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۶۶۸

تداوم آلودگی هوا تا یکشنبه تردد غیرضروری نکنید

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم و تشدید پایداری هوا تا روز یکشنبه هفته آینده (۱۴ دی‌ماه) در پنج کلان‌شهر خبر داد و گفت: همه گروه‌های سنی از تردد غیرضروری در سطح شهر ممانعت کنند و نسبت به هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز هشدار داده می‌شود.نقشینه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تا روز یکشنبه برای تهران، کرج، اصفهان، اراک و تبریز افزایش آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود. تا اواخر هفته در اکثر مناطق کشور جو آرام و آسمانی صاف پیش‌بینی شده است.کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به پایداری، سکون نسبی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه تهران نسبت به تردد فعالیت فیزیکی در فضای باز هشدار داده می‌شود.

در همین حال، روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با صدور اطلاعیه‌ای از اوج‌گیری آلودگی هوا و قرار گرفتن کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای همه خبر داد و از عموم شهروندان درخواست کرد از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر اکیداً خودداری کنند.به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه، شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت منتهی به صبح دیروز ۱۶۵ اعلام و تأکید شده است: از ابتدای سال جاری، دیروز اولین روزی بود که به واسطه افزایش آلاینده ذرات معلق، شاخص کیفیت هوا به شرایط ناسالم برای همه رسیده است و این در شرایطی است که از ابتدای سال تنها دو روز ۲۶ تیر و اول مرداد شرایط ناسالم برای همه را شاهد بودیم که البته هر دو روز به دلیل افزایش آلاینده اُزُن بود. براساس این اطلاعیه، با توجه به انباشت آلاینده‌ها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق تهران در محدوده ناسالم قرار دارد و عدم وزش باد موثر، سبب تجمع آلاینده‌ها شده و کیفیت هوا در بیشتر نواحی در وضعیت نامطلوب خواهد ماند. این روابط عمومی در پایان اطلاعیه خود دوباره از عموم شهروندان ساکن در ۲۲ منطقه تهران خواست تا جای ممکن و به جز موارد ضروری از منازل خود خارج نشوند.

تلاش برای تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی در مجلس

رییس شورای عالی استان‌ها گفت: پیگیری برای تصویب و اجرای طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی مهم‌ترین اولویت شورای عالی استان‌ها به ویژه در دوره جدید است.علیرضا احمدی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه در حال تلاش برای تصویب شدن طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی در مجلس هستیم، گفت: در حال حاضر پیگیری به نتیجه رسیدن، تصویب و اجرای این طرح مهم‌ترین اولویت شورای عالی استان‌ها به ویژه در دوره جدید است.وی با اشاره به علت لزوم تصویب این طرح عنوان کرد: اگر این طرح تصویب شود، برای مردم اتفاق مهم و تأثیرگذاری است و تصویب آن به جای تمرکززایی، موجب تمرکز زدایی از دولت مرکزی می‌شود.رییس شورای عالی استان‌ها افزود: با تصویب طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی، مردم می‌توانند در شهر و منطقه خود به آنچه نیاز دارند، به آسانی دستیابی داشته باشند.احمدی تصریح کرد: این طرح بر خلاف قانون مالیات بر ارزش افزوده که به تازگی در مجلس تصویب شده، از دولت مرکزی تمرکز زدایی می‌کند و اختیارات شوراها و شهرداری را محدود نمی‌کند.وی تاکید کرد: شورای عالی استان‌ها به صورت جدی از نمایندگان مجلس یازدهم پیگیر تصویب این طرح است و امیدواریم با همکاری نمایندگان موفق به اجرای آن شویم.

ارایه اطلاعات یک  میلیون خانه‌ خالی به سازمان مالیات

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا چند روز آینده اطلاعات مالکان حقیقی و حقوقی یک میلیون خانه خالی به سازمان امور مالیاتی ارایه می‌شود. محمودزاده در گفت‌وگو با ایلنا درباره شناسایی خانه‌های خالی و ارایه اطلاعات این واحدهای به سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: از یک میلیون و 500 هزار نفری که ابتدا برای آنها پیامک ارسال و اطلاعات برگشتی این افراد دریافت شد مجموع شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که تا به امروز اطلاعات‌شان آماده ارایه به سازمان امور مالیاتی است، به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد. وی افزود: این مالکان خانه‌های خالی برای معرفی به سازمان امور مالیاتی در مرحله تدقیق آخر هستند و در چند روز آینده اطلاعات این افراد وارد کارتابل می‌شود.

موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری جدی نیست

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه چمران درباره استعفای حجت نظری با من هم نظر است، گفت: موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری فقط بیان شده ولی جدی نیست.محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، در مورد موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری کنونی تهران که روز گذشته توسط کمال علیپور نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح شده است، گفت: در حال حاضر این قضیه فقط مطرح شده و متنی در این زمینه موجود نیست.وی با بیان اینکه موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری فقط بیان شده ولی جدی نیست، اظهار کرد: درباره استعفای حجت نظری عضو شورای شهر تهران مطمئن باشید قضیه حل می‌شود. سوءتفاهمی به وجود آمده که برطرف خواهد شد. چمران رییس سابق شورای شهر تهران نیز در این زمینه با من هم‌نظر است و ایشان هم گفته که قضیه سوءتفاهم بوده که برطرف می‌شود. 

 

ارسال نظر