ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۳۴۵

مهلت واریز وجه مسکن ملی دوباره تمدید شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مهلت واریز وجه آورده اولیه 40 میلیون تومانی دوباره تا پایان آذر ماه تمدید شد. خلیل محبت‌خواه در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین میزان واریزی وجه آورده اولیه مسکن ملی از سوی متقاضیان تهرانی با توجه به پایان مهلت اعلام شده اظهار داشت: مهلت در نظر گرفته شده برای واریز وجه پایان آذرماه بود که در شورای عالی مسکن این فرصت تا دهم آذر ماه تمدید شد اما روز گذشته این مدت زمان را تا پایان آذر ماه تعیین کردند. وی ادامه داد: بنابراین متقاضیان مسکن ملی تا پایان آذر ماه برای واریز وجه آورده اولیه 40 میلیون تومانی تا پایان آذر ماه فرصت دارند. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به آخرین میزان واریزی‌ها گفت: برای پروژه مسکن ملی استان تهران بیش از 63 هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 7 هزار و 554 نفر واجد شرایط بودند و که از جمعیت واجدین شرایط تا به امروز 4 هزار 869 نفر آورده اولیه را واریز کرده‌ است. محبت‌خواه همچنین درباره میزان دریافت وام کمک ودیعه در استان تهران اظهار داشت: در استان تهران 191 هزار و 26 نفر برای دریافت وام کمک ودیعه ثبت نام کرده بودند که 94 هزار و 109 نفر آنها واجد شرایط بودند و از این تعداد تا به امروز 13 هزار و 659 نفر وام دریافت کردند و 4 هزار و 230 نفر هم در مرحله تشکیل پرونده هستند. وی درباره احتمال بازگشایی مجدد سایت ثبت نام مسکن ملی استان تهران گفت: احتمالا پایان آذرماه با تایید انصراف عده‌ای، سایت برای ثبت نام مجدد باز می‌شود.

سامانه سهند امنیت شغلی رانندگان را به خطر نمی‌اندازد

شهرداری تهران اعلام کرد: راه‌اندازی سامانه سهند تاثیری بر حق الزحمه و تعدیل رانندگان شهرداری نخواهد داشت. به گزارش مهر، روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در پاسخ به سوالات و دغدغه‌های مطروح در خصوص تجهیز خودروها به سامانه هوشمند مدیریت ناوگان، (سهند) اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: پیاده‌سازی این سامانه پس از اجرای آزمایشی و برگزاری جلسات هماهنگی متعدد بین سازمان‌های بازنشستگی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، اداره کل پشتیانی و شرکت خودرو سرویس در راستای افزایش بهره‌وری و مدیریت بهینه تردد کارکنان، توزیع عادلانه سرویس خدمات خودرویی و ارتقاء سطح فعالیت رانندگان با مشارکت و همراهی کامل نهادهای ذی‌ربط اجرا خواهد شد که در این فرآیند توجه به معیشت، امنیت شغلی و دغدغه‌های همکاران راننده از محورهای اصلی طرح است. این اطلاعیه با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده از سوی همکاران راننده طرف قرارداد شرکت خودرو سرویس و مامور به شهرداری تهران درباره امنیت شغلی‌شان، می‌افزاید: سامانه سهند ابزاری است برای گذر از مدیریت ناوگان از مدل سنتی به سیستمی هوشمند، این رویکرد نه تنها به منزله به خطر افتادن امنیت شغلی همکاران راننده نخواهد بود بلکه در نهایت سهولت فعالیت، توزیع عادلانه سرویس‌ها و ارتقاء سطح فعالیت رانندگان و تکریم ایشان را به دنبال خواهد داشت. در رویکرد جدید، کارکرد و بیمه همکاران، همچون سنوات گذشته لحاظ می‌شود و شایعات و گمانه‌زنی‌های مطرح شده در این خصوص، صحت ندارد. در بیانیه روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص اهداف راه‌اندازی سامانه سهند تصریح شده است: هوشمندسازی مدیریت ناوگان خودروهای شهرداری تهران طرحی جامع برای بهره‌گیری از سیستم‌های نوین و هوشمند است که نهایتاً به ارتقاء سطح خدمات خودرویی، گزارش‌گیری‌های دقیق از نوع و تعداد ماموریت‌ها و تردد کارکنان شهرداری، جلوگیری از سفرهای غیرضرور و قاعده‌مندسازی آن، جلوگیری از تراکم سفر در ساعات پر ترافیک کار، توزیع عادلانه سفرها و همچنین ارتقاء کیفیت فعالیت و عملکرد همکاران پرتلاش راننده در شهرداری تهران می‌انجامد.

آموزش مردم با هدف نقش‌آفرینی در امدادرسانی

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با اشاره به اینکه در دنیا بخش اعظم مدیریت بحران در دست مردم است، گفت: مردم باید به نحوی آموزش ببینند که در امدادرسانی نقش محوری داشته باشند. به گزارش مهر، نشست خبری جشنواره شهر آماده صبح دیروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در ابتدای این نشست گفت: مدیریت شهری در دوره جدید به دنبال تغییر ریل است تا بتواند به خواسته‌های مردم توجه بیشتری داشته باشد و در قالب ارتباط چند سویه میان سیاست‌گذاران،  سرمایه داران و تصمیم‌گیران، تصمیماتی مورد حمایت شهروندان را بگیرد، چراکه در بحران کرونا بزرگ‌ترین غائب تصمیم‌گیری مردم هستند. وی با اشاره به اینکه تصمیمات در برخی کشورها منجر به کنترل شیوع و مرگ و میر شده اما در کشور ما شاید به دلیل غایب بودن جامعه مدنی هنوز در مهار کرونا موفق نبودیم، گفت: در شهرداری تهران سعی کردیم این فاصله برداشته شود اما همه تصمیم‌ها در این زمینه تنها به عهده شهرداری نیست اما سعی شده در قالب این جشنواره نظرات و ایده‌ها را بگیریم تا پنجره‌های جدیدی در مقابل سیاست‌گذاران و شهروندان باز شود. محمدی گفت: ما سعی کردیم با آینده‌نگری درباره شهر آماده و با توجه به سیستم‌های مبارزه با زلزله و کنترل سیلاب برای آینده تلاش کنیم تاامیدی به آینده در آن نهفته باشد.

 

ارسال نظر