ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۴۳۷

فرودگاه مهرآباد: مسافران قبل از عزیمت، کسب اطلاع کنند

فرودگاه مهرآباد از مسافران هوایی خواست تا قبل از عزیمت به فرودگاه، از قطعی بودن انجام پرواز به دلیل شرایط آب و هوایی شهرهای مقصد، از اطلاعات پرواز فرودگاه، کسب اطلاع کنند. به گزارش ایلنا، اداره کل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی حاکم بر بعضی از مناطق کشور و احتمال تغییر ساعت یا تأخیر در برخی پروازها به دلیل شرایط نامناسب جوی، از مسافران هوایی درخواست می‌شود تا پیش از عزیمت به فرودگاه حتماً با اطلاعات پرواز به شماره ۱۹۹ یا ۰۲۱۶۱۰۲۱ یا ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۱۹ در تهران تماس بگیرند و از وضعیت پروازها اطلاع حاصل فرمایند.

برف و باران از امروز  در اغلب شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران از 6 آذر در اغلب شهرها، گفت: آسمان تهران روز پنجشنبه ابری خواهد بود و بارش باران در پایتخت داریم و پنجشنبه شب آسمان تهران بارانی با احتمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز پنجشنبه همچنین در غرب و جنوب غرب و در استان‌های جنوبی رعد و برق و در مناطق مستعد علاوه بر این شرایط بارش تگرگ داریم. وی افزود: روز پنجشنبه بارش در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی عمدتا به ‌صورت برف است و شدت بارش‌ها در شمال غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، همچنین استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی است. ضیاییان افزود: روز جمعه هفتم آذر فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب تا اندازه‌ای کاهش می‌یابد اما همچنان در اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب کرمان بارش خواهیم داشت. مدیرکل پیش ‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه شدت بارش‌ها در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است. ضیاییان افزود: روز شنبه هشتم آذر بارش در مناطق غرب و جنوب غرب کشور، مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال فارس، همچنین شمال خلیج فارس و استان‌های بوشهر یزد پیش‌بینی می‌شود. وی اضافه کرد: روز یکشنبه علاوه بر این مناطق در استان‌های ساحلی خزر و شمال غرب نیز بارش باران خواهیم داشت؛ شدت بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان‌های لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

رکود مسکن تا بهمن  ادامه می‌یابد

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه رکود بازار ملک احتمالا تا بهمن ادامه خواهد داشت، گفت: در چنین شرایطی معمولا سرمایه‌ها به بازار مسکن اطراف کلان‌شهرها سوق پیدا می‌کند. عباس زینعلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ورود بازار مسکن به دوره رکود با توجه به شرایط جهانی و نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران دور از انتظار نبود. پیش بینی می‌شد مقداری از تورم غیرطبیعی و حبابی بازارهای غیرمولد ارز، سکه و مسکن تعدیل شود و معاملات در این بخش‌ها افت کند.وی افزود: با این حال علت روند کاهنده بازارها اقتصادی نیست و در واقع سیاست زدگی اقتصاد و تاثیر تحولات سیاسی دنیا در امور اقتصادی جهان است. روند کاهشی معاملات مسکن به احتمال زیاد تا آبان ماه ادامه می‌یابد. البته کاهش قیمت نه به آن معنا بلکه رکود معاملات را تا بهمن ماه خواهیم داشت. در این مقطع کوتاه عرضه به معنای ارایه واحدهای آماده به بازار احتمالا بیش از تقاضا است. این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه رونق چند ماه اخیر بازار مسکن تقاضای موثر نبود، تصریح کرد: تحرکات ماه‌های گذشته ناشی از تقاضای سوداگرانه بود. درواقع خرید و فروش کالاهایی که قابل واردات نیستند افزایش پیدا کرد. سفته بازی مسکن به عنوان یک کالای غیر قابل تجارت همیشه در این موارد رشد می‌کند. زینعلی گفت: بعد از بهمن با توجه به شرایط سیاسی احتمال تحرک بازار مسکن وجود دارد. البته فروشندگان از سود مورد انتظار به راحتی نمی‌گذرند بلکه ممکن است چند ماه نسبت به تغییر قیمت اقدام نکنند. با این وجود مقداری از حباب فعلی می‌شکند.

پروازهای تهران- نجف  از سرگرفته شد

پروازهای هواپیمایی قشم در مسیرهای تهران- نجف- تهران و مشهد- نجف- مشهد در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، دوباره برقرار شد. به گزارش ایرنا شرکت هواپیمایی قشم در اطلاعیه جدید اعلام کرد: پروازهای هواپیمایی قشم ‌در مسیرهای تهران- نجف- تهران و مشهد- نجف- مشهد در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در پرواز، مجددا برقرار شد. بر این اساس شرایط پذیرش مسافرین در مسیر‌های منتهی به کشور عراق، همراه داشتن تست منفی pcr برای مسافرین بالای ۱۲ سال و کودک بدون همراه _ (کلیه آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت (دولتی و خصوصی) ترجمه شده به زبان انگلیسی و ممهور به مهر آزمایشگاه) با مدت زمان اعتبار نتیجه تست ۷۲ ساعت است. همچنین نتیجه آزمایش مورد اشاره، علاوه بر ارایه در فرودگاه‌های مبدا می‌بایست در فرودگاه‌های مقصد، به انضمام فرم‌های خود اظهاری (غربالگری) که توسط مسافرین در طول پرواز تکمیل شده‌اند، به مراجع ذی صلاح ارایه شود.

 

ارسال نظر