در شهر

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۲۱۹

هاشمی: در کرونا از ضعف مترو و اتوبوس ضربه خوردیم

رییس شورای شهر تهران گفت: قبل از کرونا باید حمل و نقل تهران را توسعه می‌دادیم ولی به دلیل اینکه این موضوع محقق نشد، در بزنگاه ضربه خوردیم.

به گزارش مهر، محسن هاشمی، در حاشیه مراسم افتتاح دو ایستگاه برج میلاد و امیرکبیر در خط ۶ و ۷ مترو تهران اظهار کرد: موضوع پاندمی کرونا نشان داد مساله حمل و نقل عمومی اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد و ما در شرایط کرونا ضربه زیادی از لحاظ این موضوع خوردیم، چرا که بخش عمده آلودگی به کرونا و ابتلاء به این بیماری به ویژه میان قشر ضعیف از طریق حمل و نقل عمومی ایجاد شد. وی افزود: قبل از کرونا باید حمل و نقل تهران را توسعه می‌دادیم ولی به دلیل اینکه این موضوع محقق نشد، در بزنگاه ضربه خوردیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: تقریباً اکثر مصوبات دولت در زمینه حمل و نقل عمومی اجرایی نشده و افتتاح دو ایستگاه میلاد و امیر کبیر هم مربوط به مصوبات گذشته است.

هاشمی تصریح کرد: باید موضوع حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرها مانند تأمین کالاهای اساسی مورد توجه قرار گیرد، همانطور که تأمین گندم، نان و مرغ و برنج برای مردم ضرورت دارد، حمل و نقل عمومی هم در همان اندازه حائز اهمیت است.

وی گفت: روزانه ۵ تا ۷ میلیون نفر در تهران از طریق تاکسی، مترو و اتوبوس تردد می‌کنند که اکثراً قشر ضعیف هستند و اگر به موضوع حمل و نقل عمومی توجه نشود، آسیب‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. وی تصریح کرد: سیستم بروکراتیک دولت به درستی عمل نمی‌کند. مصوبات خوبی در زمینه حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی داریم، ولی متأسفانه اجرا نشده، مثلاً از مصوبه تأمین ۱۹ هزار اتوبوس برای کلان‌شهرها حتی یک مورد هم محقق نشد. وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مصوبه اخیر تأمین ۵ هزار اتوبوس به سرانجام برسد و مشابه موارد قبلی نشود.

2 علت عمده آلودگی هوای تهران به روایت شهردار

شهردار تهران با اشاره به اینکه آلودگی هوا وضعیت بیماران مبتلا به کرونا و شیوع این بیماری را حادتر می‌کند، گفت: سوخت مازوت و تولید ذرات معلق از وسایل نقلیه دو علت عمده آلودگی هوای تهران است. 

به گزارش فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح رسمی دو ایستگاه برج میلاد و امیرکبیر اظهار داشت: توسعه حمل و نقل عمومی در همه کلان‌شهرها با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش ترافیک انجام می‌گیرد. وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که آلودگی هوا در شیوع حاد کرونا تأثیر دارد و وضعیت بیماران را وخیم‌تر می‌کند.  شهردار تهران گفت: باید برای مقابله با آلودگی هوا توجه جدی‌تری شود. تولید ذرات معلق ارتباط مستقیم با وسایل نقلیه و سوخت مازوت مصرفی توسط صنایع و نیروگاه‌ها دارد که باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود. 

حناچی خاطرنشان کرد: توسعه بوستان‌ها در تهران نیز مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس 17 پارک عمومی در این دوره از شهرداری افتتاح و تا پایان مدیریت در تلاشیم 17 پارک دیگر هم افتتاح کنیم. 

وی گفت: فضاهای تاریخی مانند میدان امام خمینی (ره) و لاله‌زار نیز اقدامات جهت بهره‌برداری و برنامه‌های جدید در آن انجام خواهد گرفت. 

در ادامه انوشیروان محسنی بندپی استاندار نیز در جمع خبرنگاران گفت: حمل و نقل ریلی ورامین، پیشوا و قرچک تا سه ماه آینده چهار بانده خواهد شد و برای غرب تهران و در واقع در شهریار، قدس، ملارد و پرند و همچنین رباط‌کریم تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران در دستورکار است. وی خاطرنشان کرد: ساخت متروی پرند از طریق تهاتر و تأمین بودجه 1400 صورت می‌گیرد و شهرداری پرند نیز زمینی را برای راه‌اندازی ایستگاه دراختیار شهرداری قرار می‌دهد که ان‌شاءالله اقدامات لازم هر چه سریع‌تر انجام می‌گیرد.

تداوم فعالیت سامانه بارشی  در اکثر مناطق کشور تا دوشنبه

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور تا دوشنبه تداوم خواهد داشت. به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی افزود: فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، مرکز، دامنه‌های زاکرس مرکزی و جنوبی، شمال شرق و شرق، دامنه جنوبی البرز و در استان‌های قزوین، البرز، سمنان و تهران تداوم یافته و بارش‌ها به صورت باران و در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود. وی ادامه داد: برای برخی مناطق جنوبی پیش بینی بارش همراه با رعد و برق شده، ضمن آنکه در مناطق مستعد شاهد بارش تگرگ خواهیم بود. گودرزی گفت: در شمال غرب، غرب، شمال و شمال شرق، جنوب البرز کاهش دما خواهیم داشت که موجب سردتر شدن هوا خواهد شد. کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه بارش‌ها به جز در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب ادامه خواهد داشت. وی افزود: روز یکشنبه در استان‌های هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی بارش پراکنده خواهیم داشت و از روز دوشنبه و سه‌شنبه جوی پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم خواهد شد.

 

ارسال نظر