در شهر

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۰۷۴

سرقت قطعات پل‌های مکانیزه پایتخت

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سرقت قطعات پل‌های مکانیزه تهران گفت: برای همه پل‌ها نگهبانانی تعیین کردیم تا علاوه بر تأمین امنیت، از لحاظ پاکیزگی و ایمنی هم به وضعیت آنها رسیدگی کنند. به گزارش فارس، وحید سرلک، معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سارقان در ساعت‌هایی که رفت و آمدی در برخی پل‌ها وجود ندارد، بعضی قطعات آسانسور یا پله برقی را سرقت می‌کردند و به همین دلیل، برای همه پل‌ها نگهبانانی تعیین کردیم تا علاوه بر تامین امنیت، از لحاظ پاکیزگی و ایمنی هم به وضعیت آنها رسیدگی کنند.

فشارهای  محرمانه برای لغو محدودیت ارتفاعی جماران

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در توییتی از تداوم فشارها برای لغو محدودیت ارتفاعی جماران به‌صورت محرمانه و مبتنی بر منافع بخشی و شخصی خبر داد.  سالاری در توییتر خود نوشت: در کنار مجموعه اتفاقات کشور، ‎فشارها همچنان برای لغو محدودیت ارتفاعی محله جماران آن هم مبتنی بر نگاه‌های معطوف به منافع بخشی و شاید هم شخصی و البته در چارچوبی ‎محرمانه، تداوم دارد. وی افزود: خواستم مردم بدانند که کمیسیون شهرسازی و کلیت شورای پنجم همه تصمیم‌گیری‌ها را رصد می‌کند. جزییات را بعدا اعلام می‌کنم.

ماجرای مشاهده تمساح  در دریاچه چیتگر 

به‌دنبال انتشار اخباری درباره وجود شواهدی مبنی بر حضور تمساح در دریاچه چیتگر، علی اکبر عفت‌منش، معاون اجرایی پروژه دریاچه چیتگر گفت: حدس می‌زنیم گونه‌ای که مشاهده و از آن عکس‌برداری شده است الیگِیتور فیش (alligator gar) یا ماهی سرسوسماری باشد. تاکنون نیز شواهدی مبنی بر وجود ردی از تمساح در این دریاچه مشاهده نشده است. به گزارش ایسنا، او ادامه داد: ما با پژوهشکده آبزی‌پروری که زیرمجموعه شیلات است قرارداد بسته‌ایم تا گونه‌های آبزی دریاچه را شناسایی و گزارش کند. در این گزارشات وجود الیگیتور فیش در دریاچه چیتگر تایید شده است اما تاکنون گزارشی از وجود تمساح در دریاچه نداشتیم. به گفته عفت‌منش الیگیتور فیش یا سرسوسماری نوعی ماهی است که پوزه‌هایی مانند تمساح دارد. سرسوسماری نیز شکارچی اما کاملا آبزی است و در آب شکار می‌کند. وی با بیان اینکه از زمان انتشار عکس و ایجاد شک و شبهه‌هایی در زمینه وجود تمساح در دریاچه چیتگر ما به نیروهای آتش‌نشانی و محیط‌زیست اطلاع دادیم، گفت: تاکنون نشانی از تمساح در دریاچه مشاهده نشده است. او همچنین توضیح داد: پیاده‌راه دریاچه طی سال‌های اخیر آسیب‌هایی دیده است که نیاز به تعویض داشت. از این‌رو به‌دلیل انجام فعالیت‌های عمرانی محدودیت‌های برای رفت و آمد به دریاچه ایجاد شده است. در همین حال، شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در واکنش به حضور احتمالی یک گونه مشکوک به تمساح در دریاچه چیتگر گفت: تمساح یک جانور دوزیست است و در دمای کمتر از ۴ درجه سانتی‌گراد از بین می‌رود، در نتیجه دوزیست‌شناسان اعلام کردند که با توجه به برودت هوا تمساح بودن این جانور منتفی است. انصاری در گفت‌وگو با ایلنا گفت: از اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران درخواست کردیم و چند نوبت از محوطه و دریاچه چیتگر بازدید کردند و با توجه به اطلاعات علمی اینکه این‌گونه تمساح باشد، بعید است.  او ادامه داد: تمساح یک جانور دوزیست است و حتما باید ساعاتی از آب بیرون بیاید و با توجه به اینکه از دو سه هفته قبل این شبهه ایجاد شده است، در نتیجه طی این مدت باید در خارج از آب هم رویت می‌شد.  انصاری گفت: از طرفی تمساح در دمای زیر ۴ درجه سانتی‌گراد از بین می‌رود و در چیتگر برودت هوا از این دما به ویژه در شب کمتر است.  مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه به نظر می‌رسد گونه موجود در دریاچه اردک ماهی باشد، گفت: صورت این‌ گونه‌ها از دور شبیه به تمساح است و احتمالا آن را با تمساح اشتباه گرفتند.  انصاری با تاکید بر اینکه باید محیط آبی دریاچه به‌طور کامل پایش و بررسی شود، افزود: اما دوزیست‌شناسان اعلام کردند که با توجه به برودت هوا تمساح بودن این جانور منتفی است با این حال بررسی‌های بیشتر از جانب کارشناسان در حال انجام است.

واکنش تاکسیرانی به توهین مجری یک برنامه تلویزیونی

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پی توهین مجری برنامه دستپخت مورخ 22 آذر 1399 به قشر خدوم تاکسیران اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه آمده است: به عنوان نماینده خانواده بزرگ تاکسیرانی شهر تهران برآن شدیم تا در مواجهه با سوال پرحاشیه مجری برنامه دستپخت با مضمون «بابات راننده تاکسی است پیش دوستات ناراحت نمی‌شی؟» با انتشار این متن از منزلت و جایگاه شریف تاکسیرانان خدوم پایتخت و خانواده محترم آنها دفاع کنیم، چرا که شایسته نیست این قشر خدوم و زحمتکش از سوی رسانه ملی که باید مروج فرهنگ اسلامی ایرانی باشد مورد توهین قرار بگیرند. 

خودروی تاکسی و شغل شریف تاکسیرانی ضمن فعالیت در شرایط سخت کاری، همواره تداعی اعتماد و اطمینان خاطر در شهروندان بوده و این مهم ارزشمند و قابل ستایش است.

 

ارسال نظر