ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۲۷۱

مرز رسمی ریمدان با حضور وزیر راه افتتاح شد

مرز رسمی «ریمدان» شهرستان دشتیاری واقع در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات پاکستانی افتتاح شد. به گزارش مهر، مرز رسمی «ریمدان» شهرستان دشتیاری واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان ظهر امروز با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مقامات پاکستانی افتتاح شد. گفتنی است، مرز «ریمدان» در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود اما در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابه‌جایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.

ورود سامانه بارشی تازه از سوم دی به کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی تازه از روز چهارشنبه سوم دی‌ماه از سمت غرب و شمال‌غرب از اواخر وقت وارد کشور می‌شود و ابتدا این مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد.صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: روز 30 آذر بارش‌ها در برخی مناطق استان گیلان به صورت باران ادامه دارد، همچنین در برخی مناطق استان‌های کرمان و هرمزگان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه ممکن است در مناطق مستعد، ریزش تگرگ هم داشته باشیم. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در ارتفاعات کرمان همچنین در استان‌های یزد و خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش پراکنده خواهیم داشت. ضیاییان با بیان اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری آسمان صاف و آفتابی خواهد بود، گفت: از چهارشنبه سوم آذر از سمت غرب و شمال‌غرب سامانه بارشی از اواخر وقت وارد کشور خواهد شد و در ابتدا این مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد.  وی اضافه کرد: تا سه‌شنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود، همچنین مرکز و غرب دریای خزر نیز روز آینده مواج است.  وی افزود: تا پیش از ظهر سه‌شنبه 2 دی‌ماه افزایش ارتفاع موج بین یک‌ونیم تا 2 متر در خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود. در این راستا احتمال غرق شدن شناوران و قایق‌های کوچک، پاره شدن تورهای صیادی و اختلاف در فعالیت‌های دریایی وجود دارد که توصیه می‌شود در تردد با شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین و همچنین فعالیت‌های شیلاتی محدودیت اعمال شود و ممنوعیت‌های تفریحات آبی و شنا را داشته باشیم. ضیاییان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه نیمه ابری، گاهی با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و 2 درجه خواهد بود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آسمان تهران صاف پیش‌بینی می‌شود. او گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 99) تا 25 آذر سال جاری 61.3 میلیمتر ثبت شد. میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 60.6 میلیمتر بود که بارش سال جاری 1.1درصد کمتر از سال گذشته است.

اعلام میزان ارز همراه رانندگان ترانزیت

انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی اعلام کرد: رقم ارز همراه رانندگان کامیون برای سفر به کشورهای همسایه ۲ هزار یورو و برای سفر به سایر کشورها ۵ هزار یورو است.به گزارش مهر، انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران رقم ارز همراه رانندگان کامیون برای سفر به کشورهای مختلف را اعلام کرد.بر اساس هماهنگی‌های به وجود آمده میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گمرک ایران و معاونت ارزی بانک مرکزی، رانندگان کامیون برای سفر به کشورهای همسایه شامل ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان تا سقف ۲ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها و برای سایر کشورها تا ۵ هزار یورو یا معادل آن از سایر انواع ارزها تعیین شده است.

وعده از سرگیری پروازهای لوفتهانزا به ایران محقق نشد

در حالی که قرار بود پروازهای لوفتهانزا به ایران از نیمه ماه جاری از سرگرفته شود به نظر می‌رسد وعده سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه فعلا عملیاتی نمی‌شود.به گزارش تسنیم، اوایل ماه جاری معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفته بود: لوفتهانزا تا نیمه دسامبر پروازهای خود به ایران را از سر می‌گیرد.ابوالقاسم جلالی با یادآوری اینکه در زمان حاضر تمام پروازهای اروپایی به غیر از کشور سوئد به دلیل مباحث مربوط به بیمه برقرار است، افزود: با توجه به مشکل بیمه، شرکت‌های هندلینگ حاضر به ارایه خدمات به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در این کشور ستند. در حال پیگیری این موضوع هستیم که به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.وی درباره پرواز ایرلاین‌های اروپایی به ایران یادآور شد: در آینده نزدیک ایرلاین‌های اروپایی پرواز به کشورمان را از سر می‌گیرند.شرکت هواپیمایی لوفتهانزا از اواسط دسامبر پروازهایش به ایران را مجددا آغاز خواهد کرد.جلالی تاکید کرد: با این کار، تمام ایرلاین‌های اروپایی پروازهای خود به کشورمان را از سر خواهند گرفت.بر اساس این گزارش، این در حالی است که 4 روز از زمان اعلام شده معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری می‌گذرد اما هنوز خبری از ورود پروازهای لوفتهانزا به کشور نیست.

 

ارسال نظر