در شهر

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۱۸۹

مسافران در اتوبوس صحبت نکنند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اهمیت و ضرورت رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در شرایطی که شاهد اوج‌گیری کرونا هستیم، به مسافران توصیه کرد که در اتوبوس علاوه بر استفاده ماسک، از صحبت کردن با دیگران یا با تلفن همراه خودداری کنند. به گزارش ایسنا محمود ترفع، صحبت کردن را یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا از سوی فرد ناقل به دیگران برشمرد و افزود: به همین دلیل، به همه مسافران اتوبوس تأکید می‌کنیم که ضمن استفاده از ماسک در ایستگاه و داخل اتوبوس، از گفت‌وگو با سایر مسافران به‌شدت پرهیز کرده و با تلفن همراه خود صحبت نکنند. بنا براعلام روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام اینکه نحوه تأمین نیازهای حمل و نقلی هر کلان‌شهر در دوران کرونا به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله می‌توان شرایط مسیرهای تردد، استقرار مراکز اداری، تجاری، فرهنگی، درمانی و بهداشتی و مکان‌یابی سایر مشاغل را نام برد، خاطرنشان کرد: انجام این مهم در محدوده سرویس‌رسانی تهران بزرگ با توجه به شرایط موجود، برنامه‌ریزی شده تا جابه‌جایی شهروندان در خطوط تندرو و فیدر با اختلال مواجه نشده و تا جای ممکن، با سرعت و سهولت انجام شود.

نامه شورای شهر به بنیاد مستضعفان بدون پاسخ ماند

عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران با اشاره به لزوم حمایت دولت از اقشار ضعیف مانند کارگران روزمزد و دستفروشان در شرایط کرونایی گفت: نامه و درخواست ما از بنیاد مستضعفان در این زمینه بدون پاسخ مانده است. زهرا نژادبهرام عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره تعطیلی دوهفته‌ای پایتخت به دلیل شرایط کرونا و مشکلات مالی برخی از خانواده‌ها مانند دستفروشان و کارگران اظهار کرد: دولت باید کمک‌های لازم معیشتی و مالی را به این افراد داشته باشد و مدیریت شهری هم تلاش کرده اقدامی در راستای فعالیت‌های خود انجام دهد. وی افزود: تعطیلی دو هفته‌ای در تهران شامل تعطیلی فعالیت دستفروشان هم خواهد بود و شورای شهر در همه زمینه‌ها کاملاً تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است.   او گفت: از ابتدای شیوع کرونا، تلاش کرده‌ایم که اقداماتی را جهت حمایت از دستفروشان به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی داشته باشیم و از بروز نگرانی آنها تا حدودی بکاهیم. البته مدیریت شهر از ایجاد کلونی دستفروشان جلوگیری کرده ولی فعالیت آنها با اغماض ادامه داشته است.  عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران اظهار کرد: پس از شیوع کرونا طی دو مرحله کمک‌هایی از طریق بنیاد مستضعفان به برخی از دستفروشان پایتخت ارایه شد، ولی پس از آن درخواست‌های مجدد ما از بنیاد مستضعفان بدون پاسخ مانده است.  وی گفت: اخیراً طی نامه و تماس با بنیاد مستضعفان درخواست کمک از این بنیاد برای دستفروشان پایتخت داشته‌ایم ولی متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشده و امیدواریم اقداماتی در این زمینه ایجاد شود.

سگ‌گردانی در بوستان‌ها ممنوع است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس مقررات جاری کشور سگ‌گردانی در بوستان‌ها و پارک‌ها اقدامی خلاف است، گفت: باید در مواجهه با پدیده اجتماعی سگ‌گردانی از تجارب کشورهایی که فرهنگی مشابه ایران دارند، استفاده کرد. حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اظهار کرد: در ورودی همه بوستان‌های پایتخت تابلویی مبنی بر ممنوعیت ورود حیوانات مانند سگ به بوستان اعلام شده و آوردن حیوانات شخصی در بوستان‌ها به‌طور کلی ممنوع است. وی با اشاره به اینکه سگ‌گردانی در بوستان‌ها و پارک‌ها از نظر مقررات جاری کشور اقدامی خلاف است، گفت: قانون‌هایی در این زمینه وجود دارد ولی باید به این مساله نیز توجه داشت که موضوع سگ‌گردانی پدیده جدید اجتماعی است و باید رویکردهای جدیدی نسبت به آن داشت. به گزارش فارس، زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز در این زمینه گفت: اختصاص بخشی از بوستان‌های یا محیط‌های خاص برای حیوانات خانگی سبب می‌شود تا این مشکل برطرف شود.

۴  درصد از خیابان‌های تهران مناسب دوچرخه سواری نیستند

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: فقط 4 درصدخیابان‌های تهران شیب تند دارند و برای دوچرخه‌سواری مناسب نیست و استفاده از دوچرخه شخصی یا اشتراکی می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند. به گزارش مهر، حسین شهیدزاده با تأکید بر اینکه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک اولویت انکارناپذیر است، افزود: با وجود شرایط سخت اقتصادی موجود و محدودیت اعتبارات دولت، کمک به حمل و نقل شهری در اختصاص همین منابع محدود نیز در اولویت قرار دارد، چرا که نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی فقط ترافیک را کاهش نمی‌دهد، بلکه آلودگی هوا را هم کاهش می‌دهد. وی با اشاره به اینکه عمر متوسط اتوبوس‌های تهران بالای ۱۱ سال است در صورتی که سن فرسودگی اتوبوس در کلان‌شهرها ۱۰ سال است، اظهار کرد: وضعیت تاکسیرانی نیز بهتر از اتوبوسرانی نیست، چنانکه از ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده تهران که رانندگان آنها برای تعویض‌شان ثبت نام کرده‌اند، تا به حال تنها ۱۲۳۴ دستگاه تاکسی نو تحویل شده است.

 

ارسال نظر