در شهر

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۷۹۰

28 خرداد 1400 انتخابات شوراها برگزار می‌شود

ستاد انتخابات کشور، برنامه زمانی فرآیندهای اجرایی از جمله ثبت‌نام داوطلبین انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام شد. بر این اساس، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در روز جمعه تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه تاریخ ۲۰اسفندماه۱۳۹۹ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه می‌یابد. ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه می‌یابد. 

بر اساس این اطلاعیه، مدیران ارشد کلیه مناصب دولتی و شرکت‌های دولتی از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت خود محرومند، ‌مگر اینکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کنند. شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و موسسات و شرکت‌های وابسته و دهیاران از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ‌وجه در آن پست شاغل نباشند.

شاخص‌ ارزیابی  عملکرد شهرداران و شوراها

عبدالرضا چراغعلی، ‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بر رعایت اجرای قانون در راستای مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولین و سالمندان در مدیریت شهری تاکید کرد. به‌گزارش ایسنا، چراغعلی در جلسه مشترک با شهرداران و اعضای شوراهای شهر شهرستان شمیرانات گفت: شهرداری‌ها باید در هنگام صدور پروانه ساختمان و پایان کار مناسب‌سازی اماکن عمومی را برای دسترسی معلولین و سالمندان مد نظر داشته باشند. 

وی افزود: کلیه دستگاه‌های دولتی مکلف‌اند نسبت به مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری خود برای معلولین و سالمندان اقدام کنند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تاکید کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد شهرداران و شوراها در پایان سال مناسب‌سازی محیط‌های شهری و اماکن عمومی خواهد بود.

تمدید محدودیت‌های تردد درون و برون‌شهری در   تهران

استاندار تهران با اشاره به تاثیر مثبت محدودیت‌های دو هفته گذشته در مدیریت بیماری کرونا از تمدید محدودیت‌های تردد درون و برون شهری در استان تهران خبر داد. 

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه چهل و هفتمین جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا با اشاره به تاثیر محدودیت‌های دو هفته گذشته بر آمار بیماری کرونا گفت: خوشبختانه برای اولین‌بار دیروز تعداد بیماران ترخیص شده از بیمارستان‌ها از تعداد بیماران بستری شده پیشی گرفته است. 

وی ادامه داد: البته هنوز میزان مرگ و میر در تهران نسبت به سایر شاخص‌ها کاهش چشم‌گیری نداشته و انتظار می‌رود تغییر در آمار مرگ و میر طی دو هفته آینده قابل مشاهده باشد. استاندار تهران تاکید کرد: با توجه به وضعیت نارنجی در اکثر نقاط استان تهران محدودیت‌های مربوط به شهرهای نارنجی اعمال می‌شود؛ ضمن اینکه محدودیت‌های تردد درون شهری یعنی محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح و محدودیت‌های برون شهری مانند قبل ادامه خواهد داشت.

وضعیت مترو  در روز نارنجی پایتخت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه آمار مسافران در روز جاری(دیروز) نسبت به هفته قبل قدری بیشتر بوده است، گفت: حداکثر آمار مسافران طی هفته گذشته ۵۹۰ هزار نفر بود.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در گفت‌وگو با فارس درباره وضعیت امروز مترو در شرایط نارنجی تهران اظهار داشت: آمار مسافران در روز جاری نسبت به هفته گذشته اندکی بیشتر شده و می‌توان گفت که مترو مقداری شلوغ بود. وی افزود: البته آمار دقیق مسافران مترو تا فردا مشخص می‌شود ولی نکته حائز اهمیت این بوده که هیچ گونه تغییر در حرکت قطارهای مترو به وقوع نپیوسته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران ادامه داد: سرفاصله حرکت قطارها در شرایط قرمز و نارنجی هیچ تفاوتی ندارد و سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳ مترو ۲ دقیقه و در خط یک و 4 حدود سه و نیم دقیقه است.

نوبخت خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته کمترین آمار مسافران مترو ۵۴۰ هزار نفر و حداکثر آمار مسافران ۵۹۰ هزار نفر بوده است و حداکثر شلوغی و تعداد مسافران در ایستگاه‌های تقاطعی مانند ایستگاه صادقیه گزارش شد.

 

ارسال نظر